Erfaren Hr- och löneadministratör till Eways
Eways AB / Administratörsjobb / Danderyd
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb i Danderyd,
Solna,
Sundbyberg,
Lidingö,
Sollentuna eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Eways AB i Danderyd,
Linköping,
Göteborg eller i
hela Sverige Eways är en rikstäckande laddoperatör som hjälper samhället att ställa om till fossilfrihet, genom att göra det enkelt att köra elbil. Vi är ingenjörer, entreprenörer, säljare, tekniker, ekonomer och servicepersoner med många olika erfarenheter, bakgrunder och kompetenser. Det som förenar oss alla är förändringsviljan och tron på en fossilfri framtid.
Vill du kunna göra skillnad genom ditt dagliga arbete? Som medarbetare hos Eways gör du det, oavsett roll inom företaget. Har du erfarenhet av att ha jobbat brett med administration inom HR och löner, samt trivs med att jobba nära affären är vi intresserade av att träffa dig.
Vad vi erbjuder dig
• Arbete inom en av Sveriges viktigaste branscher
• En trevlig arbetsplats med kunniga och hjälpsamma kollegor
• Goda anställningsvillkor med kollektivavtal
Publiceringsdatum2023-12-05Dina arbetsuppgifterSom HR- och löneadministratör rapporterar du till vår ekonomichef. Du har en nyckelroll hos Eways och arbetar nära verksamheten med ansvar för administration av HR- och lönerelaterade frågor. Du kommer att stötta chefer i verksamhetsnära personalfrågor så som rehabilitering, fackliga kontakter och MBL-förhandlingar. Du kommer också att ansvara för vår löneadministration och tillsammans med vår löneassistent göra löneberedningar, administrera årliga lönerevisioner och ha kontakt med myndigheter.
BakgrundVi söker dig som har en personalvetarutbildning eller motsvarande, följt av flerårig arbetslivserfarenhet inom administration av HR och löner. Det är meriterande om du har erfarenhet av lönesystemet Visma 600. Du har god struktur och är engagerad i hur vi ständigt kan förbättra våra processer och rutiner för att säkerställa effektiva arbetssätt. Du talar och skriver svenska och engelska, är en van datoranvändare och har goda kunskaper i Officepaketet.
För att trivas hos oss tror vi att du har en välutvecklad förmåga att samarbeta, är kommunikativ, affärsmässig och duktig på att hålla deadlines.
Då vi har verksamhet i hela landet krävs vana vid arbete via digitala kanaler. Resor kan förekomma.
Har du frågor om tjänsten kan du kontakta Ikon Hedefalk,
ikon.hedefalk@eways.seÖvrig informationTjänsteställe: Huvudkontoret i Stocksund.
Heltid: 40 tim/vecka.
Flexibel arbetstid. Möjlighet att förlägga del av arbetstiden på distans.
Tillsvidareanställning med sex månaders provanställning.
Tillträde: enligt överenskommelse.
Ansökan skickar du till
hr@eways.seSista dag att ansöka är 7 januari 2024. Urval kan komma att ske löpande
Så ansöker du Sista dag att ansöka är 2024-01-07
Via mail
E-post:
hr@eways.se Arbetsgivarens referens Arbetsgivarens referens för detta jobb är "Hr- och löneadministratör".
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Eways AB (org.nr 556167-9720)
Invernessvägen 2 Vån 6 (
visa karta)
182 76 STOCKSUND
Kontakt CFO
Ikon Hedefalk
ikon.hedefalk@eways.se Jobbnummer 8307882
Observera att sista ansökningsdag har passerat.