Enhetschef till Hemgården

Skinnskattebergs Kommun / Sjukvårdschefsjobb / Skinnskatteberg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla sjukvårdschefsjobb i Skinnskatteberg, Fagersta, Norberg, Surahammar, Hallstahammar eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Skinnskattebergs Kommun i Skinnskatteberg, Örebro eller i hela Sverige

Skinnskattebergs kommun är beredd att formulera lockande erbjudanden till våra blivande medarbetare - utöver regelbunden kompetensutveckling och friskvårdsbidrag. Vi värdesätter alla människors olikheter och allas vår förmåga att göra skillnad i samhället. Medarbetare beskriver oss ofta som en tillåtande organisation, där man får ta stort eget ansvar, utveckla och utvecklas samt arbeta lösningsfokuserat. Vi är en fullstor verksamhet i ett litet format som är beroende av medarbetarnas förmåga och drivkraft att agera med ett brett perspektiv på hela det kommunala uppdraget. Vi strävar därför alltid efter att ge god service och skapa professionella relationer både externt och internt.

Skinnskattebergs kommun tillhör finskt förvaltningsområde, varför kunskaper i det finska språket är meriterande.

Välkommen med din ansökan till Sveriges viktigaste jobb i Skinnskattebergs kommun!Verksamheten
Skinnskattebergs kommun söker en enhetschef till Hemgården, ett av våra särskilda boenden. Hemgården är ett särskilt boende för äldre personer med två somatiska avdelningar, en korttidsavdelning, samt nattpersonal. Som enhetschef kommer du att ha fullt ansvar för verksamhet, personal och ekonomi.

Publiceringsdatum
2024-03-15

Dina arbetsuppgifter
Du ska på ett kostnadseffektivt sätt leda, planera, samordna och utveckla verksamheten utifrån gällande lagstiftning, politiska beslut, mål och riktlinjer samt ekonomiska ramar. Detta gör du tillsammans med dina kollegor för hela förvaltningens bästa. Du är underställd förvaltningschefen för Socialförvaltningen och ingår i förvaltningens ledningsgrupp där du tillsammans med förvaltningschef och dina kollegor samverkar för förvaltningens, kommunens och medborgarnas bästa.

Kvalifikationer
Högskoleutbildning inom sociala omsorgsprogrammet, socionom, sjuksköterska eller annan utbildning som bedöms likvärdig av arbetsgivaren. Du har erfarenhet av att haft fullt ansvar för verksamhet, personal och ekonomi inom området, samt erfarenhet av Kommunal- och förvaltningslagen. Körkort B är ett krav.

Dina personliga egenskaper
Du är en god kommunikatör som möter individer där de är, samt har lätt för att uttrycka dig både skriftligt och muntligt i svenska språket. Du har förmåga att samarbeta, etablera och utveckla goda relationer. Genom ett coachande förhållningssätt inspirerar och engagerar du dina medarbetare till utveckling och med god empatisk förmåga och ett långsiktigt förhållningssätt bidrar du till en trevlig, trygg och frisk arbetsplats. Detta genomsyrar hela ditt arbete som chef och medarbetare inom Skinnskattebergs kommun.

Anställningstyp/arbetstider
Tjänsten är på heltid och tillsvidare. Tillträde enligt överenskommelse. Intervjuer kan komma att påbörjas innan ansökningstiden löpt ut.
Välkommen med din ansökan!

Övrig information
Fackliga företrädare nås via kommunens växel, 0222- 51 55 00.

För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt och inte via e-post eller pappersformat.
Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.

Ersättning
Individuell lönesättning tillämpas.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2024-04-05
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Skinnskattebergs kommun (org.nr 212000-2023), http://www.skinnskatteberg.se

Kontakt
Enhetschef IFO
Xhemajl Haradinaj
xhemajl.haradinaj@skinnskatteberg.se
0222-51 56 73

Jobbnummer
8544923

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Skinnskattebergs Kommun

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Skinnskattebergs Kommun: