Erfaren Löneadministratör Med Kunskaper I Agda
Poolia Office Professionals AB / Ekonomiassistentjobb / Solna
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla ekonomiassistentjobb i Solna,
Sundbyberg,
Stockholm,
Danderyd,
Lidingö eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Poolia Office Professionals AB i Solna,
Sundbyberg,
Stockholm,
Danderyd,
Järfälla eller i
hela Sverige Presentation
Poolia söker för kunds räkning en erfaren, ordningssam och strukturerad löneadministratör.
Vi söker dig med erfarenhet olika kollektivavtal och som har arbetat minst ett år i AGDA.
Du kommer arbeta heltid som konsult via Poolia under 6 månader med möjlighet till förlängning. Tjänsten tillträdes omgående och företaget sitter i fräscha lokaler i Solna.
Publiceringsdatum2016-05-30Dina arbetsuppgifterDina huvudsakliga arbetsuppgifter kommer att innebära registrering, kontroll av ändringar gällande personal- anställningsuppgifter och löneberäkningar i lönesystemet AGDA. Du kommer även få arbeta med frånvarohantering, reseräkningar för löneutbetalning och avstämning av försäkrings- och lönekostnader. I rollen ingår att ge support till medarbetare kring lönefrågor och enklare HR-frågor.
Utbildning/erfarenhet
Vi söker dig som har mycket goda kunskaper inom lön och minst 3 års erfarenhet i rollen som löneadministratör. Önskvärt och meriterande är en YH-utbildning inom löneadministration eller ekonomiutbildning. Du har goda kunskaper i svenska och engelska i tal och skrift. Du är en van användare av Office och har gärna berört enklare HR-frågor tidigare. Som person är du lösningsorienterad, positiv och servicesinnad. Du trivs i att arbeta i team och ser dig själv som ordningssam person med ett skarpt öga för vad som behöver göras. Kunskaper inom Handels Detaljhandelsavtal är meriterande.
Kunden sitter helt nyrenoverade lokaler i toppskick, och i nära anslutning till Solnas pendeltågsstation. Tjänsten är perfekt för dig som söker en löneadministratörstjänst där du får vara en del av ett växande bolag.
Urval och intervju sker löpande, välkommen med din ansökan.
Förmåner
Konsultrollen passar dig som på kort tid vill skaffa dig bred erfarenhet. Vi erbjuder dig chansen att arbeta på populära arbetsplatser med välkända varumärken där du kan utveckla din kompetens och bredda ditt CV. Du kommer att trivas som konsult om du söker en värld av spännande uppdrag och nya kontaktnät. Vid din sida har du din konsultchef som agerar bollplank och stöttar dig i att lyckas på dina uppdrag.
Vi vill att du ska må bra och trivas med oss på Poolia. Därför erbjuder vi dig friskvårdsbidrag, rabatter på olika träningsanläggningar och ordnar regelbundet sociala aktiviteter. Självklart omfattas din anställning på Poolia av kollektivavtal, försäkringar, tjänstepension samt företagshälsovård.
Företagsbeskrivning
Att arbeta med lön är ett viktigt arbete som regleras av lagar och regler, därmed är kraven på kompetens och ett strukturerat arbetssätt mycket höga. Att lön är en stor utgiftspost för företaget och en viktig del även för de anställda gör det extra viktigt för oss på Poolia att hitta rätt person till rätt plats oavsett om du är lönespecialist, löneadministratör eller lönechef.
Att vara konsult passar dig som på kort tid vill skaffa dig lång erfarenhet. Vi erbjuder dig chansen att arbeta på populära arbetsplatser med välkända varumärken där du kan utveckla din kompetens. Du kommer att trivas som konsult om du söker en värld av spännande uppdrag och nya kontaktnät.
Sluttext
Varmt välkommen med din ansökan. Urval sker löpande, ansök därför redan idag genom att klicka på ansök på poolia.se.
Varaktighet, arbetstid
Heltid Visstidsanställning
ErsättningEnligt överenskommelse
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2016-06-13
Vi föredrar ansökningar via webben
Ange följande referens när du ansöker: 43508
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktMikael Andersson
FöretagPoolia Office Professionals AB
AdressPoolia Office Professionals AB
Box 207
10124 Stockholm
KontorsadressBox 207, Stockholm
Övriga kontaktuppgifter Jobbnummer 2877298
Observera att sista ansökningsdag har passerat.