Engagerad IT-supporttekniker med teamledaransvar

Bravura / Supportteknikerjobb / Stockholm
2014-01-23
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Engagerad IT-supporttekniker med teamledaransvar" (publicerad 2014-04-28) ⬅️


Visa alla supportteknikerjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Bravura i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige

Om Bravura:

Bravura är bemannings- och rekryteringsföretaget för akademiker i början av karriären och för dig som är mer erfaren. Vi erbjuder extrajobb och rekryteringar inom hela tjänstemannaområdet.

Publiceringsdatum
2014-01-23

Företaget
Företaget tillhandahåller produkter och tjänster som ökar människors vardagssäkerhet och trygghet. Exempel är nyckelreturservice, spärrtjänst av förlorade kort, mobil och ID-handlingar, stöldmärkning och larm. Företaget tillhör en internationell företagsgrupp inom vardagliga säkerhettjänster som i nuläget återfinns i Norden och Östeuropa. Idag har de över 1 miljoner användare och fortsätter att växa.

IT-avdelningen stödjer verksamheten i Sverige, Finland och Norge. Du arbetar på kontoret i Stockholm tillsammans med mycket kunniga kollegor inom IT. Du ingår i teamet services där du har teamledaransvar med tre IT-tekniker under dig. Utöver ditt teamledaransvar arbetar du också operativt med olika ärenden.

Dina arbetsuppgifter
Som teamledare/IT-tekniker ingår du i teamet services som stödjer företagets medarbetare i olika IT-frågor. Ni supportar fyra siter: Uppsala, Stockholm, Helsingfors och Oslo. Teamet hanterar både 1st och 2nd line ärenden. Du koordinerar teamet och ser till att ärenden prioriteras utefter bästa företagsnytta.

Utöver ditt teamledaransvar arbetar du också operativt, agerar på incidenter/major incidents, samt deltar i olika utvecklingsprojekt inom IT-avdelningen. I denna roll är det minst lika viktigt att du är en god teamledare, som att du själv också kan agera på ett 1st line ärende.

Kvalifikationer
• Utbildning inom Data/IT
• Minst tre års erfarenhet av IT-support (2nd och/eller 3rd line)
• Microsoft server och klienter
• Microsoft AD, Telecom/VoIP (meriterande)
• Linux/Ubuntu server och klienter (meriterande)
• ITIL (meriterande)
• Du uttrycker dig väl i tal och skrift, även på engelska

Dina personliga egenskaper
Då personligt engagemang och positiv vilja värderas högt på företaget ser vi att du är en person som ser lösningar och inte problem. Du brinner för att hjälpa andra och du trivs i rollen att leda och koordinera ditt team. Du ser till företagets nytta och förstår vikten av en fungerande IT-avdelning. Din personlighet och positivt bemötande är minst lika viktig som din kompetens inom IT. Du har självklart ett brett intresse för IT, nätverk och teknik.

Övrig information:

Start: Omgående
Plats: Stockholm
Lön: Enligt ö.k
Kontakt: Bravura, 08-40024050

IT, IT-tekniker, teamledare, support, 1st line, 2nd line, 3rd line, ITIL

Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval av ansökningar.

Arbetstider och omfattning
Tillsvidare

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2014-02-23
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Karin Vannfält-Restorp

Företag
Bravura

Adress
Bravura
Långholmsgatan 27
11733 Stockholm

Jobbnummer
1758068

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Bravura

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Bravura: