Erfaren Ekonomiassistent - leverantörsreskontra
Adecco Sweden AB / Ekonomiassistentjobb / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla ekonomiassistentjobb i Göteborg,
Mölndal,
Partille,
Kungälv,
Lerum eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Adecco Sweden AB i Göteborg,
Mölndal,
Partille,
Kungälv,
Lerum eller i
hela Sverige Är du en ekonomiassistent med erfarenhet från ekonomiarbete på ett större bolag som nu är redo för en ny utmaning? Vi på Adecco Finance & Legal ger dig en möjlighet att utvecklas och få dina idéer genomförda!
Hur ser din arbetsdag som Ekonomiassistent ut?
Vår kund är ett ledande internationellt företag beläget i centrala Göteborg. Du kommer att arbeta med fem andra personer på ekonomiavdelningen med inriktning mot leverantörsreskontra. Du kommer i huvudsak att arbeta med löpande redovisning, kontering av fakturor, representation och momshantering. Du kommer även att vara behjälplig övriga kollegor i gruppen med fakturering till dotterbolagen, avstämningar av diverse huvudbokskonton, reseräkningar, periodiseringar, moms, betalningar, bokning och avstämning av inköpsfakturor samt övriga förekommande uppgifter på en ekonomiavdelning.
Under boksluten kommer du att vara drivande vid stängning av leverantörsreskontran. Under semestrar och annan ledighet kommer du och de andra kollegorna att täcka upp för varandra.
Uppdraget är på heltid med start i mitten av februari och kommer att pågå löpande. Heltid, vardagar 8-17.
Vem trivs här?
Du som har 2-4 års erfarenhet av arbete på en leverantörsreskontraavdelning i en större internationell organisation, har erfarenhet från redovisning samt en allmän förståelse för hur arbetet på en ekonomiavdelning går till kommer snabbt in i din nya roll samtidigt som du utvecklas och tar nya steg.
För att trivas i din roll tror vi att du uttrycker dig obehindrat på engelska, både i tal och skrift samt kan reglerna kring representation, avdragsrätt, momshantering samt har erfarenhet av att kontera och scanna fakturor. Har du tidigare arbetat i SAP, Basware eller Readsoft är det ett plus.
Vår kund söker en kommunikativ, noggrann och flexibel person som är stresstålig, ambitiös samt serviceinriktad i sitt sätt. Du kommer att trivas utmärkt hos vårt kundföretag om du trivs i en organisation där det ständigt händer nya saker. Har du dessutom ett grupporienterat förhållningssätt, är flexibel, snabblärd, är van att driva arbetet framåt och är målfokuserad är det här din rätta plats.
Vad erbjuder vi?
Adecco är världens största rekryterings- och bemanningsföretag och vår viktigaste tillgång är våra kvalificerade medarbetare. Hos oss och på våra kunduppdrag kommer du som konsult att uppskattas för din kompetens som gör skillnad! Din vardag kommer att vara varierad med nedslag i många nya branscher, system och miljöer. Din erfarenhetsbank kommer att växa liksom ditt sociala och professionella kontaktnät. Adecco kan erbjuda dig möjligheten till intressanta uppdrag på attraktiva företag, till tjänster som kanske aldrig kommer ut på den öppna marknaden.
Vi vill att du ska må bra och ger dig friskvårdsbidrag och rabatter på träningskort. För att du ska känna dig trygg omfattas du även av försäkringar och företagshälsovård.
Är du intresserad?
Då ska du ansöka så snart som möjligt. Tjänsten ska tillsättas omgående och därför sker rekryteringsarbetet löpande under ansökningstiden. Ansökan sker genom att du registrerar dig nedan.
Vid frågor angående registrering på hemsidan kontakta Kandidatsupport på tel: 08-598 980 10.
Välkommen att söka!
Publiceringsdatum2013-01-09Arbetstider och omfattningHeltid, vardagar 8-17
ErsättningFast lön
Så ansöker duAnsöker gör du genom att använda länken nedan.
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktMaria Lindquist 031-7207288
FöretagAdecco Sweden AB
AdressAdecco Sweden AB
Götgatan 11
10224 Göteborg
Jobbnummer 1433458
Observera att sista ansökningsdag har passerat.