Enhetschef Daglig verksamhet

Halmstads kommun, Utbildnings- och arbetsmarknadsförvaltningen / Sjukvårdschefsjobb / Halmstad
2016-06-16
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Enhetschef Daglig verksamhet" (publicerad 2017-11-20) ⬅️


Visa alla sjukvårdschefsjobb i Halmstad, Laholm, Båstad, Falkenberg, Ängelholm eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Halmstads kommun, Utbildnings- och arbetsmarknadsförvaltningen i Halmstad

Halmstad är en populär turistort såväl som hemstad. Här bor 95 000 invånare som ständigt blir fler i en av landets mest expansiva regioner. Tillsammans med kommunens 7 900 medarbetare har du chansen att vara med och utveckla Halmstad som hemstad, kunskapsstad och upplevelsestad. Vi har fler än 70 yrkesgrupper som gör skillnad. Vill du vara med?

Utbildnings- och arbetsmarknadsförvaltningens uppdrag är att genom utbildning, praktik och arbete öka individens förutsättningar för att hitta ett arbete och bli självförsörjande. Vi har bland annat kommunens största samlade utbud av gymnasieutbildningar samt kurser för vuxna.

Utbildnings- och arbetsmarknadsförvaltningen ansvarar också för att driva den dagliga verksamheten i Halmstad. Vi söker nu en enhetschef till vår Dagliga verksamhet.

Publiceringsdatum
2016-06-16

Arbetsuppgifter
Du kommer inom tilldelade resurser att planera, samordna och leda verksamheten utifrån gällande lagstiftning, politiska beslut, mål och riktlinjer.

I uppdraget ingår bland annat ansvar för budget, arbetsmiljö och personall, samt verksamhetsansvar för de enheter som finns inom ditt team.

Verksamheten styrs av LSS-lagen.

Kvalifikationer
Vi söker dig som har högskoleutbildning med inriktning mot arbetsledning och vård/omsorg eller annan utbildning som arbetsgivaren bedömer likvärdig.

Erfarenhet av arbetsledning är meriterande, likaså om du tidigare arbetat med personer med funktionshinder

Vi ser gärna att du har erfarenhet av dokumentering inom t ex ProCapita.

Du som medarbetare är ett föredöme och agerar utifrån vår kommuns gemensamma värdegrund. Du uppmuntrar andra till delaktighet och kreativitet, visar personlig omtanke genom att ge stöd och genom att konfrontera i ett gott syfte, både för dina närmsta kollegor och för organisationen i stort. Genom ditt sätt att agera och kommunicera sprids detta förhållningssätt vidare i organisationen och skapar motiverade och kreativa kollegor.
Du ska vara lyhörd, engagerad och ha professionellt bemötande i ditt arbete.

Körkort och tillgång till egen bil är ett krav då tjänsten kräver att du kan ta dig till de olika enheterna som du ansvarar för.

ÖVRIGT
Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.

För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen hos Halmstads kommun samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig ansöka i Visma Recruit och inte via e-post eller pappersformat.

Vi värdesätter de kvaliteter som en jämn ålders- och könsfördelning samt etnisk och kulturell mångfald tillför verksamheten.

Tjänsten tillsätts under förutsättning att vederbörliga beslut tas.

Varmt välkommen med din ansökan!

Varaktighet, arbetstid
Heltid. Tillsvidareanställning, tillträde: Tillträde snarast.

Ersättning
Enligt avtal.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2016-08-01
Ange följande referens när du ansöker: A586490
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Kerstin Andersson, Verksamhetschef 0702-18 23 80
Anette Kjellsson, Enhetschef 0706-06 22 03

Facklig kontakt
Ewa Gunnarsson, Vision 070-8907175

Företag
Halmstads kommun, Utbildnings- och arbetsmarknadsförvaltningen

Adress
Halmstads kommun, Utbildnings- och arbetsmarknadsförvaltningen
Box 153
30105 Halmstad

Kontorsadress
Kyrkogatan 5 Halmstad

Jobbnummer
2909919

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Halmstads kommun, Utbildnings- och arbetsmarknadsförvaltningen

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Halmstads kommun, Utbildnings- och arbetsmarknadsförvaltningen: