Enhetschef till Kommunals A-kassa i Lund
Poolia Sverige AB / Administratörsjobb / Lund
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb i Lund,
Lomma,
Staffanstorp,
Burlöv,
Kävlinge eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Poolia Sverige AB i Lund,
Lomma,
Staffanstorp,
Burlöv,
Kävlinge eller i
hela Sverige Arbetsmarknaden förändras i allt snabbare takt och a-kassornas uppdrag har kanske aldrig varit viktigare. Vi söker nu en ny enhetschef till Kommunals a-kassa i Lund. Kanske är det just dig vi söker!
Publiceringsdatum2022-04-07Om tjänstenI rollen som enhetschef kommer du att leda en enhet på 35-40 personer tillsammans med 3 teamledare. Dina medarbetare är handläggare som fattar beslut om ersättning samt erbjuder medlemmarna service i via telefon, mejl och chatt. Du har personal, budget- och enhetssansvar. Du leder, driver och utvecklar enheten på en taktisk och operativ nivå.
Du stöttar tillsammans med teamledarna handläggarna i det dagliga arbetet och säkrar upp att enheten är rätt bemannad med rätt kompetens. Du ska kunna leda i förändring eftersom a-kassan står inför en stor omställning där vi byter ärendehanteringssystem vilket innebär ett nytt arbetssätt för dina medarbetare.
Du rapporterar till Kassaföreståndaren och ingår i ett ledningsforum tillsammans med alla chefer inom Kommunals a-kassa.
Du kommer att få en härlig enhet som du coachar, motiverar och driver framåt med energi och glädje.
De viktigaste ansvarsområdena:
• Övergripande ansvar för att driva verksamheten operativt utifrån fastställd strategi, arbetsmiljöansvar, personalansvar, budgetansvar.
• Leder verksamheten kostnadseffektivt mot uppsatta mål utifrån a-kassans vision, värdegrund, verksamhetsplan, budget och beslutsordning.
• Säkerställer att organisation och medlemmar erbjuds effektiv, professionell och lika service i enlighet med gällande stadgar, regelverk, lagar och avtal.
Vem är du?
Vi söker dig som har:
• Akademisk utbildning inom relevant område eller erfarenhet som vi bedömer likvärdig.
• Vi ser att du har erfarenhet från en serviceorienterad verksamhet i kombination av minst 5 års dokumenterad chefserfarenhet, både operativt och strategiskt.
• Vidare ser vi att du har erfarenhet av ledarskap med budget, personal och enhetsansvar.
• Har du tidigare verkat inom kommun, region eller statlig myndighet med myndighetsutövning är detta meriterande.
Du har förmågan att skapa och upprätthålla goda relationer, och bygger ett förtroendefullt klimat för samarbete och samverkan internt och externt. Du har en stark kommunikativ förmåga både i tal och skrift och ett inkluderande och tydligt ledarskap, som främjar samarbeten för att nå målen.
Vi lägger stor vikt vid personliga egenskaper, i synnerhet vad gäller din förmåga att leda på ett inkluderande och tillitsbaserat sätt. Som person är du prestigelös, lyhörd och tydlig.
Som enhetschef i Kommunals A-kassa är det ett krav att du är medlem i en A-kassa.
Om verksamheten
Kommunals a-kassa har i uppdrag att handlägga ärenden om medlemskap och arbetslöshetsersättning för medlemmar. I dagsläget är över 600 000 personer medlemmar i Kommunals a-kassa och det är anställda, eller tidigare anställda, i Sveriges kommuner, regioner, församlingar och inom naturbruksområdet. Kommunals a-kassa har åtta kontor varav ett är huvudkontoret. För mer information om Kommunals a-kassa besök gärna
www.kommunalsakassa.se Denna rekrytering utförs av Poolia Executive Search AB, Poolia-koncernens verksamhet för rekrytering av högre chefer och styrelser. Varmt välkommen med din ansökan!
Varaktighet, arbetstid
Heltid Tillsvidare
ErsättningFast lön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2022-05-01
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagPoolia Sverige AB
Arbetsgivarens referens Arbetsgivarens referens för detta jobb är "63965".
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Poolia Sverige AB (org.nr 556426-7655),
http://www.poolia.se Arbetsplats Poolia Executive Search AB
Kontakt Ulrica Pantzar
ulrica.pantzar@poolia.se 070-767 77 75 Jobbnummer 6518225
Observera att sista ansökningsdag har passerat.