Enhetschef Teknisk Förvaltning till Ale kommun

PSPartner / Administratörsjobb / Ale
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Ale, Alingsås, Vårgårda, Lilla Edet, Essunga eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos PSPartner i Ale, Alingsås, Vårgårda, Trollhättan, Kungälv eller i hela Sverige

Ale kommun ligger strax norr om Göteborg och har 29 000 invånare. Vi är 2 000 personer som jobbar med att göra det lätt för Aleborna att leva. Att pendlingen är enkel med direkttåg från både Trollhättan och Göteborg gör bara saken bättre. Vi som jobbar i Ale kommun ska ge Aleborna inspiration att följa sina drömmar. Då krävs riktigt bra medarbetare. Vill du bli en av oss?

Teknisk Förvaltning tillhör Verksamhet Fastighet som även består av enheterna Projekt och Underhåll, Lokalvård och Vaktmästeri. Våra lokaler är hjärtat i kommunens verksamheter och vi ansvarar för lokalerna från projektering till löpande drift. I dagsläget förvaltar vi ca 125 000 m2.

Verksamhet Fastighet tillhör i sin tur Internservice med totalt drygt 250 medarbetare, placerade under sektor Kommunstyrelsen. Internservice startades vid årsskiftet och ger kvalitativ service och support till kommunens kärnverksamheter på ett professionellt och resurseffektivt sätt för att skapa kommunövergripande nytta. Via vår servicesupport får våra interna kunder hjälp.

Publiceringsdatum
2016-02-23

Dina arbetsuppgifter
I rollen som Enhetschef för Teknisk förvaltning på Verksamhet Fastighet arbetar du med fastighetsägaransvaret samt den dagliga driften av kommunens fastigheter. Du driver, utvecklar och förnyar verksamheten inom ditt ansvarsområde och kommer att ha stora möjligheter att påverka. Som Enhetschef är du en nyckelperson, som rapporterar direkt till fastighetschefen och ingår i Verksamhet Fastighets ledningsgrupp. Verksamhetsledningens gemensamma uppdrag är att hitta nya former för kommunöverskridande samarbete kring lokalerna. Du blir budbärare för den nya organisationen och kommer att arbeta för att implementera nya arbetssätt, ta fram tillhörande dokumentation, mm.

Följande arbetsuppgifter kommer att ingå i ditt dagliga arbete:

• Arbetsledning och tekniskt stöd samt personalansvar för nio fastighetstekniker och en drifttekniker.
• Ansvara för den dagliga driften och skötseln av kommunens fastigheter: felanmälan, reparationer, tillsyn och skötsel, systematiskt brandskyddsarbete, värme, ventilation, etc.
• Kontinuerligt arbeta nära våra interna kunder, främst inom skola och förskola.
• Planera underhåll och mindre verksamhetsförändringar av kommunens lokaler.
• Myndighetskrav ur fastighetsägarperspektivet.
• Upprätta, följa upp och ansvara för enhetens budget.

Kvalifikationer och egenskaper

Vi söker dig med relevant teknisk högskoleutbildning eller motsvarande. Du har lång arbetslivserfarenhet och har arbetat som arbetsledare/chef. Har du arbetat i en fastighetsförvaltning i kommunal regi och har kunskaper om byggnadsteknik och olika typer av tekniska system är det meriterande. Du är en trygg och tydlig ledare med gott omdöme som kommer att fungera som en god förebild inom vår verksamhet. Mötet med andra människor är centralt för rollen, vilket kräver att du är lyhörd, strukturerad, serviceinriktad samt har god samarbetsförmåga, både gentemot den egna verksamheten och gentemot övriga sektorer. Då flödet av olika arbetsuppgifter och uppdrag är stort är det viktigt att du kan prioritera och fatta snabba beslut samt att du har förmågan att lösa problem, både på kort och lång sikt. Vidare vill vi att du brinner för att vara med att utveckla vår nya organisation. Mångfald i organisationen ser vi som en framgångsfaktor.

Tjänsten

Tjänsten är en tillsvidareanställning på 100 %. Arbetstiden är förlagd till dagtid. Tillträde enligt överenskommelse. Din arbetsplats är placerad i Kommunhuset i Alafors. Tillgång till kommunens poolbilar finns. Löneform: månadslön med individuell lönesättning.

Så ansöker du
Vi samarbetar med rekryteringsföretaget PS Partner i denna rekrytering. För att söka tjänsten, registrera din CV tillsammans med ett personligt brev på www.pspartner.se . För frågor, kontakta rekryteringskonsult Sandra Enander på +46 707 96 29 17/ sandra.enander@pspartner.se .

Intervjuer sker löpande vilket gör att PS Partner gärna tar emot din ansökan snarast möjligt!

"PS Partner grundades 2010 och vårt kontor är beläget på Södra Hamngatan 25 i centrala Göteborg. Vårt jobb är att hitta rätt person, i rätt tid - till rätt organisation. Mer precist arbetar vi med rekrytering, search, bemanning och personalfrågor. Tillsammans har vi närmare 70 års erfarenhet och har sett många olika människor, positioner och organisationer. Läs gärna mer på www.pspartner.se"

Varaktighet, arbetstid
Heltid -

Ersättning
Enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2016-03-20
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
PSPartner

Adress
PSPartner
SÖDRA HAMNGATAN 25
41114 GÖTEBORG

Kontorsadress
SÖDRA HAMNGATAN 25

Övriga kontaktuppgifter

Jobbnummer
2686818

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från PSPartner

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos PSPartner: