Engelsktalande kundsupport
Blika Solutions AB / Kundservicejobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla kundservicejobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Blika Solutions AB i Stockholm Beskrivning av tjänst
Är du en teknisk problemlösare som älskar att hjälpa kunder att nå deras mål? Vill du jobba med ett tajt gäng i ett globalt snabbväxande SaaS-företag? Är du duktig på engelska, i både tal och skrift? Då har du chansen att vara med om en fantastiskt spännande resa ihop med oss på Blika som kundsupport!
Vilka är vi?
Blika Group är ett bolag med 70 anställda som har verksamhet i Sverige och Tyskland. Vi blev nyligen utsedda till ett Gasellföretag, ett av Sveriges snabbast växande företag av Dagens Industri. Vi tillhandahåller webbapplikationer (SaaS) riktad mot multinationella koncerner. Vi ska bli den självklara SaaS-plattformen inom vår compliance-nisch och fortsätta att växa kraftigt. Vi drivs av att göra det svåra enkelt, dela med oss av vår kunskap till kunder och kollegor och göra det på ett trevligt sätt och att alltid förvalta de förtroenden vi får. Om vi inte skrattar på jobbet en dag ser vi det som ett misslyckande - att vara professionell och samtidigt glad och positiv tycker vi är en bra kombination.
Att jobba med kundservice hos oss
Som kundsupport är du vårt ansikte utåt och tar emot supportfrågor från våra kunder. Du guidar våra kunder i vår plattform och får ofta agera detektiv när du behöver felsöka i systemet. Du kommer även att ansvara för rapportering i vår plattform för kunds räkning. Det innebär att du kommer att jobba med huvudkontorsfunktioner i Sveriges största multinationella koncerner samt med deras dotterbolag över hela världen.
Några av de arbetsuppgifter som kan förekomma är följande:
Hantera supportärenden för vår plattform
Sitta som konsult hos våra kunder och sköta deras rapportering i vår plattform
Hjälpa till att utforma dokumentation och instruktioner
Systemtestning
Vad kan vi erbjuda dig?
En multikulturell arbetsmiljö
Ett fantastiskt team som alltid stöttar och hjälper varandra
Kontorsplats på huvudkontoret i centrala Stockholm
Hybrid-arbetstid, 3 dagar på kontoret och 2 dagar hemifrån
Vi söker dig som:
Är social med goda pedagogiska egenskaper.
Är nyfiken, lyhörd och gillar problemlösning med kundens behov i centrum.
Gillar teknik och digitala lösningar, och är nyfiken på produktutveckling.
Är van vid att ha is i magen under perioder med högt tempo och tummar aldrig på kvalitén i ditt arbete.
Har mycket goda kunskaper i engelska och svenska, tal och skrift.
Har god datorvana och känner dig bekväm med Officepaketet.
Vi ser gärna att du har erfarenhet från tidigare arbete med någon typ av kundservice, gärna inom teknik och digitala lösningar men vi lägger även stor vikt vid personliga egenskaper så du får gärna övertyga oss om varför du passar för tjänsten ändå.
Publiceringsdatum2022-10-11Om tjänstenTjänsten är en fast heltidstjänst. Arbetsplatsen är i Stockholm.
Sista ansökningsdag är 2022-11-30. Vi gör löpande rekryteringar och urval, tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum. Ansökningsbrev samt CV mejlas till
jobb@blika.com.
För frågor kring tjänsten kontakta Ida Ala (Head of Support and Outsourcing) på 070 843 53 79 eller maila till
ida.ala@blika.com.
För mer information om Blika och våra produkter, se vår sajt
www.blika.com.Så ansöker duSista dag att ansöka är 2022-11-30
AdressBlika Solutions AB
Tegnérgatan 35
11161 Stockholm
Arbetsgivarens referens Arbetsgivarens referens för detta jobb är "Kundsupport".
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Blika Solutions AB (org.nr 556898-2499),
https://blika.com/ Tegnérgatan 35 (
visa karta)
111 61 STOCKHOLM
Ansökan E-post:
jobb@blika.com Jobbnummer 7063276
Observera att sista ansökningsdag har passerat.