Enhetschef för sjuksköterskor
Ängelholms kommun, Hälsa / Sjukvårdschefsjobb / Ängelholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla sjukvårdschefsjobb i Ängelholm,
Åstorp,
Bjuv,
Bräcke,
Båstad eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Ängelholms kommun, Hälsa i Ängelholm Ängelholm är landets första agila kommun!
Här tänker vi nytt och vi har därför byggt en unik utvecklings- och serviceorganisation helt fokuserad på medborgarservice och samarbete. Förutom att vi har huvuduppdrag istället för förvaltningar, är det unika med Ängelholms kommun vårt signalsystem och våra agila arenor.
Vi jobbar med vardagsinnovationer och får saker att hända. Samarbete är en självklar arbetsform för oss och med vårt agila arbetssätt har vi förutsättningarna och förmågan att anpassa oss i ett samhälle som ständigt förändras. Vi lever vår värdegrund: Öppenhet, Omtanke och Handlingskraft.
Ängelholm är dessutom en av Sveriges vackraste platser med kilometerlånga stränder, djupa skogar och öppna landskap och har bästa läget med utomordentliga kommunikationer till resten av Skåne, Sverige och kontinenten.
www.engelholm.se Publiceringsdatum2018-06-12ArbetsuppgifterVill du vara med på vår resa?
Vi står inför spännande utmaningar och till enheten för sjuksköterskor behöver vi en modig, handlingskraftig och inspirerande enhetschef. Vi erbjuder en utvecklande miljö med ett fritt och självständigt arbete.
Som enhetschef ingår du i ledningsgruppen för uppdrag och stöd. Vi är en dynamisk och kreativ ledningsgrupp som har mycket roligt tillsammans. Omvärldsbevakning, utveckling och gemensamma strategier är vårt huvudsakliga fokus. Tillsammans med dina chefskollegor, chefsstöd och några medarbetare sitter du i nya fräscha lokaler.
Sjuksköterskorna hör till verksamhetsområde uppdrag och stöd tillsammans med rehabenheten, biståndsenheten, bemanningsenheten, trygghetsjouren och enheten för HSL-utveckling. Sjuksköterskorna är organiserade i två enheter; hemsjukvård och särskilt boende, med vardera ungefär 25 medarbetare. Du kommer i ditt uppdrag leda en av enheterna.
Enheten befinner sig i ett spännande skede då vi nyligen utvecklat verksamheten och stärkt organisationen för att bättre kunna möta de utmaningar den kommunala hälso- och sjukvården står inför.
Du har ansvar för personal, ekonomi, resultat och arbetsmiljö. Vi sätter stort värde på att du är lösningsfokuserad, kommer med nya idéer och är handlingskraftig. I gengäld lovar vi att vi lyssnar och möjliggör.
KvalifikationerDu går från ord till handling och skapar förutsättningar för ett bra och utvecklande arbetsklimat som ytterst gynnar medborgaren.
Du tar ansvar för din verksamhet, tar initiativ till förbättringar, ser lösningar och har förmåga att leda, fatta och förmedla beslut. Naturligtvis är du en närvarande och tillgänglig chef för dina medarbetare.
Vi söker dig som har adekvat högskole- eller universitetsutbildning. Du har tidigare erfarenhet som chef och kunskaper om lagar som styr vård- och omsorgsverksamhet. Det är meriterande om du har erfarenhet från arbete inom hälso- och sjukvård.
Du uttrycker dig väl i tal och skrift.
Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet.
ÖVRIGT
För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen hos Ängelholms kommun samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig ansöka online via länk i annonsen.
Då vi inför denna rekrytering redan tagit ställning till de rekryteringskanaler vi önskar använda, undanber vi oss vänligen men bestämt att bli kontaktade för ytterligare erbjudanden om kompetensförmedling, annonserings- och rekryteringshjälp.
Varaktighet, arbetstid
Heltid. Dagtid. Tillsvidareanställning, tillträde: Enligt överenskommelse.
ErsättningMånadslön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2018-07-05
Ange följande referens när du ansöker: A793617
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktFilippa Kurdve
filippa.kurdve@engelholm.se 0431-870 00
FöretagÄngelholms kommun, Hälsa
AdressÄngelholms kommun, Hälsa
Ängelholm
26280 Ängelholm
KontorsadressÖstravägen 2 Ängelholm
Jobbnummer 4200212
Observera att sista ansökningsdag har passerat.