Enhetschef hemtjänst

Sotenäs Kommun, Omsorgsförvaltningen / Sjukvårdschefsjobb / Sotenäs
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla sjukvårdschefsjobb i Sotenäs, Lysekil, Munkedal, Tanum, Uddevalla eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Sotenäs Kommun, Omsorgsförvaltningen i Sotenäs

Sotenäs - havets kommun, ligger längst ut mot Västerhavet mitt i Bohuslän mellan storstäderna Göteborg och Oslo. I kommunen bor ca 9 000 människor i kustsamhällen som Smögen, Kungshamn, Hunnebostrand, Bovallstrand, Hovenäset och Malmön. Fördelarna med att arbeta och leva i Sotenäs kommun är många: Sveriges vackraste natur, havsnära bostäder, bra skolor, möjlighet till en aktiv fritid och en trygg kommun. Här genomsyras vårt arbete av våra gemensamma ledord: Öppenhet, Delaktighet och Helhetssyn. I Sotenäs kommun strävar vi efter en mångfald bland anställda och ser därför gärna sökande med olika bakgrund och livserfarenhet. Kommunen erbjuder alla tillsvidareanställda möjlighet till heltid.




Publiceringsdatum
2022-01-07

Beskrivning
Är du redo för en ny utmaning tillsammans med oss?

Vi är en ledningsgrupp som består av 6 enhetschefer, som vill arbeta i samverkan med fokus på utveckling för våra kommuninvånare.

Vi är en engagerad ledningsgrupp som vill tänka tillsammans, lära av det gamla och utforma det nya. Vi strävar efter att utforma gemensamt ledarskap. Nu behöver vi två nya kollegor. Tillsammans antar vi vår utmaning att möta framtidens behov!

Du som söker tjänsten är intresserad av att utveckla och kvalitetssäkra äldreomsorgen tillsammans med kompetenta kollegor och medarbetare, inom ramen för tilldelade resurser.

Vår värdegrund Öppenhet - Delaktighet - Helhetssyn ska vara vägledande i det dagliga arbetet.

Vi vill att du ska få en god start hos oss. Därför får du introduktion både på din enhet och i Sotenäs kommun. Du erbjuds även möjlighet till löpande kompetensutveckling, friskvårdsbidrag och möjlighet till löneväxling. Läs mer om dina förmåner på https://www.sotenas.se/naringslivarbete/jobbahososs/visomarbetsgivare/personalformaner.4.6a5776e415ae3419826aa72f.html

Dina arbetsuppgifter
Uppdraget omfattar idag hemtjänst. Avdelningen Äldreomsorg samt Hälso- och sjukvård är inne i en spännande omställningsresa och uppdraget kan komma att förändras. Vi ser stora vinster i att ta tillvara olika kompetenser och komplettera varandra, samt utforma omsorgen så likvärdigt som möjligt.

Du är direkt underställd och rapporterar till avdelningschef och ingår i dennes ledningsgrupp.

Uppdraget innefattar verksamhets-, ekonomi-, personal- och arbetsmiljöansvar.

Vi är en förvaltning i utveckling så du behöver vara en flexibel person som gillar utmaningar och som bidrar med nya tankar och idéer. Du ska ha en uttalad kvalitetsmedvetenhet och tankar kring hur kvalitetsarbete bör bedrivas. I uppdraget ingår budgetansvar, vilket ställer krav på effektivitet, men också på nytänkande för hur verksamhet kan förändras och bedrivas annorlunda inom givna ramar.

Till stöd har du HR, ekonom samt del i administration. Förvaltningen arbetar med att implementera tillitsbaserat arbetssätt och delat ledarskap. I det ingår att ta fram ombudsroller för att erbjuda större delaktighet till medarbetare och därigenom också avlasta enhetschefer.

Kvalifikationer
Vi söker dig som har högskoleutbildning, såsom socionom, social omsorg eller annat som arbetsgivaren bedömer relevant för tjänsten.

Meriterande är tidigare chefserfarenhet från kommunal vård och omsorg eller annan verksamhet som arbetsgivaren finner likvärdig och vi ser gärna att du har tidigare erfarenhet av myndighetsutövning inom området. Vi ser att du har goda ledaregenskaper och kunskap om god ekonomisk hushållning. Du ska ha god kunskap om den lagstiftning som verksamheten bedrivs inom. Du ska även ha intresse för och utvecklad förmåga till samarbete, samt vara en tydlig och trygg ledare. Du ska kunna motivera och engagera medarbetare, samt skapa delaktighet. Du ska kunna arbeta utifrån kundens perspektiv med ett salutogent förhållningsätt. Du bör även vara väl bekant med att arbeta i IT- baserade verksamhets och planeringssystem. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.

Varmt välkommen med din ansökan!

Villkor

Tjänsten är en tillsvidareanställning.

Urval och intervjuer sker löpande under annonseringstiden.



Information till kandidatförmedlare, rekryteringskonsulter och annonssäljare: Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser

Varaktighet, arbetstid
40 tim/v. Tillträde: Enligt överenskommelse Tillsvidareanställning

Ersättning
Månadslön, individuell lönesättning

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2022-01-31
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Sotenäs kommun, Omsorgsförvaltningen

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "2022/3".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Sotenäs kommun (org.nr 212000-1322)

Arbetsplats
Sotenäs kommun, Omsorgsförvaltningen

Kontakt
Maria Ås
0523 - 66 45 86

Jobbnummer
6229885

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Sotenäs Kommun, Omsorgsförvaltningen

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Sotenäs Kommun, Omsorgsförvaltningen: