Erfaren Löneadministratör
Inspira AB / Ekonomiassistentjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla ekonomiassistentjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Inspira AB i Stockholm,
Solna,
Sundbyberg,
Danderyd,
Huddinge eller i
hela Sverige Vi erbjuder städning och supporttjänster i världsklass för att stärka helhetsupplevelsen av kundens verksamhet. Vi har ett heltäckande tjänsteutbud som omfattar det mesta inom företagsstädning och närliggande support som bemanning av reception, intern service, frukt, kaffe, växter och hygienprodukter. Vi verkar i hela landet och har funnits sedan 1984. Vi omsätter 450 mkr och sysselsätter 1300 medarbetare. Vi verkar utifrån vår värdegrund som bygger på kundnöjdhet, medarbetarnöjdhet, hållbarhet och förnyelse. Sedan januari 2016 är Västmanlands Städ- och Flyttjänst AB en del av Inspira.
ERFAREN LÖNEADMINISTRATÖR
Vi söker en löneadministratör i Stockholmsområdet. Vi tror att Du är noggrann, positiv, tar eget ansvar och har god erfarenhet av löneadministration för både tjänstemän och kollektivanställda. Du ingår i företagets personalavdelning och rapporterar till företagets personalchef. Lönefunktionen består av två personer och ni samarbetar nära och delar på arbetsuppgifterna. Totalt hanteras cirka 800 löner per månad, främst kollektivlöner. Löneunderlag skapas i företagets tidredovisningssystem och löneberedningen sker i HogiaLön+. Det är ett viktigt arbete i ett personalintensivt och expansivt serviceföretag.
Huvudsakliga arbetsuppgifter
• Granska och slutgodkänna löneunderlag.
• Bereda löner i lönesystemet HogiaLön+.
• Support till arbetsledning i lönefrågor, tidredovisningssystemet samt arbetsrättsliga frågor.
• Övriga personaladministrativa arbetsuppgifter.
Vi tror att Du har
• Minst 3 års erfarenhet som löneadministratör
• Van av att hantera stor mängd löneunderlag varje månad, särskilt för kollektivanställd personal.
• God kunskap om arbetsrätt och personaladministration är meriterade.
• God förmåga att uttrycka dig i tal och skrift.
• God förmåga att utföra administrativa arbetsuppgifter.
• God datavana.
• Kunskaper i HogaLön+ meriterande, dock ej krav.
Tycker Du att uppdraget låter spännande och anser att du är rätt person för att utföra uppdraget så är du varmt välkommen med din ansökan. Urval kommer att ske löpande varav tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdag. Bifoga CV, personligt brev och spela gärna in en kort videopresentation av dig själv.
Varaktighet, arbetstid
Heltid 100 % heltid. Provanställning 6 månader tillämpas. Du arbetar i ljusa och fina lokaler på vårt huvudkontor i Värtahamnen.
Publiceringsdatum2016-07-19ErsättningVillkor fastställs efter överenskommelse.
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2016-08-17
Ansöker gör du genom att använda länken nedan.
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktAira Tapper, Personalchef
FöretagInspira AB
AdressInspira AB
Hangövägen 19
11541 Stockholm
KontorsadressHangövägen 19
Övriga kontaktuppgifter Jobbnummer 2959571
Observera att sista ansökningsdag har passerat.