Energiingenjör på 50%

Technogarden Stockholm / Logistikjobb / Solna
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla logistikjobb i Solna, Sundbyberg, Stockholm, Danderyd, Lidingö eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Technogarden Stockholm i Solna, Stockholm, Sollentuna, Upplands Väsby, Botkyrka eller i hela Sverige

Technogarden är ett konsultföretag som erbjuder tekniska resurskonsulter samt rekryterar specialister och chefer till teknikbolagen i Norden. Vi ingår i Norconsultkoncernen som är Norges största rådgivande ingenjörsverksamhet. Technogarden är idag 260 anställda och vi växer kraftigt.
Till vår konsultverksamhet söker vi en person som vill arbeta med teknisk support till fjärrvärme- och fjärrkylakunder hos vår kund, d.v.s. mot fastighetsägare, bostadsrättsföreningar och byggbolag.
• *** Arbetsuppgifter: ****
Teknisk support per telefon till kunderna omfattande:
• enklare felsökning av störningar i värme- och kylleveransen, förstå och förklara för kunden om felet ligger i vår leverans eller i kundens interna system, ge kunden vägledning för den vidare hanteringen av störningen
• besvara frågor om våra energitjänster, vad de innebär, kostar och hur man beställer dessa
• utföra enklare analyser baserat på förbrukningsstatistik, ge förklaringar till avvikelser och förslag till åtgärder
• *** Kvalifikationer: ****
Du bör ha en teoretisk högskoleutbildning med energiteknisk inriktning eller motsvarande kunskaper förvärvade genom flerårig yrkeserfarenhet. Du bör vidare ha erfarenhet från energiförsörjning och installationer i fastigheter, och ha god kommunikativ förmåga i tal och skrift. Eftersom Du kommer att arbeta i flera av våra kundstödssystem, är det viktigt att Du är väl förtrogen och/eller har mycket god förmåga att snabbt sätta Dig in i liknande system.
• *** Personliga egenskaper: ****
Du är en social och utåtriktad person som är serviceminded och har förmågan att förklara tekniska frågor på ett, för en lekman pedagogiskt enkelt sätt.Du är strukturerad, noggrann och metodisk i ditt arbete med att dokumentera kundsamtal och åtgärder i våra system, liksom i Ditt arbete med att sköta administrationen av dessa.
• *** Övrigt: ****
Uppdraget bedöms pågå i ca 6 månader. Tidsåtgången för uppdraget kan komma att variera från vecka till vecka men bedöms i genomsnitt att uppgå till ca 50 % av en heltid, fördelat på två eller tre hela arbetsdagar per vecka. Den tekniska supporten per telefon kommer att vara schemalagt och omfatta två arbetsdagar per vecka.

Publiceringsdatum
2010-12-03

Arbetstider och omfattning
Halvtid

Ersättning
Enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2011-01-02
Ansökan kan skickas till e-postadress: cvstockholm@technogarden.se

Kontakt
Maria Rabb, +46 739 80 83 98, cvstockholm@technogarden.se

Företag
Technogarden Stockholm

Adress
Technogarden Stockholm
Hemvärnsgatan 15
17154 SOLNA

Jobbnummer
792978

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Technogarden Stockholm

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Technogarden Stockholm: