Erfaren jurist
Valmyndigheten / Administratörsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Valmyndigheten i Stockholm,
Solna eller i
hela Sverige Valmyndigheten är central förvaltningsmyndighet för val och ansvarar för att planera och samordna genomförandet av allmänna val och folkomröstningar. Myndigheten har också uppgifter inom ramen för Europeiska unionens medborgarinitiativ. Mer information om verksamheten finns på Valmyndighetens hemsida
www.val.se.Befattningen omfattar heltid och är en tidsbegränsad anställning med tillträde den 1 december 2012 till och med den 23 november 2014. Bakgrunden till anställningen är den resursförstärkning som krävs inför och under genomförandet av 2014 års val.
Arbetet innebär att svara för de avrop och upphandlingar som Valmyndigheten kommer att genomföra inför valet till Europaparlamentet och valen till riksdag, kommun- och landstingsfullmäktige 2014. Anskaffningarna avser tryckeritjänster, transporter, distribution, valsedlar och annat valmaterial, annonstjänster, informationstjänster, callcenter m.m.
Juristen ska i dialog med sakkunniga inom myndigheten utarbeta förfrågningsunderlag, utvärdera anbud och utforma avtal samt utveckla interna stöddokument för avrop och upphandlingar vid val.
Arbetet innebär också att medverka vid en översyn av vissa föreskrifter om valmaterial och att juridiskt granska styrande formulär som ska användas vid valen 2014. Det kan även bli aktuellt att biträda med utformning av yttranden från Valmyndigheten till Valprövningsnämnden.
Därutöver ingår att stödja myndighetens juridiska arbete inom det förvaltningsrättsliga området, bl.a. att svara för frågor om arkivredovisning, elektronisk arkivering och funktionsbrevlådor för valen. Arbetet kommer att ske i samverkan med myndighetens chefsjurist.
Vi söker dig som har juridisk examen och mycket goda kunskaper om lagen (2007:1091) om offentlig upphandling (LOU). Du ska även ha mycket god förvaltningsjuridisk kunskap.
Du ska vidare ha gedigen erfarenhet av att genomföra avrop och upphandlingar enligt LOU samt ha erfarenhet från självständigt juridiskt arbete vid offentlig förvaltning.
Det är meriterande om du har erfarenhet från avrop från statliga ramavtal eller upphandling inom de aktuella anskaffningsområdena. Det är vidare meriterande om du har deltagit i valadministrativt arbete vid lokal- eller regional valmyndighet samt om du har erfarenhet av utvecklingsarbete rörande föreskrifter och styrande formulär. Vi ser gärna att du har erfarenhet av och intresse för arbete med diarieförings- och arkivfrågor inklusive elektronisk arkivering.
Som person ska du ha gott omdöme och vara noggrann samt ha en god förmåga till skriftlig och muntlig framställning. Du ska både kunna arbeta självständigt och vara samarbetsinriktad. Då Valmyndigheten är en liten myndighet får du vara beredd att arbeta med såväl kvalificerade som rutinbetonade uppgifter.
Mer information om arbetsuppgifterna lämnas av chefsjurist Madeleine Kanold. Fackliga företrädare är Maria Nordström för SACO-S och Carl-Otto Björkling för OFR/S. Samtliga nås via växeln på telefonnummer 08-635 69 00.
Välkommen med din ansökan och meritförteckning senast den 16 november 2012. Märk din ansökan med ref.nr 12-148/3 och sänd den med e-post till
registrator@val.se eller sänd den till:
Valmyndigheten
Box 121 91
102 25 Stockholm
Publiceringsdatum2012-10-26Arbetstider och omfattningVisstidsanställning 6 månader eller längre
Heltid
ErsättningFast lön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2012-11-16
Ange följande referens när du ansöker: 12-148/3
Ansökan kan skickas till e-postadress:
registrator@val.seKontaktMadeleine Kanold, 08-635 69 00 (via växeln),
kanslichef@val.seFöretagValmyndigheten
AdressValmyndigheten
Box 12191
10225 Stockholm
KontorsadressFleminggatan 14
Stockholm
Övriga kontaktuppgifterTelefonnummer: 08-6356900
Faxnummer: 08-6356920
E-postadress:
registrator@val.se Jobbnummer 1375529
Observera att sista ansökningsdag har passerat.