Engagerad och driven supportkonsult
Software Innovation Sweden AB / Supportteknikerjobb / Stockholm
2015-04-10
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Engagerad och driven supportkonsult" (publicerad 2015-06-03) ⬅️
Visa alla supportteknikerjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Software Innovation Sweden AB i Stockholm Software Innovation är ett skandinaviskt programvaruföretag med en växande internationell närvaro. Vi utvecklar och levererar marknadsledande standardlösningar för Enterprise Content Management (ECM) som gör att verksamheter kan förbättra och effektivisera dokumenthantering, ärendehantering och teknisk dokumentkontroll.
Företaget har 300 anställda med kontor i Stockholm, Oslo, Köpenhamn samt ett utvecklingscenter i Bangalore, Indien. Våra produkter säljs och levereras också genom ett växande internationellt partnernätverk.
Konsult
Har du lust att arbeta med spännande kunder inom offentlig och privat verksamhet? Vi söker en duktig konsult med erfarenhet av kundhantering och/eller support av programvara. Du blir en del av ett team som bidrar till att våra kunder kan använda 360° på bästa möjliga sätt. Service- och supportorganisationen har sammanlagt 31 medarbetare, varav merparten arbetar på vårt huvudkontor i Norge. Du blir en av två supportmedarbetare i Sverige.
Publiceringsdatum2015-04-10Dina arbetsuppgifter• Mottagning och screening av alla ärenden som rapporteras in från våra kunders superanvändare via vår kundportal
• Vara första kontaktpunkt för våra kunders superanvändare på telefon
• Uppdatera interna system med för tidpunkten gällande kundinformation
• Behandla och lösa inrapporterade ärenden
• Följa upp andra enheter i företaget och våra underleverantörer för att säkra framsteg och bra lösningar
Kvalifikationer• Du har en bachelorutbildning helst inom IT, från högskola eller universitet
• Du kan gärna vara nyexaminerad, men har du erfarenhet eller kompetens inom ett eller fler av följande områden är det meriterande:
• Support/kundstöd inom slutanvändarprogramvara
• Intresse och erfarenhet av/för användande av elektroniska arkiv/informationshanteringslösningar och digital ärendehantering
• God kunskap om Microsoft Office-produkter
• Kunskap om relationsdatabaser, antingen Microsoft eller Oracle
Dina egenskaper• Du har förmågan att förstå hur våra kunder arbetar och vilka utmaningar de har
• Du tar egna initiativ och eget ansvar utan att behöva vägledas
• Du kommunicerar med kunderna på ett sätt som skapar tillit
• Du är handlingsorinterad, social, engagerad och strukturerad
• Du gillar att leverera kvalitet i ditt arbete och fullfölja påbörjade uppgifter
• Du uttrycker dig väl såväl muntligt som skriftligt på både svenska och engelska
• Du kan hantera flera aktiviteter på en och samma gång
Du bidrar till
• Att kundnöjheten ökar
• Att upprätthålla och vidareutveckla vår goda arbetsmiljö
• Effektivitet genom smidighet och "stå på"-vilja
• Att vidareutveckla Software Innovations processer och arbetsmetodik
Vi erbjuder
• En spännande arbetsmiljö som präglas av engagemang, motiverade och duktiga medarbetare i ett ledande programvaruhus
• Utmanande arbetsuppgifter
• Goda utvcklings- och karriärmöjligheter
• Konkurrenskraftiga villkor
• Trevlig arbetsmiljö i ljusa och moderna lokaler i centrala Stockholm
Skicka ansökan till
jobb@software-innovation.com senast den 24 april. Vid frågor kontakta Erika Simons,
erika.simons@software-innovation.com alt 073-971 25 85.
Varaktighet, arbetstid
Tillsvidare
Heltid
ErsättningFast månads- vecko- eller timlön
Så ansöker duTjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden gått ut.
Ansökan kan skickas till e-postadress:
jobb@software-innovation.comFöretagSOFTWARE INNOVATION SWEDEN AB
AdressSOFTWARE INNOVATION SWEDEN AB
BOX 6791
11385 STOCKHOLM
KontorsadressSveavägen 151
STOCKHOLM
Övriga kontaktuppgifterTelefonnummer: 08-55512300
E-postadress:
jobb@software-innovation.com Jobbnummer 2242617
Observera att sista ansökningsdag har passerat.