Erfaren ledare till vårt småkundssegment, Talenom Sverige

Talenom Redovisning AB / Chefsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla chefsjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Talenom Redovisning AB i Stockholm, Järfälla, Strängnäs, Nyköping, Norrköping eller i hela Sverige

Är du en erfaren ledare med ett ständigt förbättringstänk? Vill du bli en del av ett modernt bolag som befinner sig på en spännande utvecklingsresa?
Då är det kanske dig vi söker som ny kollega till vårt kontor i Stockholm!

Publiceringsdatum
2023-03-09

Om tjänsten
Du kommer att ansvara för vårt småkundssegment med kunder. Här väntas en snabb tillväxt och det är viktigt att du är en trygg ledare som tar ansvar och självständigt kan fatta snabba men välgrundade beslut. Du kommer att bidra till Talenoms tillväxt och lönsamhet, och i takt med att företaget växer kommer även ditt ansvarsområde växa. Det finns stora utvecklingsmöjligheter.
I den här rollen kommer du:
leda redovisningskonsulter och utveckla redovisningsprocessen
utveckla en effektiv kundservice
till en början leda redovisningskonsulter och i takt med att verksamheten växer leda servicechefer/teamledare

Du kommer att starta ett helt nytt team, som successivt kommer att växa. Du kommer även ha ett nära samarbete med bl.a. marknadsföringsteamet och produktteamet. Kontinuerlig målsättning och feedback kommer att ingå som en naturlig del av ditt ledarskap. Eftersom Talenom växer och expanderar till nya marknader är det viktigt att du har erfarenhet av att leda i en föränderlig miljö och att du trivs med det.
Talenom arbetar efter ledorden mod, omtanke och vilja som genomsyrar allt vi gör. Med mod menar vi att saker inte ska göras på ett visst sätt bara för att det alltid gjorts så utan du måste ha modet att våga förändra sådant som kan bli till det bättre. Med omtanke förstår du hur tufft det ibland kan vara att driva ett företag. Talenom kan spela en roll genom att stötta, coacha och finnas där för våra kunder och på så sätt förenkla vardagen för dem. Med vilja anser vi att om vi ska lyckas så måste det finnas en stark vilja och tro på det vi gör. Målsättningen är att hela tiden försöka bli lite bättre än vad vi var i går.

Vi söker dig som har:
relevant utbildning från universitet eller högskola alternativt relevant arbetslivserfarenhet i kombination med ledarskapsutbildningar.
flera års erfarenhet som ledare med budget och personalansvar
erfarenhet av ledningsarbete och affärsansvar
erfarenhet av den svenska redovisningsmarknaden och kunskap om svensk redovisningslagstiftning
erfarenhet av kundkontakt, gärna som kundansvarig
ett entreprenöriellt tankesätt och goda referenser kopplat till ledarskap
erfarenhet av att bygga upp och leda ett team, gärna inom ett snabbväxande företag
mycket god kommunikativ förmåga, både på svenska och engelska

Du är en erfaren ledare som brinner för utveckling. Du är drivande, självgående och vågar fatta beslut. Eftersom teamet är i en startup- fas är det viktigt med flexibilitet och en förmåga att hitta kreativa lösningar på alla tänkbara problem som kommer i din väg. Du är en person som motiveras av utveckling och som trivs i en snabb och föränderlig miljö.
Du har en god analytisk förmåga och god självkännedom. Eftersom du blir den första personen i ett team som successivt kommer byggas upp är det viktigt att du har förmågan att ta tag i saker och har ett prestigelöst förhållningssätt. Du kommer bidra till att skapa både strukturer, arbetssätt och kultur och ser det som en självklarhet att samarbeta i dessa frågor och att involvera medarbetarna i utvecklingsarbetet. Du ser det även som viktigt att ha roligt på jobbet och att bidra till en positiv och prestigelös företagskultur.
Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper.

Om Talenom
Talenom är ett modernt redovisnings- och rådgivningsföretag som lägger stort fokus på effektiva, digitala arbetssätt som gynnar såväl medarbetare som kund. Bolaget grundades i Finland 1972 och i maj 2019 togs det första steget in på den svenska marknaden när en befintlig redovisningsbyrå förvärvades i Stockholm. Efter det har utvecklingen gått snabbt och våra kontor sträcker sig från Åre till Ystad. Sedan 2021 är Talenom även etablerat i Spanien och 2023 fortsätter tillväxten genom etablering i Italien.
Vår vision är att hjälpa företagare att utveckla sina verksamheter genom att erbjuda tjänster inom redovisning, lönehantering samt rådgivning inom företagsekonomi och skatte-relaterade frågor. Talenom är ett börsnoterat företag som erbjuder trygghet samt moderna digitala verktyg, men med äkthet och sammanhållning som hos ett litet företag. Hos oss får du träffa och hjälpa företagare med tjänster som gör skillnad och skapar mervärde.
Vi erbjuder våra medarbetare en trygg och väletablerad arbetsplats med stort fokus på framtid och utveckling. Målsättningen är att genom hög kompetens, affärsutveckling, proaktivitet och digitala lösningar ha både de nöjdaste kunderna och medarbetarna.

Så ansöker du
Tycker du att tjänsten låter spännande och tror dig vara rätt person? Då är du varmt välkommen med din ansökan. Intervjuer och urval kommer att ske löpande.
Start: Enligt överenskommelse
Omfattning: Heltid, tillsvidare med 6 månaders provanställning.
Har du frågor är du välkommen att kontakta Camilla Byström, camilla.bystrom@talenom.se

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2023-03-23
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Talenom Redovisning AB (org.nr 556556-1205)
Holländargatan 13 (visa karta)
111 36  STOCKHOLM

Jobbnummer
7528004

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Talenom Redovisning AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Talenom Redovisning AB: