Enhetschef drift och förvaltning
Varbergs kommun, Serviceförvaltningen / Byggjobb / Varberg
2022-04-13
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Enhetschef drift och förvaltning" (publicerad 2022-08-03) ⬅️
Visa alla byggjobb i Varberg,
Falkenberg,
Kungsbacka,
Halmstad,
Mölndal eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Varbergs kommun, Serviceförvaltningen i Varberg I Varbergs kommun är vi cirka 5 000 medarbetare som delar en och samma verksamhetsidé: Vi ska förenkla människors vardag och inspirera dem att uppnå sina drömmar. Detta gör vi på väldigt många olika sätt, det finns mer än 135 olika yrken i vår breda verksamhet. Varberg växer och behoven av kommunens tjänster både ökar och förändras, därför behöver vi din kompetens.
Vill du växa med oss?
Serviceförvaltningen är en av Varbergs kommuns tio förvaltningar. Det är en intäktsfinansierad verksamhet som svarar för kommunens interna stödprocesser. Inom serviceförvaltningen arbetar ca 450 anställda och omsätter drygt 700 mkr per år.
Serviceförvaltningen består av följande verksamheter:
• Fastighet
• Kost och städ
• IT-avdelning
• Central administration
Fastighetsavdelningens uppdrag är att förvalta, drifta och underhålla Varberg kommuns fastigheter på uppdrag av fastighetsägaren så att kapitalvärdet på både kort och lång sikt består samt att kommunens förvaltningar kan bedriva sina verksamheter i ändamålsenliga lokaler. Vi strävar efter en nöjd kund och detta ska synas i allt vi gör.
Fastighetsavdelningen söker en enhetschef för drift- och förvaltning till fastighetsavdelningen
Är du en driven och lösningsorienterad person med ledarskapserfarenheter? Har du god kunskap om fastighetsförvaltning och drift och uppskattar att arbeta operativt såväl som strategiskt. Då kan fastighetsavdelningen i Varbergs kommun vara rätt arbetsplats för dig!
Publiceringsdatum2022-04-13ArbetsuppgifterI rollen som enhetschef ingår ansvar över utveckling av enheten för att genom hög servicenivå behålla nöjda kunder och engagerade och motiverade medarbetare.
Tillsammans med avdelningschefen och övriga enhetschefer ska du ha en helhetssyn som bidrar till att det gemensamma uppdraget uppfylls.
Samarbetet mellan enheterna på fastighetsavdelningen är en naturlig del av din vardag för att planera och styra mot gemensamma mål, samt bidra till fastighetsavdelningens utveckling. Tillsammans med alla medarbetare på fastighetsavdelningen ska du ha en helhetssyn som bidrar till att det gemensamma uppdraget fullföljs.
Du ingår i fastighetsavdelningens ledningsgrupp och rapporterar till avdelningschef på fastighetsavdelningen.
Huvudsakliga arbetsuppgifter:
• Personalansvar för en enhet som i dagsläget består av förvaltare, underhållstekniker, arbetsledare, drifttekniker och fastighetstekniker.
• Löpande uppföljning av enhetens arbete och avstämning med medarbetare
• Budget- och resultatansvar
• Samordna underhållsplanering av enhetens fastigheter
• Att förbereda och genomföra medarbetarsamtal, uppföljnings- och lönesamtal samt ansvara för kompetensutveckling och arbetsmiljön för enhetens medarbetare.
• Kvalitetssäkring och utveckling av arbetsprocesser och rutiner samt tillse att lagar, krav och förordningar efterföljs.
• Vara ett tydligt stöd till dina medarbetare i operativa frågor
Kvalifikationer• Vi ser att du har följande bakgrund och kvalifikationer för att lyckas i denna roll:
• Relevant högskoleutbildning eller motsvarande utbildning inom området.
• Utvecklingsorienterad med god analytisk förmåga.
• Erfarenhet av drift och förvaltning av fastigheter.
• Erfarenhet av personalansvar.
• Erfarenhet av ekonomiuppföljning och styrning.
• God förmåga att uttrycka dig väl i tal och skrift samt mycket god datorvana.
• Erfarenhet av fastighetssystem Xpand är önskvärt.
• Körkort B är ett krav.
• Relationsorienterad, kommunikativ och lösnings- och affärsorienterad.
Det är meriterande om du har:
• Erfarenhet av arbetsorderstyrd drift.
• Kännedom om LOU och erfarenhet av en politiskt styrd organisation.
• Tidigare erfarenhet från budgetarbete och resultatansvar för en drift- och förvaltningsorganisation.
Välkommen med din ansökan!
Om du tycker att tjänsten som enhetschef passar väl in på dina kvalifikationer och på hur du vill arbeta, skicka din ansökan snarast.
ÖVRIGT
Intervjuer kommer att ske löpande.
Kommunens policy är att erbjuda alla sina anställda önskad sysselsättningsgrad. Det innebär att även för de tjänster som utannonseras som deltider, så finns möjlighet att önska högre sysselsättning. De utökningar som erbjuds kan innebära kombinationer av arbetsuppgifter och arbetsplatser.
Inför denna rekrytering har vi noggrant valt vilka annonsplatser vi vill annonsera i och undanber oss därför kontakt med annonsörer och bemanningsföretag!
Serviceförvaltningen strävar efter mångfald som kan berika vår verksamhet. Vi välkomnar därför sökande med olika bakgrund, kunskap och erfarenheter.
Varaktighet, arbetstid
Heltid Tillsvidareanställning, tillträde: Tillträde enligt överenskommelsen.
ErsättningMånadslön Individuell lönesättning
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2022-05-03
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagVarbergs kommun, Serviceförvaltningen
Arbetsgivarens referens Arbetsgivarens referens för detta jobb är "A1112395".
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Varbergs kommun (org.nr 212000-1249)
Körkort För detta jobb krävs körkort.
Arbetsplats Varbergs kommun, Serviceförvaltningen
Kontakt Avdelningschef
Lena Brännström
lena.brannstrom@varberg.se Jobbnummer 6538052
Observera att sista ansökningsdag har passerat.