Enhetschef till kommunens kundcenter
Lerums kommun, Kundcentra / Chefsjobb / Lerum
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla chefsjobb i Lerum,
Härryda,
Partille,
Göteborg,
Mölndal eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Lerums kommun, Kundcentra i Lerum Lerums kommun, med centralorten Lerum, ligger knappt 20 minuters resväg från Göteborgs centrum. Kommunens cirka 42 000 invånare erbjuds hög livskvalitet med en väl fungerande samhällsservice, vacker natur, ett rikt utbud av fritidsaktiviteter samt kulturvärden med anor ända från 1500-talet.
Lerums kommuns kundcenter, KomIn, ger service till invånare, företag, besökare och kunder till kommunen. KomIn, fungerar som en väg in till kommunen med målsättningen att våra kunder ska få hjälp med sitt ärende i första kontakten med kommunen. I enheten ingår även kommunens budget- och skuldrådgivning.
Enheten är ung men har på kort tid gjort sig till en positiv självklarhet för både invånare och medarbetare i förvaltningen. I Sveriges kommuner- och landstings servicemätning med 150 deltagande kommuner placerade sig KomIn på femte plats vad gäller service och bemötande, något vi är väldigt stolta över!
Publiceringsdatum2019-10-09ArbetsuppgifterDitt uppdrag som chef för KomIn är av både strategisk och operativ karaktär. Tillsammans med medarbetare och verksamheterna utvecklar du kommunens hantering av ärenden. Du ansvarar för den dagliga driften inklusive bemanning och har både personal- och ekonomiansvar. I arbetet ingår även att regelbundet följa upp och redovisa KomIns uppdrag och utveckling samt föra dialog med olika kundgrupper. Fokus i uppdraget kommer vara att bibehålla det goda arbete KomIn genomför, men också att förädla verksamheten.
För att kunna leda KomIn i rätt riktning är det en framgångsfaktor att arbeta i verksamheten en del av din arbetstid. Du kommer också vara involverad i förvaltningsgemensam utveckling.
Alla kommunens verksamheter är uppdragsgivare. En viktig uppgift blir att skapa arbetssätt för att återkoppla till alla kommunens verksamheter så att deras kundmöten och verksamheter utvecklas genom kundcenters kunskap. Tjänsten är placerad i verksamhetsområdet kommunikation och digitalisering, och närmsta chef är kommunikations- och digitaliseringschefen som ingår i den kommungemensamma förvaltningsledningen.
KvalifikationerVi söker dig som har erfarenhet av serviceyrken samt arbetsledning. Vi ser att det är meriterande om du har akademisk examen eller har tillägnat dig motsvarande kunskaper genom erfarenhet. Vem är du? Vi tror att du:
• Har en förmåga att organisera och leverera god kundservice
• Styr och leder mot tydliga mål och mätbara resultat med kundens fokus i centrum
• Kan entusiasmera medarbetarna samt skapa engagemang för kundcenters uppdrag och utveckling.
• Har god förmåga att samarbeta och skapa förtroendefulla relationer
• Är kommunikativ och kan representera verksamheten på ett bra sätt
• Står för ett ledarskap med förmåga till problemlösning och innovation. Vi tror att du har ett tryggt ledarskap, och att du just nu kan fokusera på förädling snarare än förändring
• Ser, kommunicerar och tillämpar helhet med kunden i fokus
ÖVRIGT
Från kommunens vision så är ledorden hållbarhet, kreativitet och inflytande något som genomsyrar kommunens arbete. Vi har också inlett arbetet med att stärka och utveckla en gemensam organisationskultur inom hela kommunförvaltningen.
Inom kommunens verksamheter arbetar cirka 3 000 medarbetare som tillsammans jobbar för att erbjuda god service och skapa välfärd för kommunens cirka 42 000 invånare.
Vi tror att våra olikheter berikar och utvecklar individen, verksamheten och samhället positivt. Som arbetsgivare arbetar Lerums kommun aktivt för jämställdhet och mångfald och mot all form av diskriminering och kränkande särbehandling.
Kommunens medarbetare ska ha en god arbetsmiljö som främjar möjligheter att kombinera arbete, föräldraskap och fritid. Vi erbjuder förmåner så som friskvård och personalvårdprogram.
För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen hos Lerums kommun samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan via denna länk, och inte via e-post eller pappersformat.
Varmt välkommen med din ansökan!
Då vi inför denna rekrytering redan tagit ställning till de rekryteringskanaler vi önskar använda undanber vi oss vänligen men bestämt att bli kontaktade för ytterligare erbjudanden om kompetensförmedling, annonserings- och rekryteringshjälp.
Varaktighet, arbetstid
Heltid. Dagtid. Tillsvidareanställning, tillträde: 2020-01-01 .
ErsättningEnligt avtal.
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2019-10-30
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagLerums kommun, Kundcentra
Arbetsgivarens referens Arbetsgivarens referens för detta jobb är "A907473".
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Lerums kommun (org.nr 212000-1447),
https://www.lerum.se/ Arbetsplats Lerums kommun, Kundcentra
Jobbnummer 4864104
Observera att sista ansökningsdag har passerat.