Enhetschef

Karlshamns kommun / Sjukvårdschefsjobb / Karlshamn
2017-06-15
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Enhetschef" (publicerad 2020-04-14) ⬅️


Visa alla sjukvårdschefsjobb i Karlshamn, Sölvesborg, Olofström, Bromölla, Ronneby eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Karlshamns kommun i Karlshamn, Sölvesborg, Olofström, Upplands Väsby eller i hela Sverige

Mottagning och Barn och familj
Heltid tillsvidareanställning

Karlshamns kommun är en attraktiv och modern arbetsgivare som satsar på ledarskapet. Ledarskapet i Karlshamns kommun kännetecknas av mod, handlingskraft och omtanke. Genom ett arbetssätt präglat av delaktighet och arbetsglädje styr och leder cheferna verksamheterna utifrån ett arbetsgivare- och brukarperspektiv. Karlshamns kommun utvecklar och stärker ledarskapet med hjälp av olika stödfunktioner, möjlighet till mentor/coach, resultatdialoger samt regelbundna utbildningar. Inom Kommunen finns stödfunktioner inom personal, ekonomi, verksamhetsutveckling, juridik och kvalitetsarbete.
Förvaltningen för Arbete och Välfärd har två verksamhetsområde: Utredning och beslut samt Stöd och Service. I verksamhetsområde Utredning och beslut ingår myndighetsutövning barn och familj, vuxen, försörjning, introduktion för nyanlända, ensamkommande, socialpsykiatrin samt verkställigheten inom öppenvården och socialpsykiatrin. Verksamheten innefattar även Arbetsmarknad. Verksamheten leds politiskt av Nämnden för arbete och välfärd.


Arbetsbeskrivning
Som enhetschef ansvarar du för verksamhet, personal, arbetsmiljö samt ekonomi. Du är underställd verksamhetschefen och ingår i verksamhetens ledningsgrupp. Du ansvarar för myndighetsutövning avseende barn, familjehemsvården samt myndighetsutövningen avseende mottagningen. Mottagningen är en ingång för samtliga nya ärenden som avser barn, familjer, vuxna och försörjning. Som enhetschef ska du driva verksamheten utifrån politiska mål, lagstiftning och de krav som ställs på verksamheten i övrigt. En bärande del är att leda och coacha dina medarbetare mot uppsatta mål och krav. Du ansvarar för att aktivt styra och leda pågående utvecklingsprocesser på ett resultatinriktat och målmedvetet sätt. I uppdraget ingår att aktivt arbete för att skapa en hållbar organisation med god arbetsmiljö och hållbara uppdrag. Det ska vara attraktivt att vara medarbetare i Karlshamns Kommun. Du kommer att har ansvar för ca 20 medarbetare.

Kvalifikationer: Vi söker Dig som har högskoleutbildning på kandidatnivå som arbetsgivaren finner lämplig Erfarenhet som chef med personal-, budget - och verksamhetsansvar är meriterande. Ditt ledarskap kännetecknas av mod, handlingskraft och omtanke. Du ska känna drivkraft och glädje i att leda och utveckla, såväl medarbetare som verksamhet. Arbetet förutsätter att du har en god förmåga att planera, administrera och fatta beslut. Arbetet ställer krav på goda kunskaper i svenska språket i tal och skrift. Du har god förmåga att samverka med olika delar inom verksamheten och andra aktörer kring verksamheten. Du är kommunikativ, tydlig och relationsskapande chef som arbetar aktivt för att skapa delaktighet och arbetsglädje.


Övrigt
Individuell lönesättning tillämpas, ange löneanspråk i ansökan.
Tillträde snarast eller efter överenskommelse.
B-körkort erfordras.

För mer information kontakta:
Tomas Svensson, förvaltningschef, Nämnden för arbete och välfärd telefonnummer 0454-81060.
Fackliga företrädare, Vision Lasse Hansson 0454-57 46 12


Sista ansökningsdag
170707.

Varaktighet, arbetstid
Heltid Tillsvidare

Publiceringsdatum
2017-06-15

Ersättning
månadslön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2017-07-07
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Charlotta Sylvander

Företag
Karlshamns kommun

Adress
Karlshamns kommun
Rådhuset
37481 Karlshamn

Kontorsadress
Rådhuset

Jobbnummer
3558193

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Karlshamns kommun

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Karlshamns kommun: