Enhetschef till verksamhetsområde funktionsnedsättning
Ekerö kommun / Sjukvårdschefsjobb / Ekerö
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla sjukvårdschefsjobb i Ekerö,
Botkyrka,
Salem,
Södertälje,
Huddinge eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Ekerö kommun i Ekerö,
Stockholm eller i
hela Sverige Vi har bestämt oss! Vi ska bli en kommun i framkant - och har allt som krävs för att lyckas. Korta beslutsvägar, stabil ekonomi, samarbete över verksamhetsgränser och viljan att våga mer. Våra höga ambitioner ger dig med eget driv möjligheter att växa och skapa positiv förändring för medborgarna. Som medarbetare i Ekerö kommun får du en värdefull roll i vår unika övärld - och vi ser fram emot din ansökan.
LSS-VERKSAMHETER för personer med funktionsnedsättning: personlig assistans, gruppbostäder, serviceboenden, dagliga verksamheter och korttidsvistelse för barn och ungdom.
Länk till Ekerö kommuns hemsida
Publiceringsdatum2022-10-26Dina arbetsuppgifterEkerö är en relativt liten kommun - vilket gör chefernas roll ännu större och viktigare. Förtroendevalda och kommunledning har stor tillit till cheferna - du blir lyssnad på, kan planera din egen arbetsdag och har möjlighet att driva utveckling. Här värdesätter vi engagerade och kompetenta medarbetare och chefer - därför satsas det på kompetensutveckling, interna nätverk och kunskapsdelning. Hos oss finns all möjlighet att göra skillnad för såväl medarbetare som för medborgare.
Vi söker nu en enhetschef till verksamhetsområdet Funktionsnedsättning. Rollen innebär att ansvara för boende med särskild service som omfattar 3 gruppbostäder placerade i Stenhamra och i centrum, varav ett kommer att startas upp 2023. Här får du vara med i utvecklings- och förändringsarbete där du får en nyckelroll i arbetet med att utveckla ett helt nytt boende. Vi är inne i en spännande utvecklingsfas där du verkligen får möjlighet att vara med och bidra!
Som enhetschef inom verksamhetsområdet Funktionsnedsättning planerar och organiserar du dina enheters arbete och ser till att det utförs enligt gällande lagstiftning, rutiner och riktlinjer. Du har budget-, personal- och arbetsmiljöansvar. Genom ett närvarande ledarskap stödjer, utvecklar och engagerar du dina medarbetare. Du bidrar aktivt till en god samverkan med kollegor såväl internt, inom verksamhetsområdet, som externt. Samverkan, samordning och teamarbete är tre viktiga ledord som skall genomsyra hela socialförvaltningen.
Tillsammans med medarbetarna på enheten kommer du att ansvara för att insatserna i förhållande till den enskilde håller god kvalitet och utformas utifrån individens behov och önskemål. Målet därutöver är att eftersträva självständighet i förhållande till varje brukares individuella förmåga.
Du kommer att ingå i en ledningsgrupp som aktivt arbetar tillsammans som ett team, där man stöttar och uppmuntrar varandra. Vi är prestigelösa och har ett tillåtande arbetsklimat med "högt i tak". Vi samverkar över verksamhets- och enhetsgränserna för att nå samordningsvinster i förhållande till bland annat personalförsörjning, kvalitet och kostnadseffektivitet, alltid med brukaren i fokus. Budget i balans är en självklarhet.
Om du kan erbjuda oss:
• en "laget före jaget" anda där du brinner för att motivera dina medarbetare
• helhetssyn och lösningsfokus där du bidrar och delar med dig för att vi ska nå våra gemensamma mål
• nytänkande idéer och visioner, som mynnar ut i välfungerande strategier
• en nyfikenhet och erfarenhet av verksamhetsutveckling med stöd av digitalisering
• lösningsorienterad med förmåga och förståelse för komplexa frågor och problem som uppstår i vardagen
• en förmåga att kommunicera klart, tydligt och med god struktur
• se möjligheter före hinder, se det "halvfulla "glaset istället för det "halvtomma"
• då kan vi ha ett spännande jobb för dig!
KvalifikationerFör att du ska lyckas med uppdraget ska du ha:
• Socionom, beteendevetare eller annan relevant högskoleutbildning
• Tidigare chefserfarenhet, minst två år, gärna från uppdrag som boendechef inom LSS
• Relevant tidigare erfarenhet från uppdrag inom socialförvaltning
• Goda kunskaper inom verksamhetsområdet Funktionsnedsättning
• Körkort
Vänta inte med din ansökan. Urval och intervjuer sker löpande.
I den här rekryteringen samarbetar Ekerö Kommun med Jefferson Wells. Vid frågor är du välkommen att kontakta ansvarig rekryteringskonsult Katarina Thomasson.
Tillträde: Efter överenskommelse. Vi kommer att påbörja urval och intervjuer under ansökningstiden
Omfattning: Heltid
Anställningsform: Tillsvidare
Om Ekerö kommun
Vi är en mängd olika verksamheter som tillsammans skapar en unik kommun - där vi alla hjälps åt över enhets- och verksamhetsgränser.
Vi lever vår värdegrund som innebär ett stort engagemang, god kommunikation med öppen dialog och ett professionellt förhållningssätt. Som en mindre kommun i stockholmsregionen kan vi både erbjuda närhet till varandra och en ambitiös utvecklingsresa. För att bli en kommun i framkant behöver vi fylla på med nya perspektiv, och vi hoppas att du vill vara med och bidra med dina.
Ekerö kommun vill vara en attraktiv arbetsgivare och strävar efter ett tydligt fokus på hållbarhet. Under förutsättning att verksamhetens möjlighet att uppfylla sina mål kvarstår, har kommunen en positiv inställning till distansarbete när så är möjligt.
Vi erbjuder t.ex. friskvårdsbidrag, löneväxling till pension, växling av semesterdagstillägg till lediga dagar och rökfri arbetstid.
För att kvalitetssäkra vår rekryteringsprocess ber vi dig att skicka in ansökan digitalt, och inte via e-post eller post.
Vi har redan tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring och vill inte ha kontakt med mediasäljare, rekryteringssajter och liknande.
Varaktighet, arbetstid
Heltid/ Ej specificerat
ErsättningMånadslön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2022-11-20
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagEkerö kommun
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Ekerö kommun (org.nr 212000-0050),
http://www.ekero.se/ Kontakt Birgitta Ljungström, Verksamhetschef
08-124 572 13 Jobbnummer 7110585
Observera att sista ansökningsdag har passerat.