Enhetschef inom Lön till Eskilstuna
Statens Servicecenter / Administratörsjobb / Eskilstuna
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb i Eskilstuna,
Kungsör,
Västerås,
Strängnäs,
Hallstahammar eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Statens Servicecenter i Eskilstuna,
Västerås,
Köping,
Enköping,
Katrineholm eller i
hela Sverige Under de kommande åren präglas vi av en stor utvecklings- och implementeringsresa där både våra befintliga och nya kundmyndigheter kommer genomföra en förflyttning till personal- och lönesystemet Heroma. Vår nuvarande enhetschef för lönetjänster Eskilstuna går i pension till våren 2023 och vi söker nu efter dig som drivs av- och trivs i förändring och utveckling.
Vill du vara med på vår fortsatta resa och i det större perspektivet bidra till en effektivare statsförvaltning?
Statens servicecenter hanterar idag löner för 110 000 anställda fördelat på ca 130 myndigheter och vi har fortsatt hög tillväxt.
Lönerelaterade tjänster består av två avdelningar. Vi söker nu en enhetschef till en av enheterna i Eskilstuna som tillhör avdelningen för lönerelaterade tjänster 1. Enheten är under förändring och kommer att ha ca 15-20 medarbetare som är lönekonsulter. Du kommer ha många kompetenta chefskollegor runt dig.
Huvudsakliga arbetsuppgifter
Som enhetschef leder du dina medarbetare med respekt och intresse och ger stöd och skapar förutsättningar för deras utveckling. Du tar ansvar för att organisera, planera och utveckla verksamheten mot uppställda mål och säkerställer en god arbetsmiljö i din grupp.
I rollen ingår leveransansvar mot kund och en central del i ditt arbete kommer vara att ha löpande kundkontakt. Du kommer under ett antal år framöver delta i ett stort förändringsarbete som innebär bl.a. byte av system, digitaliserade arbetssätt och utveckling av rutiner och arbetsprocesser inom ditt verksamhetsområde.
Som enhetschef deltar du i förändrings- och utvecklingsprojekt i samarbete med den övriga organisationen inom Statens servicecenter.
Enhetschefen har personal-, resultat- och budgetansvar inom sitt ansvarsområde och rapporterar till avdelningschefen samt ingår i avdelningens ledningsgrupp.
Publiceringsdatum2022-10-27Kvalifikationer Vi söker dig som har:
• Akademisk utbildning inom det samhällsvetenskapliga området eller motsvarande som arbetsgivaren bedömer relevant
• Minst tre års erfarenhet som personalansvarig chef
• Varit chef inom verksamhetsområdena HR, lön eller ekonomi
Vidare behöver du följande förmågor:
• Vara en person som leder, motiverar, skapar engagemang och delaktighet
• Kunna prioritera, hantera och lösa problem och fatta beslut
• Vara utvecklingsorienterad och trivas med att arbeta i en dynamisk och föränderlig miljö
• Ha lätt för att samarbeta med andra och trivas med arbete inom offentlig verksamhet där du är en del i en större helhet
• Kunna kommunicera väl både muntligt och skriftligt på svenska
• Drivas av att arbeta mot uppsatta mål och se resultat
Dessutom är det meriterande om du har:
• Byte av HR- och/eller lönesystem
• Regelverk och avtal inom det personal- och löneadministrativa området
• Att leda i förändring
• Arbete i statlig verksamhet
• Att arbeta utåtriktat med externa kontakter/kunder
Övrig informationAnställningen är tillsvidare och på heltid.
Vi tillämpar vanligtvis sex månaders provanställning.
Placeringsort är Eskilstuna.
Välkommen med din ansökan innehållande CV samt personligt brev senast 20 november 2022.
För att du ska få en så rättvis och korrekt bedömning som möjligt är det av stor vikt att du uppger år och månad för varje anställning samt en kort beskrivning av arbetsuppgifterna. Om den informationen inte framgår kan vi inte göra en korrekt bedömning av din kompetens och erfarenhet och du kan därför riskera att bli bortvald i urvalsprocessen.
Befattningen är placerad i säkerhetsklass och en säkerhetsprövning med registerkontroll kommer att genomföras innan beslut om anställning fattas, du måste därför vara svensk medborgare.
Hos oss får du bidra med din kompetens i tjänster som ligger nära medborgare och myndigheter.
Statens servicecenters uppdrag är att erbjuda effektiv service till medborgare och myndigheter. Vi ansvarar för Sveriges statliga servicekontor där vi vägleder besökare i frågor som rör Arbetsförmedlingen, Försäkringskassan, Pensionsmyndigheten och Skatteverket.
Vi bidrar även till en effektivare statsförvaltning genom att leverera administrativa tjänster och konsultstöd till myndigheter. Vi är experter inom ekonomi, lön och HR.
Vår verksamhet finns i hela landet. Huvudkontor finns i Gävle. Vi är också en beredskapsmyndighet inom sektorn ekonomisk säkerhet. Tillsammans är vi 1 600 medarbetare
Statens servicecenter verkar för en diskrimineringsfri arbetsplats med ökad mångfald och jämställdhet.
Vi har gjort medieval för våra annonser och undanber kontakter från medie- och rekryteringsföretag.
Varaktighet, arbetstid
Heltid/ Ej specificerat
ErsättningMånadslön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2022-11-20
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagStatens Servicecenter
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Statens Servicecenter (org.nr 202100-6453),
http://www.statenssc.se Kontakt Annika Andersson, Facklig kontaktperson ST
010-456 00 57 Jobbnummer 7113726
Observera att sista ansökningsdag har passerat.