En senior Service Desk Manager till ManpowerGroup Solutions

ManpowerGroup Solutions / Chefsjobb / Linköping
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla chefsjobb i Linköping, Mjölby, Åtvidaberg, Finspång, Motala eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos ManpowerGroup Solutions i Linköping, Stockholm eller i hela Sverige

ManpowerGroup Solutions är ett bolag inom koncernen ManpowerGroup. ManpowerGroup Solutions driver och ansvarar för funktionslösningar hos ett stort antal kunder i Sverige inom främst IT-support och Service Desk.

Vi söker nu en erfaren och driven Service Desk Manager med placering i Linköping.

Vad kan vi erbjuda dig?

Arbetet som Service Desk Manager innebär ansvar för arbetet mot vår kund. Det är en position med höga krav och goda utvecklingsmöjligheter. Arbetet är varierande där fokus ligger på personalansvar och ledarskap baserat på mjuka värden samt resultat och utfall av avtalade servicegrader och att kundnöjdhet uppnås.

Publiceringsdatum
2017-09-21

Dina arbetsuppgifter
Som Service Desk Manager har du ansvar för medarbetarna och leveransen. Du kommer att säkerställa ett professionellt och effektivt bemötande samt hantering av samtliga inkommande ärenden och förfrågningar. Du kommer att leda, stödja och coacha medarbetarna på Service Desk i det dagliga arbetet och se till att servicegrader uppnås och att dina medarbetare trivs och har rätt förutsättningar för att göra ett bra arbete. Du kommer att ansvara för att ta fram rapporter både internt och till kund, initiera, genomföra och dokumentera förbättringar vid behov samt ha resultat- och personalansvar. Ansvarsområdet innefattar nära samverkan med kund.

Profil
Vi sätter storvikt vid att lämplig kandidat för rollen står för ett ledarskap baserat på mjuka värden med coachande stil. Du har god analytisk förmåga och tidigare erfarenhet av chefs- eller teamledarroller. Flerårig erfarenhet från Service Desk, leverans och kundansvar är ett krav. Du behöver vara bekväm i hantering av SLA:er och rapporter samt kunna dra slutsatser om hur arbetet kan förbättras och genomföras.

Du har sinne för siffror och tycker om att ha ordning och reda administrativt. Du har ett öppet sinne, är förändringsbenägen och van att lyssna och ta in andras åsikter. Du är tydlig i din kommunikation, både muntligt och skriftligt och du har en mjuk, prestigelös ledarstil. Du talar och skriver svenska och engelska obehindrat.

Kontaktperson för detta jobb
För mer information om tjänsten är du välkommen att kontakta rekryteringskonsult Marie Gutke på Experis, 070-377 54 27 alternativt . Vi bearbetar ansökningar löpande och ser gärna att du anmäler ditt intresse snarast.

Välkommen med din ansökan!

Varaktighet, arbetstid
Heltid Permanent

Ersättning
Ej angivet

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2017-10-15
Ange följande referens när du ansöker: 30224
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Marie Gutke marie.gutke@se.experis.com

Företag
ManpowerGroup Solutions

Adress
ManpowerGroup Solutions
58223
58223 0580

Kontorsadress
Storgatan 6

Jobbnummer
3711825

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från ManpowerGroup Solutions

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos ManpowerGroup Solutions: