Enhetschef till kund i Borlänge
 Bemannia AB (Publ.) / Administratörsjobb / Borlänge
 2025-10-30
 
   Visa alla administratörsjobb i Borlänge, 
Falun, 
Gagnef, 
Säter, 
Leksand eller i 
hela Sverige Visa alla jobb hos Bemannia AB (Publ.) i Borlänge, 
Falun, 
Säter, 
Ludvika, 
Rättvik eller i 
hela Sverige   Har du minst tre års erfarenhet som chef med budget- och personalansvar? Har du även vana av att arbeta utifrån Plan- och bygglagen, Miljöbalken samt Boverkets byggregler? Då kan denna tjänst passa dig, varmt välkommen med din ansökan!  
 Om uppdraget 
Vi söker en enhetschef till vår kund i Borlänge som är verksam inom den offentliga sektorn. Tjänsten är på heltid och pågår preliminärt från 2025-12-08 till 2026-03-08, uppdraget kan förlängas. Arbetet sker under kontorstid vid kundens kontor i Borlänge men det finns även viss möjlighet till distansarbete finns beroende på verksamhetens behov
Publiceringsdatum2025-10-30ArbetsuppgifterI denna tjänst kommer du ha personal, verksamhets och budgetansvar för kundens bygglovsenhet. Du kommer stötta medarbetare i handläggning av ärenden och leda arbetet med att utveckla både gruppen och det serviceinriktade myndighetsarbetet. I tjänsten ingår du även i verksamhetens ledningsgrupp tillsammans med verksamhetschef och två andra enhetschefer. 
Kvalifikationer Högskoleutbildning inom relevant område
 Minst tre års erfarenhet som chef med budget- och personalansvar
 B-körkort
 Vana av att arbeta utifrån Plan- och bygglagen (PBL), Miljöbalken samt Boverkets byggregler
 Kunskap och kännedom om förändringarna i PBL
 Erfarenhet av att ha arbetat i offentlig förvaltning
 Erfarenhet av att jobba med grupprocesser och grupputveckling
 Goda kunskaper i svenska avseende tal och skrift
 Goda kunskaper inom Officepaketet samt ska ha vana inom olika verksamhetssystem  
Observera att du även behöver vara tillgänglig för intervju hos kund torsdagen 13 november. 
Vad vi erbjuder dig
Som konsult hos Bemannia får du:
 En nära kontakt med din konsultchef Möjlighet till fler spännande uppdrag Erfarenhet på lärorika arbetsplatser där din kompetens gör skillnad Trygga anställningsvillkor
 Läs mer om hur det är att vara konsult hos oss här: Att jobba som konsult via Bemannia 
Om ansökan
Sök tjänsten genom att klicka på ansök nedan. Ladda gärna upp ditt cv i word-format och på svenska. Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdag 11 nov 2025. 
Vi tar inte emot ansökningar via mail men har du specifika frågor kring tjänsten besvaras dessa av ansvarig rekryterare, Anna Radhe 
anna.radhe@bemannia.se För generella funderingar kring din ansökan eller vår rekryteringsprocess når du oss under kontorstid på 070 893 47 00
 Bemannia är ett publikt och svenskägt bemannings- och rekryteringsföretag som tillhandahåller kompetent och kvalificerad personal genom uthyrning, rekrytering och personalentreprenader inom Organisation & Ledarskap, PR & Information, Marknad & Sälj, Ekonomi, Juridik, HR & Personal, Fastighet & Teknik, IT & Data samt Kontor & Administration. Bemannia har ramavtal med merparten av Sveriges Myndigheter och Sveriges kommuner, dess förvaltningar och bolag. Bemannia är medlem i Kompetensföretagen och är ett auktoriserat Bemanningsföretag och Rekryteringsföretag samt har kollektivavtal med Unionen, Akademikerna, SEKO samt LO och Hotell- och Restauranganställdas förbund. Bemannia är certifierat enligt SS-EN ISO 9001:2015, Ledningssystem för kvalitet, SS-EN ISO 14001:2015, Miljöledningssystem - krav och vägledning, SS-ISO 45001:2018, Ledningssystem för arbetsmiljö och SS-ISO/IEC 27001:2022 Ledningssystem för informationssäkerhet
Ledningen för bolaget har varit verksam i branschen i 40 år.  
Ersättning Lön enligt överenskommelse 
Så ansöker du Sista dag att ansöka är 2025-11-11 
Klicka på denna länk för att göra din ansökan  Omfattning Detta är ett heltidsjobb. 
Arbetsgivare Bemannia AB (Publ.) (org.nr 556626-8347), 
https://www.bemannia.se   Arbetsplats Bemannia 
Kontakt Anna Radhe 
anna.radhe@bemannia.se +46708934700  Jobbnummer 9581991