Enhetschef till Personlig assistans

Helsingborgs kommun / Administratörsjobb / Helsingborg
2023-06-20
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Enhetschef till Personlig assistans" (publicerad 2023-11-28) ⬅️


Visa alla administratörsjobb i Helsingborg, Bjuv, Åstorp, Höganäs, Landskrona eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Helsingborgs kommun i Helsingborg, Klippan eller i hela Sverige

Du vill något. Det vill vi med! Vi vill skapa värde och bidra till livskvalitet för våra invånare, företag, organisationer och besökare. Vi gör det genom att lyssna, hjälpas åt, testa, lära oss och sen testar vi igen. Här är allt möjligt för dig som vill skapa, förändra, vårda, bygga, vägleda, utvecklas och göra skillnad. För Helsingborg är staden för dig som vill något. Om arbetsplatsen
På vård- och omsorgsförvaltningen arbetar vi med människor. Riktiga människor. Människor som, precis som du, lever livet. Vi är cirka 3500 medarbetare - från undersköterskor, sjuksköterskor, fysioterapeuter och arbetsterapeuter till ekonomer, utredare och biståndshandläggare som på olika sätt bidrar till att stadens äldre och personer med funktionsnedsättning ska kunna leva ett rikt och självständigt liv.

I Helsingborg tycker vi ledarskapet är viktigt och förstärker därför med ytterligare en chef inom Personlig assistans. Vi strävar efter att skapa ett tryggt och närvarande ledarskap och vi vill skapa goda förutsättningar för dig som enhetschef att leda och utveckla verksamheten vidare.

Vill du vara med och göra skillnad för de personer som valt oss som assistansanordnare? Välkommen med din ansökan redan idag!

Publiceringsdatum
2023-06-20

Dina arbetsuppgifter
Vårt uppdrag är att arbeta för att stadens invånare med funktionsnedsättning ska kunna leva ett värdigt liv och känna välbefinnande. Den enskildes integritet, självbestämmande, delaktighet och individuella behov skall vara i fokus.

Vi har kundens fokus där ett kunskapsbaserat arbete såväl utifrån arbetsmiljö som kvalitet, utgör grunden. Inom staden arbetar vi sedan en tid tillbaka utifrån tillitsbaserad styrning och ledning. Det innebär att vi har fokus på och utgår från kärnverksamheten och invånarnas behov. Det inkluderar såväl arbetssätt som kultur, ledning och styrning.

Du kommer att arbeta i team tillsammans med andra enhetschefer, administratör och koordinatorer. Som enhetschef strukturerar, planerar och utvecklar du den enhet du har ansvar för tillsammans med dina medarbetare. Du har även ansvar för att bidra till en god samverkan och ett gott samarbete med andra aktörer internt och externt. I ditt arbete har du stöd av HR-konsult, utvecklare, ekonom och inte minst av teamet du ingår i. Du arbetar tillsammans med dina medarbetare och kollegor för att utveckla metoder och arbetssätt med syftet att tillgodose den enskildes rätt till insatsen personlig assistans.

Vi erbjuder dig ett omväxlande, ansvarsfullt och stimulerande arbete med möjligheter till egen utveckling. Arbetsplatsen är rökfri och hälsomedveten. Som anställd får du ett friskvårdsbidrag på 3000 kronor per år.

Kvalifikationer
Du ska ha en socionomexamen, studier från sociala omsorgsprogrammet eller likvärdig utbildning. Vi ser helst att du har arbetslivserfarenhet från ledande befattning inom funktionshinderområdet, och då helst inom personlig assistans.

Vidare ser vi att du har fackkunskaper inom arbetsområdet, systemförståelse, analysförmåga och en helhetssyn. Dels för att löpande kunna utvärdera den egna verksamheten men också för att kunna analysera och bedöma vilka faktorer, yttre och inre, som påverkar verksamheten och som måste hanteras på olika sätt utifrån helheten.

Din ledarstil präglas av ett tillitsbaserat ledarskap, du har en god kommunikativ förmåga, hög medvetenhet om betydelsen av delaktighet, och du leder mot resultat utifrån uppdraget.

Du är bra på att skapa och bibehålla goda relationer inom och utanför förvaltningen, samt har mod, kreativitet och handlingskraft att genomföra vad som krävs för att leda verksamheten i rätt riktning.

Var vänlig ange löneanspråk och ev tillträdesdag i din ansökan.

Övrig information
Sista dag att ansöka är 2023 07 23

Intervjuer kommer att ske den 7 och 11 augusti.

Helsingborgs stad arbetar mot diskriminering och för främjande av alla människors lika rättigheter och möjligheter. Sökande oavsett bakgrund är välkomna att söka till Helsingborgs stad. För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen i Helsingborgs stad använder vi rekryteringsverktyget ReachMee. Därför ber vi dig att skicka in din ansökan via ReachMee genom att klicka på ansökningslänken i annonsen.

Innan en anställning på vård- och omsorgsförvaltningen begär vi att du visar upp ett giltigt utdrag i oöppnat kuvert från polisens belastningsregister. Du kan redan nu beställa ett belastningsregister för att påskynda rekryteringsprocessen: https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/

Du som söker jobb och har skyddade personuppgifter ska kontakta rekryterande chef i annonsen som kommer guida dig vidare för en säker ansökningsprocess. Du ska inte ansöka digitalt via ansökningslänken.

Fackliga företrädare https://intranat.helsingborg.se/hr/samverkan-och-delaktighet/fackliga-foretradare/ Då vi inför denna rekrytering redan tagit ställning till de rekryteringskanaler vi önskar använda undanber vi oss vänligen men bestämt att bli kontaktade för ytterligare erbjudanden om kompetensförmedling, annonserings- och rekryteringshjälp.

Ersättning
Lön enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2023-07-23
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Helsingborgs kommun (org.nr 212000-1157), https://helsingborg.se

Arbetsplats
Helsingborgs stad

Kontakt
Verksamhetschef
Eric Semb
070-831 43 76

Jobbnummer
7900376

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Helsingborgs kommun

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Helsingborgs kommun: