Enhetschef - vård och omsorgsboende
Uddevalla Kommun, Socialtjänsten / Sjukvårdschefsjobb / Uddevalla
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla sjukvårdschefsjobb i Uddevalla,
Munkedal,
Färgelanda,
Vänersborg,
Trollhättan eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Uddevalla Kommun, Socialtjänsten i Uddevalla Vi är allt fler som väljer att bo i Uddevalla. Kommunen växer stadigt och har idag drygt 55 000 invånare. Här har vi hav, skog och fjäll nära inpå och dessutom ett rikt näringsliv som präglas av småföretagande och god samverkan.
I Uddevalla kommun strävar vi aktivt efter mångfald genom att värdesätta och rekrytera medarbetare med olika bakgrund. Vi bedriver ett aktivt hälsofrämjande arbete med målsättningen att vara en attraktiv arbetsgivare och en hälsofrämjande organisation. I mötet med andra människor är våra ledord öppenhet, respekt och professionalitet. Tillsammans arbetar vi för ett hållbart samhälle - för alla invånare.
Liv, lust och läge blir livskvalitet i Hjärtat av Bohuslän!
Publiceringsdatum2019-03-29BeskrivningEnhetschef för vård och omsorgsboende
Dina arbetsuppgifterVi söker dig som är redo att anta utmaningen att styra en verksamhet inom vård och omsorg.
BeskrivningEnhetschef för vård och omsorgsboende
Dina arbetsuppgifterVi söker dig som är redo att anta utmaningen att styra en verksamhet inom vård och omsorg. Du behöver vara en kommunikativ ledare och du behöver vara bra på att få medarbetarna med dig då uppdraget handlar om att utveckla verksamheten tillsammans med dina medarbetare.
Du kommer att ha verksamhet- personal- och arbetsmiljöansvar för ett boende inom vård och omsorg med inriktning mot social omsorg och demenssjukdom. Du kommer att arbeta i ett nära samarbete med övriga enhetschefer inom vård och omsorg och du kommer att erbjudas en kollega som mentor.
Som enhetschef är du en operativ ledare och ansvarig för det dagliga arbetet som bedrivs i verksamheten. Du har personalansvar och du leder och fördelar arbetet samt ansvarar för medarbetarnas arbetsmiljö. Med rollen följer också ett ekonomiskt ansvar för enheten och du följer upp och ser till att verksamheten bedrivs inom tilldelad budgetram. Du arbetar med en helhetssyn och du bidrar till att verksamheten kännetecknas av professionalitet och du har en god samarbetsförmåga åt alla håll och kanter.
Om du är rätt person så kommer vi att erbjuda dig ett stimulerande arbete och en möjlighet att utvecklas i din roll som chef. Du kommer att ingå i en ledningsgrupp som präglas av engagemang, öppenhet och humor. Tillsammans med dina 13 kollegor och din chef kommer du att arbeta framåtriktat för att utveckla våra verksamheter och för att skapa den bästa tillvaron för våra brukare och vår personal.
Kvalifikationer3-årig examen från universitet eller högskola med inriktning mot social omsorg, offentlig förvaltning eller annan högskolekompentens som arbetsgivaren bedömer likvärdig. Körkort är ett krav. Erfarenhet från verksamhetsområdet är meriterande.
För tjänster där arbetet innebär direkt och regelbunden kontakt med barn ska giltigt utdrag ur polisens belastningsregister visas upp alternativt lämnas in före anställning. Tänk på att det kan ta tid att få utdraget så beställ det i god tid för att rekryteringsprocessen inte ska fördröjas.
För dig som inte är medborgare inom EU/EES-området krävs arbetstillstånd, detta gäller inte dig som har permanent uppehållstillstånd. Arbetstillståndet ska uppvisas vid intervjutillfället.
Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser.
Varaktighet, arbetstid
100%. Tillträde: Enligt överenskommelse tillsvidareanställning
ErsättningIndividuell lön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2019-04-22
Ange följande referens när du ansöker: 2019/122
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktCatarina Dunghed 0522-69 60 00
FöretagUddevalla kommun, Socialtjänsten
AdressUddevalla kommun, Socialtjänsten
Varvsvägen 1
45181 Uddevalla
KontorsadressVarvsvägen 1
Jobbnummer 4699525
Observera att sista ansökningsdag har passerat.