Enhetschef till Offentligrättsliga enheten
Kammarkollegiet / Administratörsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Kammarkollegiet i Stockholm,
Karlstad,
Härnösand eller i
hela Sverige Är du en ledare med intresse för att utveckla människor och verksamhet i en stimulerande miljö? Vi kan erbjuda dig ett spännande ledaruppdrag inom en mångfacetterad verksamhet - i en utvecklingsfas med utvidgade uppdrag. Om du har ett genuint intresse för vår verksamhet erbjuder Kammarkollegiet dig en chans att jobba med utvecklande arbetsuppgifter där engagemang och deltaktighet bidrar till en effektiv verksamhet.
Offentligrättsliga enheten ansvarar för handläggning av och beslut i ärenden av offentligrättslig natur. Enheten ansvarar också för tillsyn inom några verksamhetsområden. Offentligrättsliga enheten är en av fem enheter på Kammarkollegiets Rättsavdelning och består av ett 20-tal medarbetare.
Uppdraget för enheten innebär framför allt att
• besluta om garantier enligt resegarantilagen,
• besluta om tillstånd för trossamfund att förrätta vigsel,
• auktorisera tolkar och översättare och utöva tillsyn över dem,
• fastställa avgiftssatserna för begravningsavgift samt registrera trossamfund.
Enheten handlägger vidare ärenden om insyn i finansiering av partier och ärenden om alternativ tvistlösning i konsumentförhållanden. Inom dessa verksamhetsområden har enheten också tillsynsuppgifter.
Rollen som enhetschef
Som enhetschef är ditt huvudsakliga ansvar att leda och utveckla verksamheten på enheten. Enheten är i en utvecklingsfas med utvidgade uppdrag för insyn i finansiering av partier, ställande av resegarantier och auktorisation av tolkar.
Du kommer - förutom att vara beslutsfattare - att ha det övergripande ansvaret för planeringen och prioriteringen av uppgifterna på enheten samt vara ett stöd åt medarbetarna i deras arbetsuppgifter. I arbetet ingår ansvar för personal, budget, verksamhetsplanering och uppföljning.
Du bidrar vidare till tydliga arbetsprocesser och skapar engagemang och delaktighet för en effektiv verksamhet.
I rollen ingår också kontakter med intressenter utanför myndigheten såsom privata aktörer och andra myndigheter. Du ingår i Rättsavdelningens ledningsgrupp och rapporterar till avdelningschefen.
Är du vår framtida kollega?
Vi söker dig som har:
• akademisk examen inom juridik, ekonomi eller samhällsvetenskap,
• flerårig erfarenhet av ledarskap med personalansvar inom offentlig verksamhet, och
• erfarenhet av att leda en mångfacetterad verksamhet.
Meriterande är:
• erfarenhet av att leda förändrings- eller utvecklingsarbete mot ökad digitalisering, och
• erfarenhet av arbete inom liknande ämnesområden som är aktuella på enheten.
Du har mycket goda ledaregenskaper och kan skapa engagemang och delaktighet för att nå gemensamma mål. Du har lätt för att samarbeta, en personlig mognad och gott omdöme. Du är tydlig och uttrycker dig väl både muntligt och skriftligt. Du har förmåga att sätta dig in i nya frågor utifrån ett helhetsperspektiv.
Vi lägger stor vikt vid personliga egenskaper.
Mer information
Anställningen är en tillsvidareanställning som inleds med 6 månaders provanställning.
Publiceringsdatum2018-03-08Så ansöker du Välkommen med din ansökan via
www.Kammarkollegiet.se/Karriär, inklusive CV och personligt brev, senast den 25 mars 2018. Märk din ansökan med dnr 222-2639-18.
Kontakt Ulf Rehnberg, avdelningschef, telefon 08-700 08 36
Anna Narving, HR-specialist, telefon 08-700 06 52
Karin Edstrand, Saco-S, telefon 08-700 08 48
Hanne Konradsen, ST, telefon 08-700 07 88
Övrig information Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför vänligen men bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.
Kammarkollegiet - en myndighet utöver det vanliga. Vi fungerar som kapitalförvaltare, försäkringsbolag, upphandlare och juridisk byrå för statsförvaltningen med över 35 olika uppdrag från riksdag och regering. Även allmänna arvsfonden finns hos oss. Trots uppdragens variation har de gemensamt att det krävs både bredd och spetskompetens för att utföra dem. På Kammarkollegiet arbetar cirka 270 personer - framför allt jurister, ekonomer och kvalificerade handläggare. Myndigheten finns i Stockholm och Karlstad.
Varaktighet, arbetstid
Heltid/ Ej specificerat
ErsättningKammarkollegiet tillämpar individuell lönesättning.
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2018-03-25
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagKammarkollegiet
AdressKammarkollegiet
Box 2218, 103 15 Stockholm
10315 Stockholm
KontorsadressBirger Jarlsgatan 16
Jobbnummer 4010146
Observera att sista ansökningsdag har passerat.