Enhetschef för sjuksköterskor
Katrineholms kommun, Vård- och omsorgsförvaltningen / Sjukvårdschefsjobb / Katrineholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla sjukvårdschefsjobb i Katrineholm,
Vingåker,
Flen,
Finspång,
Eskilstuna eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Katrineholms kommun, Vård- och omsorgsförvaltningen i Katrineholm Katrineholm finns där västra och södra stambanorna möts, med goda förbindelser från Stockholm och Göteborg. Katrineholms kommun har cirka 33 000 invånare och befinner sig i ett expansivt läge. I Katrineholm är lust den drivande kraften för skapande och utveckling - för liv, lärande och företagsamhet! Läget är rätt - rätt geografiskt och rätt för handling och förändring. Vi är en kommun som växer och som vill fortsätta växa och utvecklas. Vårt mål är att bli 40 000 invånare. Vill du vara med?
Vård- och omsorgsförvaltningen svarar för
• äldreomsorg
• omsorg för personer med funktionsnedsättningar
Publiceringsdatum2016-06-15ArbetsuppgifterSjuksköterskorna är idag en stor enhet och vi söker nu ytterligare en enhetschef för att dela ansvaret. Det innebär ekonomi- och personalansvar för sjuksköterskor. Bemanning och schemaläggning är en stor del av arbetet.
Du kommer arbeta nära nuvarande enhetschef för sjuksköterskor. Samarbete och god kommunikation är avgörande. Ni kommer tillsammans med enhetschef för rehab och områdeschef för Hälso- och sjukvård och MAS arbeta med utveckling av verksamheten.
KvalifikationerDu ska vara leg sjuksköterska, önskvärt är någon form av vidareutbildning inom ledarskapsområdet. Erfarenhet inom kommunal vård och tidigare chefserfarenhet är meriterande.
Vi söker dig som är engagerad men prestigelös. Du är en trygg och stabil person som kan planera och prioritera arbetet. Du har mod att leda samtidigt som du samarbetar bra med andra människor, är lyhörd och uppmärksammar andras synpunkter och kompetens.
Du behöver tycka om att utreda, utvärdera och driva förändringsarbete.
Stämmer det här på dig?
Då vill vi gärna se dig som sökande till Vård och omsorgsförvaltningen i Katrineholm.
ÖVRIGT
Tjänsten tillsätts under förutsättning att de beslut som krävs fattas.
Katrineholms kommun tillämpar individuell lönesättning.
I Katrineholms kommun är vi stolta över vårt arbete med genusmedveten styrning. Våra verksamheter ska leverera en service, en resursfördelning och ett bemötande på lika villkor för kvinnor och män, flickor och pojkar. Vi strävar efter en jämn könsfördelning och ser mångfald som en styrka och välkomnar därför sökande med olika bakgrund.
Katrineholms kommun tillämpar rökfri arbetstid inom hela organisationen.
Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.
Vi använder e-rekrytering för att effektivisera och kvalitetssäkra rekryteringsarbetet. Alla dina uppgifter sparas på ditt CV-konto och du kan enkelt logga in och uppdatera dina uppgifter när du vill. Fyll därför i dina uppgifter så omsorgsfullt som möjligt för att ge en rättvisande bild av dig själv. Uppgifterna behandlas och sparas enligt personuppgiftslagen (PUL).
Varmt välkommen med din ansökan!
Varaktighet, arbetstid
Heltid. Tidsbegränsad anställning, tillträde: 2016-08-29 eller enligt överenskommelse, upphör: 2017-03-31 eventuellt med fortsättning. Vikariat i nuläget pga planerad omorganisation jan 2017.
ErsättningMånadslön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2016-08-17
Ange följande referens när du ansöker: C7142/2016
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktAnna Forsberg, Områdeschef HSV 0150-57580
anna.forsberg@katrineholm.seMonica Persson, Sjuksköterskechef 0150-575 27
monika.persson@katrineholm.seFacklig kontaktFackliga företrädare nås via kommunens växel 0150-570 00
FöretagKatrineholms kommun, Vård- och omsorgsförvaltningen
AdressKatrineholms kommun, Vård- och omsorgsförvaltningen
Upplandsgatan 2
64136 Katrineholm
KontorsadressUpplandsgatan 2 64136 Katrineholm
Övriga kontaktuppgifter Jobbnummer 2906489
Observera att sista ansökningsdag har passerat.