En framåt och glad receptionist/ekonomiassistent

Brain / Administratörsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Brain i Stockholm, Solna, Sundbyberg, Järfälla, Sollentuna eller i hela Sverige

Applied Value är ett managementkonsultföretag vars affärsidé innebär att erbjuda sina tjänster för att öka kundföretagens finansiella värde. De finns representerade runt om i världen och arbetar med strategier, finans- och verksamhetsmanagement. Atmosfären är trevlig och lugn och företaget är beläget i moderna lokaler på Östermalm.
Arbetsbeskrivning: Som receptionist/ekonomassistent ansvarar du för att allt det praktiska flyter på kontoret. Du tar emot besökare och svarar i telefon samt har hand om inköp av kontorsmaterial, kaffe mm. Du sköter leverantörskontakter och ser till att skapa och underhålla rutiner som gör att de dagliga behoven på kontoret tillgodoses. Du är med och organiserar konferenser och möten samt sköter bokningar. Även administration och organisering av ansökningar, intervjuer och övriga rekryteringsfrågor kommer att vara ditt ansvar. Vidare ingår också enklare ekonomiassistentuppgifter ingår såsom kund- och leverantörsreskontra, upphandling av resor och i framtiden även lönehantering.
Arbetstider: 8.00 -17.00
Uppdraget: Heltid, tillsvidare. Till en början är Du anställd av Brain för att vid god prestation rekryteras över till Applied Value.
Arbetslivserfarenhet: Du har tidigare arbetat med liknande uppgifter eller haft en roll som kontorsassistent, koordinator, receptionist eller ekonomiassistent. Ett krav är att Du arbetat med någon form av ekonomirelaterade uppgifter, meriterande men är om Du jobbat i ekonomisystemet SPCS.
Kompetenskrav: Du god datorvana med kunskaper i framförallt Excel och Power Point. Du talar och skriver engelska obehindrat eftersom detta är företagets koncernspråk.
Personliga egenskaper: Du har en väl utvecklad organisationsförmåga, är van att ta egna initiativ och att arbeta självständigt. Att ge god service är A och O för dig. Du trivs i en central roll med ansvar och är någon andra gärna vänder sig till för att få hjälp – du är en â€?fixareâ€? ut i fingerspetsarna. Du är stresstålig och van vid ett arbete med högt tempo. Du inser vikten av noggrannhet och struktur och är en god administratör. Som person är du mogen och trygg i dig själv och trivs med rak och öppen kommunikation.
Intresserad? Skicka in din ansökan till hr_office@brainbemanning.se , bifoga CV och personligt brev och märk din ansökan med "Receptionist/Ekonomiassistent till Applied". Frågor besvaras av Jenny Sundberg på telefon 08- 440 80 68.
Brain arbetar med uthyrning och rekrytering av akademiker till företag i Stockholmsområdet. Vi hjälper också våra kunder med rena rekryteringsuppdrag inom områden som IT, ekonomi, marknad, HR, service och administration.

Publiceringsdatum
2008-05-30

Arbetstider och omfattning
Tillsvidare
Heltid
Tillsvidare

Ersättning
Fast lön
Individuell lönesättning

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2008-06-29

Företag
BRAIN

Adress
BRAIN
Industrigatan 4A
11246 STOCKHOLM

Kontorsadress
Industrigatan 4A
STOCKHOLM

Kontaktuppgifter
Telefonnummer: 08-4408090

Jobbnummer
238192

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Brain

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Brain: