Enhetschef med intresse för digitala lösningar till Servicecente
Avesta kommunkansli / Ekonomichefsjobb / Avesta
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla ekonomichefsjobb i Avesta,
Norberg,
Hedemora,
Fagersta,
Säter eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Avesta kommunkansli i Avesta Något fantastiskt händer i Avesta!
Avesta kommun är mitt inne i ett stort utvecklingsarbete där alla medarbetare är med och bidrar med kompetens och engagemang. Med envishet, målmedvetenhet och uthållighet har vi nått våra delmål med lysande resultat. Vi är halvvägs mot vårt stora mål: År 2020 är vi 25 000 invånare och har ett ännu kraftfullare näringsliv som grund för en ännu bättre välfärd. Vi tror att det är möjligt för vi vågar tänka nytt. Tänka annorlunda. Nu fortsätter resan mot 2020. Vi gör den tillsammans - vill du vara med?
Nu tar vi nästa steg i service och digitalisering. Vi erbjuder dig möjligheten att vara med och starta upp Avesta Servicecenter, platsen där vi möter Avestas invånare. Med ett gott bemötande och bästa service ger vi information genom direktbesök vid disk men också via telefon, e-post samt andra digitala kanaler.
Publiceringsdatum2016-07-18ArbetsuppgifterSom enhetschef för Avesta Servicecenter bygger du aktivt upp och leder ditt team. Du har personalansvar, så som arbetsmiljö, schemaläggning, rekrytering, medarbetarsamtal med mera. En del av din tid kommer du att arbeta operativt i servicecenter. I uppdraget ingår även att förenkla och effektivisera kommunens arbetssätt i syfte att avlasta förvaltningarna samt att bidra till ett servicetänk, oberoende av kommunikationskanal. Du kommer även arbeta med utveckling av e-tjänster och kommunens digitalisering, ett område där vi vill vara i framkant. Som chef över servicecentret ska du, i kontinuerlig dialog med förvaltningarna, säkerställa leveranskvalitén och du rapporterar direkt till kommundirektören.
KvalifikationerVi söker dig med en relevant högskoleutbildning, gärna med inriktning mot marknadsföring, ekonomi eller samhällssektorn. Du har grundläggande IT-kompetens och ett intresse av digital teknik. Du uttrycker dig mycket väl i tal och skrift, på både svenska och engelska. Vi ser att du har goda erfarenheter från tidigare chefs- eller ledaruppdrag, företrädesvis från kundservice eller kundsupport. Meriterande är tidigare arbete i en större organisation, statlig myndighet eller kommun. Du är en tydlig och lagorienterad ledare med god kommunikativ förmåga. Du har ett självklart fokus på service och kvalitet. Du förstår och värdesätter kommunal verksamhet och du arbetar resultatorienterat för att nå uppsatta mål.
ÖVRIGT
För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen i Avesta kommun samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt och inte via e-post eller pappersformat.
Varmt välkommen med din ansökan!
Inför rekryteringsarbetet har Avesta kommun tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.
Varaktighet, arbetstid
Heltid. Tillsvidareanställning, tillträde: Tillträde under hösten 2016, enligt överenskommelse.
ErsättningEnligt avtal.
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2016-08-14
Ange följande referens när du ansöker: C7570/2016
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktBritt-Marie Färje, Projektledare Endast vecka 31, 0226-64 54 05
britt-marie.farje@avesta.seFöretagAvesta kommunkansli
AdressAvesta kommunkansli
Corneliusgatan 16
77481 Avesta
Kontorsadress77481 Avesta
Övriga kontaktuppgifter Jobbnummer 2957808
Observera att sista ansökningsdag har passerat.