Enhetschefer inom personlig assistans

Borås kommun / Administratörsjobb / Borås
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Borås, Bollebygd, Svenljunga, Ulricehamn, Alingsås eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Borås kommun i Borås

Sociala omsorgsförvaltningen arbetar med stöd- och hjälpinsatser inom funktionshinderområdet/LSS. Förvaltningen bedriver gruppbostäder, servicebostäder, daglig verksamhet och sysselsättning samt personlig assistans, korttid, avlösning, ledsagning och kontaktpersoner. Förvaltningen ansvarar även för Socialpsykiatrin och boendestöd. Under förvaltningen bedrivs också hälso- och sjukvårdsteamet samt myndighetsutövningen för förvaltningens målgrupp. Vi sitter i lokaler mitt i centrala Borås. Förvaltningen består idag av ca 900 anställda och 47 chefer.

Funktionshinderverksamheten i Borås Stad syftar till att personer med varaktiga och betydande funktionsnedsättningar ska få möjlighet att i största möjliga utsträckning leva som andra. Individuell bedömning av personens behov och ett individuellt bemötande i omsorgen är viktigt för ett självständigt liv.

Områdesledning består av 10 enhetschefer och 6 samordnare inom verksamhetsområdet. Vi är ett lösningsfokuserat och engagerat team och har ett nära samarbete inom avdelningen.

Verksamhetens mål är att erbjuda stöd och omsorg av god kvalitet för våra brukare.



Som enhetschef för personlig assistans har du verksamhetsansvar vilket innebär att du ansvarar för personal, arbetsmiljö, budget samt kvalitet och rättssäkerhet i verksamheten. Du kommer att ha personalansvar för cirka 25 medarbetare. Beroende på verksamhetens behov kan antalet medarbetare ändras under anställningstiden. Tillsammans med dina medarbetare ska du verkställa beviljade insatser och arbeta för att våra brukare ska få omsorg av god kvalité. Utifrån politiska och förvaltningsövergripande mål leder du dina medarbetare med ett nära ledarskap, följer upp och analyserar utfallet i dina enheter. Du kommer även samarbeta såväl internt inom förvaltningen som med externa parter och myndigheter. I tjänsten ingår det även administrativa arbetsuppgifter och schemaplanering tillsammans med samordnare.

Förvaltningen arbetar även med chef i beredskap vilket syftar till att medarbetarna ska ha möjlighet att nå chef med befogenheter att fatta beslut även utanför kontorstid. Detta sker på ett roterande schema fördelat på förvaltningens chefer 2 gånger om året.

Du är direkt underställd verksamhetschefen och kommer att ingå i ledningsgruppen för ditt område.


För att lyckas och trivas i rollen har du en kandidatutbildning som arbetsgivaren bedömer relevant för tjänsten samt tidigare erfarenhet av att ha arbetat som chef med personalansvar. Du bör även ha god insyn inom personlig assistans utifrån tidigare arbetslivserfarenhet. Har du även kunskap av systemen Heroma, Viva, MCSS, TimeCare, TES, Stratsys, KIA, Agresso eller Canea är det meriterande.

För oss är det viktigt att du som ledare har helheten i fokus och genom ett nära ledarskap har du förmågan att stödja, utveckla och engagera dina medarbetare i det dagliga arbetet och i utvecklingen av enheten. Att vara serviceinriktad med ett fokus på kunder såväl som medarbetare är en självklarhet för dig.
Vi tror också att du har mod samt förmågan att motivera andra i ditt arbete för att nå förvaltningens mål om delaktiga brukare och attraktiv arbetsgivare.

För att kunna driva utvecklingen framåt krävs ett gott samarbete chefskollegor emellan och du är därför en god lagspelare. Utöver ditt eget ansvarsområde förväntas du att aktivt delta i förvaltningens utvecklingsprocesser där samverkan med andra verksamhetsområden och verksamheter är viktig.

Du förväntas att kommunicera med interna såväl externa parter, således har du förståelse för vikten av tydlig kommunikation. Därför ser vi det också viktigt att du kan uttrycka dig flytande i svenska i både tal och skrift.

Eftersom att du kommer att arbeta operativt och framförallt nära vår kärnpersonal är det viktigt för oss att du tycker om att arbeta med människor. Vi lägger stor vikt vid ledarskapet och personlig lämplighet.


Förutom ett meningsfullt arbete får du som chef i Borås Stad också ta del av ett gediget chefsutvecklingsprogram som ger dig som är ny chef i Borås Stad goda förutsättningar för ditt uppdrag. Som chef får du även tillgång till olika forum för dialog och stöd i ditt ledarskap. Borås Stad erbjuder också ett generöst flextidsavtal, semesterväxling och flera andra fina förmåner.

Vi rekryterar löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden går ut.

Vi undanber oss direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser.

Varaktighet, arbetstid
Enligt avtal Tjänsterna är tillsvidareanställningar på heltid. Tillträde efter överenskommelse.

Publiceringsdatum
2022-06-02

Ersättning
Lön enligt avtal

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2022-06-19
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Borås kommun

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "30:2022:42".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Borås kommun (org.nr 212000-1561)

Arbetsplats
Borås Stad

Kontakt
enhetschef
Jonatan Halling
033-35 86 76

Jobbnummer
6706969

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Borås kommun

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Borås kommun: