Enhetschef till kontaktcenter i Malmö

Migrationsverket, Operativ verksamhet, Nationella operativa avde / Administratörsjobb / Malmö
2021-11-22
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Enhetschef till kontaktcenter i Malmö" (publicerad 2021-11-29) ⬅️


Visa alla administratörsjobb i Malmö, Burlöv, Lomma, Staffanstorp, Vellinge eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Migrationsverket, Operativ verksamhet, Nationella operativa avde i Malmö, Mölndal, Göteborg, Norrköping, Örebro eller i hela Sverige

Migrationsverkets kontaktcenter ger information och service till privatpersoner, myndigheter och företag via telefon, epost och sociala medier i frågor som rör Migrationsverkets samtliga ärendeslag.

Trycket är stort - vi tar emot ca en miljon samtal om året och vi arbetar ständigt med utveckling för att effektivisera svarshanteringen, förbättra tillgängligheten och öka kvalitet och servicegrad mot våra kunder.



Ditt uppdrag

Vi finns på fyra platser runt om i landet och söker nu dig som vill leda vår verksamhet i Malmö. Enheten är under uppbyggnad och blir därmed vår tredje enhet på orten med sammanlagt 70-75 medarbetare. Som enhetschef arbetar du i tätt samarbete med de andra två enheterna i vidareutveckling av kontakcenterverksamheten. Tillsammans med dina chefskollegor möjliggör och säkerställer du en enhetlig och effektiv kundservice.

Som chef för kontaktcenter i Malmö ingår du i ledningsgruppen för sektionen för nationell verksamhet och rapporterar till sektionschefen. Du har fullt personal-, budget- och arbetsmiljöansvar för din enhet och leder en verksamhet där måluppfyllelse, en god arbetsmiljö samt utveckling genom ständiga förbättringar prioriteras högt.

Ditt uppdrag innebär också ett nära samarbete andra enheter och avdelningar inom myndigheten så att vi tillsammans ska nå upp till målen för Migrationsverkets verksamhet.



Publiceringsdatum
2021-11-22

Kvalifikationer
Kvalifikationer
- Chefserfarenhet med personal, budget och arbetsmiljöansvar från offentlig verksamhet.
- Erfarenhet av att utveckla verksamhet i ledande funktion med fokus på service och kundmöte.
- Erfarenhet av att utveckla medarbetare och verksamhet samt att driva förbättrings- och förändringsarbete med goda resultat.
- Akademisk utbildning relevant för rollen.
- Goda kunskaper i tal och skrift i svenska.

Meriterande:

- Kunskap om, och erfarenhet av, processorienterat arbetssätt.
- Kunskap i tillämplig lagstiftning relevant för rollen.



Personliga kompetenser

Vi lägger stor vikt vid att våra chefer har de personliga egenskaper som krävs för att framgångsrikt kunna leda en verksamhet i förändring. Vi behöver dig som är trygg i ditt ledarskap och med handlingskraft kan driva en verksamhet framåt mot uppsatta mål. Du agerar med helhetssyn, är bra på att organisera, genomföra och följa upp. Som ledare är det viktigt att du visar ett gott omdöme och mycket god samarbets- och kommunikationsförmåga. Arbetsbelastningen är periodvis hög och i ditt ledarskap är det därför viktigt att skapa förutsättningar för en god arbetsmiljö och ett klimat som inspirerar till arbetsglädje och effektivitet.



Upplysningar om anställningen:

Placeringsort: Malmö.

Anställningsform: tillsvidareanställning (provanställning kan bli aktuellt).

Omfattning: heltid.

Tillträde: omgående enligt ök.

Individuell lönesättning.



Vi ser fram emot att ta del av din ansökan och cv via vårt rekryteringsverktyg, Varbi. Har du frågor kring uppdraget, kontakta sektionschef Joakim Jansson, 010-485 29 89. Har du frågor kring rekryteringsprocessen, kontakta HR-specialist Linda Alouani Josephson 010-203 47 18.

Migrationsverket finns för människor som söker skydd i Sverige och för dem som vill arbeta, studera eller bo här. Detta gör vi inom asylrättens och den reglerade invandringens gränser. Vi tar emot ansökningar, prövar dem och fattar beslut om vilka som har rätt att komma hit eller stanna här, och vilka som måste lämna landet.

I vårt arbete som statstjänstemän handlar vi i enlighet med fattade beslut och visar omdöme vid uttalanden och agerande. Det krävs en hög säkerhets- och sekretessmedvetenhet hos oss och vi vägleds av den statliga värdegrunden och Migrationsverkets värdeord mod, empati och tydlighet.

När du registrerar din ansökan kan du komma att få besvara ett antal frågor. Fyll i frågorna så utförligt du kan. Ansökningar med ofullständigt CV eller uteblivna svar på frågor beaktas inte i lika stor utsträckning. Som en del i rekryteringsprocessen kan du behöva genomföra tester och/eller arbetsprover. Om du kallas till intervju kan du också komma att behöva besvara ett antal frågor kopplat till säkerhet.

För oss är det viktigt att all kompetens på arbetsmarknaden tillvaratas. Vi välkomnar alla sökande och eftersträvar mångfald.

Varaktighet, arbetstid
100%. Tillträde: Omgående enligt överenskommelse. Tillsvidareanställning

Ersättning
Individuell lönesättning.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2021-12-06
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Migrationsverket, Operativ verksamhet, Nationella operativa avde

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "3.3.1-2021-22466".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Migrationsverket (org.nr 202100-2163)

Arbetsplats
Migrationsverket, Operativ verksamhet, Nationella operativa avdelningen

Kontakt
Linda Alouani Josephson
010-2034718

Jobbnummer
6124371

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Migrationsverket, Operativ verksamhet, Nationella operativa avde

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Migrationsverket, Operativ verksamhet, Nationella operativa avde: