Enhetschef inom lön och pension
Stockholms Stad, Serviceförvaltningen, Lön och Pension / Administratörsjobb / Stockholm
2017-08-29
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Enhetschef inom lön och pension" (publicerad 2018-01-08) ⬅️
Visa alla administratörsjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Stockholms Stad, Serviceförvaltningen, Lön och Pension i Stockholm Stockholm växer som aldrig förr. Våra ambitioner är höga. Nu söker vi dig som vill vara med och forma morgondagens Stockholm.
Serviceförvaltningen är en av stadens fackförvaltningar och har i uppdrag att svara för de administrativa uppgifter som är samordnade i staden såsom löneadministration, ekonomiadministration, stadsövergripande upphandlingsfrågor, kontaktcenterverksamhet, rekryteringsstöd, fastighets- och lokalfrågor samt växelfunktion. Serviceförvaltningen har ca 350 medarbetare och har sin huvudsakliga lokalisering i Globenområdet.
Verksamhetsområde lön och pension administrerar tjänster gällande lön, pension och försäkring.
Våra kunder är samtliga förvaltningar i Stockholms stad samt vissa bolag. Vårt arbete präglas av hög kundnöjdhet och kvalitet, för oss är kundfokus och service centrala delar i vår verksamhet. Med ett starkt medarbetarengagemang strävar vi efter att ständigt förbättra våra processer.
Till en av våra enheter söker vi nu en ny enhetschef som vill vara med och utveckla vår verksamhet.
Publiceringsdatum2017-08-29Dina arbetsuppgifterSom enhetschef leder och fördelar du arbetet inom enheten och förväntas arbeta i enlighet med Serviceförvaltningens värdegrund där kompetens, öppenhet, respekt och ansvar är ledorden. Arbetet innebär att du har ett tätt samarbete med dina enhetschefskollegor och ni jobbar med att följa upp och utveckla processer, rutiner och arbetssätt som är lika på enheterna och där du har kundansvar för ett antal kunder. Verksamheten präglas av ett öppet klimat och du har personal-, budget och arbetsmiljöansvar inom enheten som består av 26 kvalificerade, ansvarstagande medarbetare med eget driv. Idag ingår både löneadministratörer och pensionsadministratörer i enheten. Rollen är operativ och du arbetar tätt tillsammans med dina medarbetare genom ett nära ledarskap där du främjar engagemang och delaktighet. I verksamhetens uppdrag ingår även att informera och utbilda andra förvaltningar inom staden i löneprocesserna. Vi står inför att införa ett nytt ärendehanteringssystem där du tillsammans med kollegorna spelar en viktig roll i implementeringen. Du rapporterar till verksamhetschefen och du får möjlighet att arbeta i en ledningsgrupp med ett öppet klimat och med aktiva och engagerade chefer.
Vi kan erbjuda dig ett varierat arbete där du får möjlighet att bidra till vår vision ett Stockholm för alla.
KvalifikationerVi söker dig som har relevant eftergymnasial utbildning inom t.ex. personal- eller löneområdet. Alternativt har du annan utbildning tillsammans med erfarenhet som vi bedömer likvärdig.
Du har minst fem års erfarenhet inom löneadministration och är van att arbeta i en organisation som ständigt utvecklar och förbättrar arbetssätt, vi ser gärna att du har erfarenhet av att ha arbetat med eller har infört ett processinriktat arbetssätt. Vidare har du aktuell erfarenhet av att ha arbetat som chef innefattande personal-, budget och arbetsmiljöansvar. Då arbetet innefattar många kontaktytor och kommunikationsvägar har du lätt för att uttrycka dig i både tal och skrift.
Du har god samarbetsförmåga och har ett lyhört och lösningsorienterat förhållningssätt. Du är strukturerad, kvalitetsmedveten samt ser helheten och tar hänsyn till det större perspektivet i agerande och beslut. Du kommunicerar på ett tydligt sätt och säkerställer att budskap når fram och att förväntningar är klara, du påminner och följer upp. Du är stabil även i pressade situationer och fokuserar på rätt saker.
Övrig informationVi ser mångfald som berikande och välkomnar alla sökande.
Stockholms stad arbetar med kompetensbaserad rekrytering som syftar till att se till varje persons kompetens och därmed motverka diskriminering.
Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.
Varaktighet, arbetstid
100%. Tillträde: Enligt överenskommelse tillsvidareanställning
ErsättningMånadslön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2017-09-11
Ange följande referens när du ansöker: 2017/4939
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktMadeleine Nordström, Avdelningschef 08-508 11 909
Anna Nordahl, HR-konsult 08-508 11 734
FöretagStockholms Stad, Serviceförvaltningen, Lön och Pension
AdressStockholms Stad, Serviceförvaltningen, Lön och Pension
Palmfeltsvägen 5
12107 Stockholm
KontorsadressPalmfeltsvägen 5
Jobbnummer 3666783
Observera att sista ansökningsdag har passerat.