Enhetschef -Telefoni till kontaktcenter
Göteborgs stad, Stadsledningskontoret / Ekonomichefsjobb / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla ekonomichefsjobb i Göteborg,
Mölndal,
Partille,
Kungälv,
Lerum eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Göteborgs stad, Stadsledningskontoret i Göteborg Stadskansliets roll är att stödja kommunstyrelse och förvaltnings- och bolagsledningar i arbetet med Göteborgs stads uppdrag för ledning, styrning och utveckling av verksamheten. Utgångspunkten är de mål och inriktningar som fastställs av kommunfullmäktige i budget och verksamhetsplaner.
Publiceringsdatum2011-12-14ArbetsuppgifterVill du vara med och utveckla Stadens service?
Vi söker dig som vill leda enheten för webb respektive enheten för telefoni i
Göteborgs Stads nya Kontaktcenter.
Under hösten 2012 kommer Göteborg Stad att få ett kontaktcenter som ska bli vägen in för boende, besökare och företagare till information och vägledning om stadens tjänster. Kontaktcentret kommer bland annat att erbjuda möjligheter till personligt besök, information på flera språk, generösa öppettider och en mer enhetlig serviceupplevelse.
Gemensamma kommunikationskanaler, som bl a telefoni, webb, e-post och personligt besök kommer att samordnas i Stadens kontaktcenter. Medarbetare som arbetar med telefoni och webb kommer att sitta tillsammans och genom nära kontakt med boende, besökare och företagare kommer stadens kommunikationskanaler kontinuerligt utvecklas.
Som enhetschef i kontaktcenter kommer du att ansvara för den operativa driften av webb- respektive telefonienheten, samt ha såväl personal- som ekonomiansvar för respektive enhet. I ditt uppdrag ingår även utveckling, uppföljning och redovisning av enhetens uppdrag.
KvalifikationerDu är trygg i ditt ledarskap, har lätt för att kommunicera, och skapar delaktighet och engagemang. Du är mål- och resultatinriktad, tar initiativ till förändring och utveckling, samt håller dig uppdaterad genom omvärldsorientering. Du är serviceinriktad och sätter kunden i fokus och ser nya sätt och teknik för att kommunicera som en möjliggörare för förbättrad service och kommunikation.
Du har en bakgrund från ledande befattning och har gärna erfarenhet från förändrings- och utvecklingsarbete. Du har erfarenhet av att arbeta med telefoni, webb och service, samt kunskap om offentlig verksamhet.
Du har högskoleutbildning inom adekvat område.
Arbetstider och omfattningHeltid. Dagtid. Tillsvidareanställning
ErsättningMånadslön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2012-01-08
Ange följande referens när du ansöker: A247149
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktAnette Dahlberg, 031-368 05 73
Åsa Andersson, 031-3680598
Facklig kontaktStefan Granlund, 031-368 04 85
Ywonne Bergkvist, 031-368 03 62
FöretagGöteborgs stad, Stadsledningskontoret
AdressGöteborgs stad, Stadsledningskontoret
Jobbnummer 1105345
Observera att sista ansökningsdag har passerat.