Enhetschef till Verksamhetsstöd, Bohus räddningstjänstförbund

Bohus Räddningstjänstförbund / Administratörsjobb / Kungälv
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Kungälv, Göteborg, Partille, Lerum, Mölndal eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Bohus Räddningstjänstförbund i Kungälv

Räddningstjänsten i Ale och Kungälv är sedan 1 januari 2013 organiserad i ett Räddningstjänstförbund, Bohus Räddningstjänstförbund.
Kommunerna är placerade strax norr om Göteborg med Kungälv väster om Göta älv med kust mot Skagerrak och Ale öster om älven med vidsträckta skogsområden.
Den totala folkmängden är strax över 75 000 invånare och båda kommunerna är inne i en expansiv utveckling.




Publiceringsdatum
2021-09-30

Arbetsuppgifter
Som Enhetschef för förbundets verksamhetsstödsenhet, leder och fördelar du arbetet samt ansvarar för att genomföra beslutade mål enligt förbundets handlingsprogram och verksamhetsplaner i enlighet med förbundsordning och lagstiftning. Du kommer tillsammans med chefskollegor och medarbetare att arbeta för att beslutade mål uppfylls. Du kommer att ha personal, - budget och arbetsmiljöansvar, ingå i ledningsgruppen och eventuellt i framtiden ha operativ ledningsberedskap.
Som enhetschef för verksamhetsstöd, leder och fördelar du arbetet för medarbetarna i organisationen som bland annat arbetar med drift och underhåll. Du kommer att få arbeta både strategiskt och operativt med verksamhetsstöd, som kännetecknas av kunskap, kvalitet och kostnadseffektivitet och anpassas utifrån verksamhetens samlade behov och resurser. Rollen kräver även att du har en flexibel förmåga att anpassa dig i ditt dagliga arbete för sådant som kan uppstå oförutsett. Du håller en tydlig linje mot verksamhetens mål, har ambition och vilja att utveckla verksamheten såväl strategiskt som operativt i enlighet med förbundets verksamhetsmål tillsammans med dina chefskollegor.

Arbetsområden som ingår för ansvaret inom verksamhetsstöd är bland annat:
• Samordna, ansvara och följa upp förbundets upphandlingar och avtal samt inköp av produkter och tjänster

• Samordna, ansvara och följa upp stationernas logistik, drift och skötsel

• Samordna och ansvara för att skyddsronder genomförs samt att skyddsrondsprotokoll förs. Följa upp åtgärdsplaner mm.

• Samordna, ansvara och följa upp utförandet av tillsyner och kontroller av byggnader och tomt enligt räddningstjänstens åtagande gentemot fastighetsägare.

• Samordna, ansvara och följa upp tillsyner och kontroller av fordon och materiel utförs enligt tillsynsschema/ planering

• Ansvara för samverkan med andra myndigheter och organisationer inom förbundets verksamhetsstödsområde.



Kvalifikationer
Vi ser gärna att du har en eftergymnasial utbildning inom något av följande områden, logistik, fastighet, drift, underhåll, upphandling eller liknande. Alternativt praktisk erfarenhet av områdena enligt ovan. Du har också grundläggande kunskap inom kommunal ekonomihantering, erfarenhet av arbete med budget och resultatuppföljning samt även erfarenhet av leda och fördela arbetet för personal.

Du behöver också vara van och ha erfarenhet av administrativt arbete samt arbeta i olika IT-stödsystem.

För tjänsten krävs erfarenhet av liknande arbetsuppgiftee enligt ovan nämnda områden, du behöver också ha god förmåga att leda och verka i ett komplext sammanhang. Du behöver ha erfarenhet av att ta fram beställningsunderlag, fakturering, hantera avtal och inköp av tjänster eller produkter. Du har också erfarenhet av verksamhetsplanering och van att arbeta målstyrt och det är viktigt att du tycker om att arbeta med personal och planering av verksamheten. Som person är du trygg och ödmjuk och har god samarbetsförmåga. För att passa i rollen behöver du vara strukturerad i ditt arbetssätt och vara duktig på att planera, organisera och prioritera. Du drivs av en vilja att arbeta målinriktat och åstadkomma resultat. Du har förmågan att se och tillvarata olikheter hos medarbetare och ser värdet i att arbeta för en inkluderande arbetsplats.

För att eventuellt kunna upprätta operativledningsberedskap ser vi gärna att du har genomgått Räddningsledning Kurs A+ B och Tillsyn A+ B.

Vi kommer lägga stor vikt vid dina personliga egenskaper.

Tjänsten är säkerhetsklassad (klass 3) vilket förutsätter godkänd registerkontroll.


ÖVRIGT
Ansökan tas endast emot digitalt via offentligajobb.se.
Betyg/intyg lämnas på begäran eller vid en eventuell intervju.
Tillsättning sker under förutsättning att tjänsten ej behöver tas i anspråk av befintlig personal på grund av övertalighet eller annan orsak.
Urvalsprocessen kan komma att ske löpande under ansökningstiden.

Varaktighet, arbetstid
Heltid. Tillsvidareanställning, tillträde: Så snart som möjligt och/ eller enligt överenskommelse.

Ersättning
Enligt avtal.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2021-10-24
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Bohus Räddningstjänstförbund

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "A1057284".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Bohus Räddningstjänstförbund (org.nr 222000-3004)

Körkort
För detta jobb krävs körkort.

Arbetsplats
Kungälvs Kommun, Bohus Räddningstjänstförbund/borf

Jobbnummer
6005159

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Bohus Räddningstjänstförbund

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Bohus Räddningstjänstförbund: