Enhetschef till Hemgården
Hässleholms kommun / Sjukvårdschefsjobb / Hässleholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla sjukvårdschefsjobb i Hässleholm,
Perstorp,
Östra Göinge,
Kristianstad,
Osby eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Hässleholms kommun i Hässleholm Då en av våra duktiga enhetschefer går vidare mot nya utmaningar, söker vi dig som vill vara med att utveckla äldreomsorgen i Hässleholms kommun.
Gillar du att arbeta tätt ihop med dina medarbetare och din ledningsgrupp, hitta lösningar och se möjligheter? Då kan du vara rätt enhetschef för oss!
Det här erbjuder vi dig!
I din roll kommer du att leda det dagliga arbetet på enheten. Som enhetschef har du ett VEPA- ansvar som innebär ansvar för verksamhet, ekonomi, personal och arbetsmiljö. Som chef är du synlig i verksamheten för både medarbetare, brukare och deras anhöriga eller företrädare. På denna enhet arbetar vi med enat ledarskap. Du och din kollega utformar verksamheten tillsammans med teamet som består av enhetschef, undersköterska, arbetsterapeut, fysioterapeut och sjuksköterska.
Organisatoriskt är du underställd verksamhetschefen. Ditt uppdrag är att skapa så goda förutsättningar som möjligt för att personal ska känna sig delaktiga och att våra äldre ges inflytande över sin vardag.
Vem är du?
Vi söker dig som drivs av frågorna inom äldreomsorgen och har ett starkt intresse för området. Du vill jobba med utveckling och spännande utmaningar. Som ledare är du välstrukturerad och organiserad. Du har ett coachande ledarskap, är tydlig, beslutsam och har ett ekonomiskt medvetande. Du kan effektivisera och utveckla verksamheten utifrån politiska mål och uppdrag och har tydligt brukarfokus i ditt ledarskap.
Tjänsten innebär en hög grad av självständigt arbete som kombineras med mer rutinmässiga administrativa arbetsuppgifter. Denna kombination ställer höga krav på noggrannhet, flexibilitet och planeringsförmåga. Arbetet medför täta kontakter med kollegor och övriga medarbetare, varför det läggs stor vikt vid social kompetens och samarbetsförmåga.
Som person är du ansvarsfull och delar Hässleholms kommuns värdegrund: Kvalitet- som syns, Respekt- för individen och Medborgaren- i fokus. Du har ett stort intresse för arbetsledning och är socionom eller har en annan relevant akademisk utbildning. Du behärskar det svenska språket väl och har lätt för att uttrycka dig i tal och skrift. Goda IT- kunskaper och körkort klass B är ett krav.
Du delar värderingar och förhållningssätt som beskrivs i
https://www.hassleholm.se/jobb-och-foretagande/jobba-hos-oss/medarbetar--och-ledarpolicy.htmlPubliceringsdatum2021-07-19Övrig informationUtdrag ur polisens belastningsregister, kontroll av egna uppgifter (442.3), ska uppvisas före anställning.
Intervjuer beräknas ske fredag 27 augusti och onsdag 1 september.
Om företagetOmsorgsförvaltningens uppdrag är att ge omsorg, stöd och vård till äldre personer, till personer med funktionsnedsättning och till personer som behöver hemsjukvård. Förvaltningen har cirka 1700 tillsvidareanställda medarbetare och omsätter drygt en miljard kronor. Vi är stolta över våra medarbetare och arbetar efter vår vision "Hässleholms kommun erbjuder Sveriges bästa vård och omsorg utförd av de stoltaste medarbetarna".
Hässleholms kommun är en viktig knutpunkt i Sverige. Här möts människor för att leva, uppleva, arbeta och lära i en kommun präglad av nyfikenhet och utveckling. Våra medarbetare skapar kvalité som syns, visar respekt för individen och sätter medborgaren i fokus.
Välkommen att bli en av oss!
Varaktighet, arbetstid
100%. Tillträde: 211201 eller enligt överenskommelse Tillsvidareanställning
ErsättningMånadslön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2021-08-15
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagHässleholms kommun
Arbetsgivarens referens Arbetsgivarens referens för detta jobb är "2021/448".
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Hässleholms kommun (org.nr 212000-0985)
Körkort För detta jobb krävs körkort.
Arbetsplats Omsorgsförvaltningen, Särskilt boende
Jobbnummer 5867631
Observera att sista ansökningsdag har passerat.