Erfaren helpdesktekniker med sinne för service
Wise IT / Supportteknikerjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla supportteknikerjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Wise IT i Stockholm,
Västerås,
Norrköping,
Borlänge,
Borås eller i
hela Sverige Har du några års erfarenhet av IT-support och älskar att jobba med service? Då kan du vara den vi söker till vår kund på Östermalm i centrala Stockholm!
Om Wise IT
Wise IT är ett rekryteringsföretag inom IT med huvudkontor i Stockholm. Hos oss hittar du såväl djup som bredd. Inom IT rekrytering är vi stora på förmedling av chefer och specialister med minst fem års erfarenhet. Samtliga rekryteringskonsulter har en bakgrund inom IT-branschen vilket gör att vi har djup förståelse för din verksamhet och de tekniska utmaningar ni står inför. Vi vågar påstå att vi är det främsta IT-rekryteringsföretaget i Stockholm och i Sverige.
Vår uppgift är att hitta rätt person till rätt IT-jobb, genom rekrytering och konsulter. Som grund har vi stenkoll på IT och utifrån det skapar och utvecklar vi starka relationer med vassa IT-personer samtidigt som vi utmanar våra kunder att möta verksamhetens och omvärldens krav. När vi för samman människa och IT kan vi ta nästa steg och bygga framtidens IT-organisationer -- tillsammans!
Wise IT har kontor i Stockholm, Göteborg och Malmö och ingår i Wise Group, en koncern med specialistbolag inom HR och rekrytering. Wise Group är listat på Nasdaq Stockholm, Small Cap.
Din vardag
Vi söker för kunds räkning en erfaren helpdesktekniker i Windowsmiljö som vill ta nästa steg i karriären och jobba mer mot 2nd line. Du kommer att sitta i vår kunds servicedesk och ta emot inkommande samtal och mail från användare som vill ha hjälp med sina IT-relaterade problem. Det handlar om allt ifrån felsökning och installation till uppsättning och konfigurering av datorer och kringutrustning. För dig som visar framfötterna finns utrymme att ta dig an tyngre ärenden och tekniska utmaningar.
Företaget har 3 kontor i Stockholmsregionen och tjänsten är placerad i centrala Stockholm på Östermalm. Servicedeskteamet är ett glatt gäng bestående av 6-7 personer. Vill du bli en av i gänget?
Vem är du?
För att trivas och passa in i rollen tror vi att du är positiv och serviceminded! Du gillar problemlösning och kan hantera arbete i högt tempo. Du är en tillmötesgående och ödmjuk person som alltid vill vara hjälpsam mot både användare och kollegor. Du har goda svenska språkkunskaper, både i tal och skrift. I rollen är det viktigt att du kan vara tydlig och återkoppla till användarnas problem på ett förståeligt och pedagogiskt sätt.
Vi ser gärna att du har minst 2-3 års erfarenhet från liknande arbetsuppgifter. För att lyckas i arbetet har du goda kunskaper inom följande områden:
Active Directory
Ärendehanteringssystem
MS Windows XP/7/8
MS Office 2003/2007/2010
Hårdvara och kringutrustning
Generella kunskaper kring nätverk.
Meriterande:
ITIL
Utbildningar
Certifieringar i Windowsprogramvaror
Andra IT-certifieringar
Tjänsten ingår i vår konsultverksamhet vilket innebär att du blir anställd av Wise IT och jobbar som konsult ute hos vår kund. Som konsult hos Wise IT får du unika möjligheter att arbeta på intressanta företag inom olika branscher och med utvecklande uppdrag.
Låter det här intressant? Tveka inte att ansöka redan idag! Urval sker löpande. För mer information om tjänsten, vänligen kontakta kandidatansvariga Johanna Nybom på
johanna.nybom@wiseit.se alternativt 0707-13 36 19 eller Rebecca Levy på
rebecca.levy@wiseit.se alternativt 0735-21 65 90.
Vi ser fram emot Din ansökan!
Varaktighet, arbetstid
Heltid Tillsvidareanställning
Publiceringsdatum2016-11-29ErsättningEnligt överenskommelse
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2016-12-29
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagWise IT
AdressWise IT
Sveavagen 13
11157 Stockholm
KontorsadressSveavagen 13 11157, Stockholm
Jobbnummer 3183368
Observera att sista ansökningsdag har passerat.