Engagerad ekonomiassistent sökes till Humana
Humana AB / Ekonomiassistentjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla ekonomiassistentjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Humana AB i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Engagerad ekonomiassistent sökes till Humana
Vill du jobba på ett företag där du varje dag bidrar till att ge andra människor ett bra liv? Där du erbjuds ett spännande och utvecklande jobb? Välkommen till Humana - det ledande nordiska omsorgsföretaget.
Vi utvecklar och levererar omsorgstjänster efter människors behov och samhällets önskemål. Vi drivs av viljan att ge våra kunder ökad livskvalitet och en bra vardag. Våra ledord är Engagemang, Ansvar och Glädje.
Om tjänsten
Är du en kunnig ekonomiassistent som delar våra värderingar och vill verka i en organisation som bidrar till att ge andra människor ett bra liv? Till affärsområdet Individ och Familj söker vi en ekonomiassistent med några års erfarenhet till teamet på kundreskontran. Hos oss får du vara delaktiga i en spännande utvecklingsresa och arbeta med ständiga förbättringar av processer. På Humana får du möjligheten att arbeta med ekonomi i en värdestyrd organisation och du blir del av en stor ekonomifunktion med många kunniga kollegor där vi ser, stöttar och uppmuntrar varandra.
Arbetsbeskrivning
Du kommer att arbeta i ett Shared Service Center där du tillsammans med kollegor ansvarar för det löpande arbetet kopplat till kundreskontra för ett sextiotal bolag.
I rollen som Ekonomiassistent i kundreskontrateamet arbetar du huvudsakligen med:
• Fakturering
• Påminnelsehantering
• Återrapportering
• Utveckla processer och arbetssätt i teamet
• Eurocard
• Attestrutiner
• Kontoavstämningar vid bokslut
• Support till verksamheter internt
• Kontakt med kunder
• Delta i koncerngemensamma projekt
Vem söker vi?
Vi söker dig med relevant utbildning inom ekonomi och med minst ett par års erfarenhet av arbete i en liknande roll, gärna med transaktionsintensiva flöden. Du har god systemvana med goda kunskaper i Officepaketet, främst i Excel. Tidigare erfarenhet av arbete i ekonomisystemet Navision är meriterande. Eftersom vi ingår i en internationell koncern förutsätter vi att du behärskar svenska och engelska i såväl tal som skrift.
Som person är du positiv och lösningsfokuserad samt gillar att arbeta med utveckling och förbättring av processer. Du har god förmåga att strukturera ditt arbete för att hantera parallella uppgifter och deadlines. Det är viktigt att du är noggrann och kan arbeta självständigt samtidigt som du har du god förmåga till samarbete.
Vad händer nu?
Vi ser gärna att du ansöker snarast då vi går igenom urvalet löpande och kan komma att tillsätta tjänsten innan sista ansökningsdag.
Vill du veta mer om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta oss!
Välkommen med din ansökan!
Kontakt vid frågor:
Pia Larsson Siojo, Teamledare Kund och Leverantör:
Pia.LarssonSiojo@humana.se eller ring på 010-458 6160
Sista dag att ansöka är 2021-11-15
Varaktighet, arbetstid
Heltid
Publiceringsdatum2021-10-18Så ansöker duSista dag att ansöka är 2021-11-15
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagHumana AB
Arbetsgivarens referens Arbetsgivarens referens för detta jobb är "147373".
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Humana AB (org.nr 556760-8475)
Kontakt Pia Larsson Siojo
pia.larssonsiojo@humana.se 0104586160 Jobbnummer 6049779
Observera att sista ansökningsdag har passerat.