Enhetschef till servicecenter
Region Sörmland / Chefsjobb / Eskilstuna
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla chefsjobb i Eskilstuna,
Kungsör,
Västerås,
Strängnäs,
Hallstahammar eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Region Sörmland i Eskilstuna,
Västerås,
Strängnäs,
Flen,
Katrineholm eller i
hela Sverige Hållbar regional utveckling, Eskilstuna
Välkommen att skapa Sveriges friskaste län tillsammans med oss!
Är du intresserad av att arbeta med utveckling och förändring? Värderar du ett hållbart samhälle högt och gillar du att ligga i framkant? Vi söker dig som vill vara med och påverka!
Publiceringsdatum2020-12-09Om företagetRegion Sörmland har i uppdrag att vara den regionala kollektivtrafikmyndigheten i länet och ansvarar för den regionala kollektivtrafiken i, samt till och från Sörmland, både för allmän och särskild kollektivtrafik.
Uppdraget ska utförs på ett kvalitativt och kostnadseffektivt sätt så att den bidrar till regional utveckling, god miljö och tillgodoser invånarnas behov av kollektivtrafik. Länets Kommuner har i varierad omfattning överlämnat ansvar till regionen att upphandla och bedriva trafik och är viktiga samarbetspartners till oss. Kopplat till detta uppdrag har även regionen ansvaret att bedriva ett samordnat servicecenter för regionens invånare med uppdrag att tillhandahålla kundservice både inom allmän och särskild kollektivtrafik.
Verksamheten ingår som en del av verksamhetsområde hållbar regional utveckling som också har som huvudansvar att arbeta för regional utveckling inom näringslivsfrågor, kompetensförsörjning, infrastruktur och folkhälsa.
Inom serviceresor och servicecenter erbjuder vi dig en social arbetsplats och förmåner såsom flexibel arbetstid och friskvårdsbidrag.
Verksamheten har under hösten fått ytterligare uppdrag från Mälardalstrafik i form av att etablera Mälartågs kundservice.
För att på bästa sätt motta och ge rätt förutsättningar för det nytillkomna uppdraget kommer nuvarande organisation att ses över. Tillsvidaretjänsten är placerad centralt i Eskilstuna och kommer under 2021 att formas beroende på organisationens utfall.
I ditt dagliga arbete samarbetar du nära servicecenters tre teamledare, kundkoordinatorer, kvalitetsutvecklare och chefer för kringliggande enheter. Rapporteringen av ditt uppdrag sker till verksamhetschefen för serviceresor och servicecenter. Tillsammans följer ni upp verksamheten både på kort-och lång sikt.
ArbetsuppgifterVill du vara med och utveckla servicen och tjänsterna för våra kunder inom både allmän och särskild kollektivtrafik? Vi söker dig som vill leda, utveckla och följa upp vår enhet Servicecenter som tillhandahåller trafikupplysning och information, bokar resor, administrerar kundsynpunkter samt samordnar och planerar delar av trafiken.
Vi erbjuder medborgarna en dygnet-runt-verksamhet med målsättningen att Servicecenter ska karaktäriseras av hög servicekänsla, tillgänglighet och ett professionellt bemötandande. Våra fastställda servicenivåer är en viktig indikator för att erbjuda medborgarna goda svarstider men kvalitén är det som främst ska genomsyra vårt dagliga arbete. Servicecenter består av cirka 40 medarbetare exklusive timanställda fördelat på rollerna teamledare, säljare, kundkoordinatorer, kvalitetsuppföljare, trafikledare och kundservicemedarbetare.
Som enhetschef för servicecenter har du personalansvar och ansvarar för att gällande lagar, avtal och övriga styrande dokument följs. Du genomför regelbundna schemalagda arbetsplatsträffar för planering, delaktighet, information och kommunikationsspridning. Utöver personalansvaret har du budgetansvar där du löpande genomför ekonomisk uppföljning och analyser samt tillhandahålla underlag och prognoser till delårsrapport, verksamhetsplan och ledningsgruppsmöten. I våra chefriktlinjer ingår även verksamhets-, utvecklings-, informations- och kommunikationsansvar.
Din kompetens
Vi vill att du har arbetat några år inom kundservicesektorn och har varit chef eller haft annan ledande roll i minst något år där både personal-, budget- och verksamhetsansvar ingått. Du har erfarenhet av att leda och delta i förbättringsarbete och är van att samverka med olika aktörer och att arbeta genom andra. Självklart har du god vana av att använda moderna IT-verktyg i ditt dagliga arbete och du uttrycker dig väl i tal och skrift. Du kan självständigt planera, strukturera och prioritera ditt eget, och i vissa fall dina medarbetares, arbete.
Vi söker dig som brinner för god kundservice och som lockas och utmanas av utvecklings- och förbättringsarbete med målet att skapa ännu bättre service och kundnytta. Du arbetar målfokuserat och tar initiativ till förändring och utveckling inom ramarna för ditt uppdrag. Du har lätt för att samarbeta och har förmåga att skapa delaktighet och engagemang. Du är trygg i ditt ledarskap och ser medarbetarna som en viktig resurs. Vidare är du trygg även som individ och klarar av att hantera kritik, konflikter och andra prövningar som kan uppstå. Vi lägger stor vikt vid personliga egenskaper.
Anställningsform
Tillsvidareanställning med tillträde omgående eller enligt överenskommelse.
Information om tjänsten lämnas av
Verksamhetschef serviceresor och servicecenter Hanna Bergström, 0155-26 59 51.
Fackliga företrädare söks via kontaktcenter, 0155-24 50 00.
Kom och jobba hos oss på servicecenter!
Välkommen med din ansökan senast 2021-01-10.
Intervjuer kan komma att ske löpande.
Se våra förmåner (
http://regionsormland.se/jobb-och-utbildning/vara-formaner/)Följ oss gärna på Facebook (
http://facebook.com/regionsormlandJobbahososs/) Vi har i vissa fall skyldighet att kontrollera om en person förekommer i misstanke- och eller belastningsregistret. Det kan ske på två sätt, endera begär regionen ut uppgiften själv eller också uppmanas du att begära ut utdrag för att kunna visa upp innan anställning. Vi begär i undantagsfall att du visar upp registerutdrag även vid tillsättning av andra tjänster än de som avses ovan. Blir du aktuell för anställning kommer du att informeras om vad som gäller för den tjänst du sökt.
Vi gör aktiva val vid exponering och rekryteringsstöd och undanber oss därför direktkontakt av bemannings- och rekryteringsföretag.
Varaktighet, arbetstid
Tillsvidare, 100%, Tillträde enligt överenskommelse -
Ersättning•
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2021-01-10
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagREGION SÖRMLAND
Arbetsgivarens referens Arbetsgivarens referens för detta jobb är "RHRU-20-023".
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Region Sörmland (org.nr 232100-0032)
Arbetsplats Region Sörmland
Jobbnummer 5480953
Observera att sista ansökningsdag har passerat.