Erfaren Ekonomiassistent till leverantörsreskontra / rapporterin
Interxion / Ekonomiassistentjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla ekonomiassistentjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Interxion i Stockholm Interxion är en ledande internationell leverantör av neutrala datacentertjänster med huvudkontor i Nederländerna. I Sverige finns vårt kontor i Kista/Akalla och vi är ett engagerat team på totalt 17 medarbetare. Innehållet i många av de tjänster du använder i din mobil, padda eller dator kommer ofta från servrar som våra kunder har i ett eller flera av våra 37 strategiskt placerade datacenter runtom i Europa. Genom att ställa sin IT-utrustning hos oss kan våra kunder välja rätt operatör, tjänst och kapacitet för sina verksamhetskritiska system. Det skapar dessutom en möjlighet att minska både kapital- och driftskostnader kombinerat med mycket hög tillgänglighet och flexibilitet.
Interxion söker, i samarbete med rekryteringsföretaget SW, en erfaren Ekonomiassistent till leverantörsreskontra. Du har ansvar för hela flödet inom leverantörsreskontra - kontering, betalning, avstämningar, månads-/ årsbokslut samt rapportering, analys och budgetering. Interxion är ett internationellt företag i en expansiv fas och sitter i moderna lokaler i Kista/Akalla. På Stockholmskontoret sitter 17 medarbetare och tillsammans med ansvarig för kundreskontra utgör ni Financeavdelningen. Du rapporterar till Nordic Finance Manager som sitter i Köpenhamn. Tjänsten är en direkt rekrytering till Interxion.
Tjänstebeskrivning
I rollen som Ekonomiassistent får du möjlighet att arbeta i en bred roll där ca 50% av arbetsuppgifterna innefattar det löpande arbetet med ett huvudansvar för hela kedjan leverantörsreskontra. Resterande 50 % kommer du att arbeta med redovisning och fungera som stöd till Ekonomichefen.
Du kommer huvudsakligen att ansvara för att:
• Upprätta och leverera finansiella rapporter (kassa, bank, inköp, leverantörsreskontra)
• Upprätta, leverera och analysera bokslut och rapporter
• Prognoser, budgetering och analys
• Samtliga moment gällande leverantörsreskontra så som kontering och betalningar
Detta är tjänsten för dig som har en bred förståelse för bokföring från A till Ö, du vet vad det innebär att arbeta som Ekonomiassistent och trivs i denna roll. Din roll innefattar en mängd kontaktytor såväl internt som externt och du erbjuds en bred roll med stort eget ansvar och möjlighet att utveckla din egen roll på ett växande företag i framkant. Du erbjuds möjligheten att arbeta i en internationell miljö och där vissa resor till Interxions kontor i Danmark även kan förekomma.
Lämplig bakgrund
Vi söker dig som har minst en ekonomisk gymnasieutbildning samt minst 2 års erfarenhet av en likande roll med brett arbete med leverantörsreskontra, rapportering samt månads- och årsbokslut. Stor del av ditt arbete sker manuellt i Excel varför utmärkta kunskaper i detta är ett krav. Har du erfarenhet av tidigare arbete i Sage är även detta meriterande. Vidare uttrycker du dig väl i tal och skrift på svenska, en mängd kontakter samt rapportering sker på engelska varför goda kunskaper även i detta är ett krav.
Som person är du ambitiös och självständig med god förmåga att få saker gjorda. Vidare är du prestigelös med kapacitet att arbeta både högt och lågt. Du är lösningsorienterad och självgående och liksom dina kollegor vill du bidra till en god stämning.
Interxions vision är att bli den bästa arbetsplatsen och därför söker de en kandidat som värderar en god arbetsmiljö och har förmågan att hjälpa dem att vidareutveckla företaget, ledarskapet och den finansiella styrkan. Interxion har kunnat leverera sekventiell tillväxt kvartal efter kvartal i både intäkter och Justerad EBITDA för 31 kvartalet i rad.
Viktig information
Ovanstående tjänst är en rekrytering med anställning direkt hos Interxion. Anmäl ditt intresse för tjänsten snarast då urval och intervjuer kommer att ske löpande. Om du har frågor kring tjänsten är du välkommen att kontakta ansvarig rekryteringskonsult Sanna Söderlind, 08-407 55 69.
Varaktighet, arbetstid
Heltid Enligt ö.k
Publiceringsdatum2015-12-03ErsättningMånadslön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2016-01-02
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktSanna Söderlind +46 8-407 55 69
FöretagInterxion
AdressInterxion
Esbogatan 11
16494 Kista
KontorsadressEsbogatan 11
Övriga kontaktuppgifter Jobbnummer 2558556
Observera att sista ansökningsdag har passerat.