En driven medarbetare med hållbarhetsfokus
Upphandlingsmyndigheten / Administratörsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Upphandlingsmyndigheten i Stockholm,
Solna eller i
hela Sverige Vi söker en driven medarbetare som kan ta sig an stort som smått inom området hållbar upphandling. Vår ambition är att utveckla det hållbara offentliga inköpet och ge ett tillgängligt, trovärdigt och praktiskt tillämpat stöd till nytta för våra målgrupper. Våra medarbetare är experter inom olika områden och vi ger stöd bland annat genom att utveckla och förvalta vägledningar och hållbarhetskriterier. Vi sprider kunskap genom att tala på olika seminarier och konferenser och hålla utbildningar. Tar fram och sprider statistik om upphandling och gör utredningar som används som underlag för att utveckla den offentliga upphandlingen.
Arbetet drivs ofta tillsammans med andra myndigheter och organisationer. Vi arbetar proaktivt och lyhört för att kunna ge mesta möjliga nytta utifrån våra målgruppers behov.
I den här tjänsten får du utvecklande arbetsuppgifter inom hållbar offentlig konsumtion. Du arbetar både självständigt och tillsammans med andra i kreativa arbetsgrupper.
Publiceringsdatum2015-12-17Arbetsuppgifter• Du deltar i projekt kopplade till hållbar upphandling av bland annat livsmedel och transporter
• Du deltar i projekt kopplade till energieffektivisering och offentliga inköp
• Du arbetar med uppföljning av våra hållbarhetskriterier
• Du kommer att arbeta med datainsamling, litteraturstudier samt eventuella intervjustudier kopplade till målgruppen
Bakgrund• Du har akademisk utbildning
• Du har erfarenhet av hållbarhetsfrågor
Dina personliga egenskaper• Du är mycket driven som person som självständigt kan genomföra arbetsuppgifter
• Du är en lagspelare som tycker om att bidra till gruppens bästa
• Du tar dig an stora som små arbetsuppgifter med stort engagemang
• Du levererar resultat med kvalitet och håller uppsatta deadlines
• Du har god förmåga att uttrycka dig väl i tal och skrift på både svenska och engelska
Vi kommer lägga stor vikt vid personliga egenskaper och lämplighet.
Meriterande
• Du har kunskap om eller erfarenhet av offentlig upphandling
• Du har erfarenhet av att sprida kunskap såväl internt som externt
• Du har erfarenhet av offentlig sektor
Anställningen
Anställningen är en visstidsanställning på heltid t o m sista juni 2016. Vi finns i fräscha lokaler på Torsgatan 13 i Stockholm.
Så ansöker duTycker du att detta låter intressant och vill vara en del i att utveckla den hållbara offentliga affären? Välkommen med din ansökan till
registrator@uhmynd.se alternativt Upphandlingsmyndigheten, Box 451 40, 104 30 Stockholm senast den 17 januari 2016. Märk ansökan med UHM/2015-171. Bifoga CV och personligt brev där du beskriver varför du söker arbetet.
För mer information, kontakta:
Annie Stålberg, tf enhetschef, 08-586 217 08
Anna Christiansson, SACO-S, 08-586 217 26
Monica Sihlén, ST, 08-586 217 20
Varaktighet, arbetstid
Visstidsanställning 6 månader eller längre
Heltid
ErsättningFast månads- vecko- eller timlön
FöretagUpphandlingsmyndigheten
AdressUpphandlingsmyndigheten
Box 45140
10430 Stockholm
KontorsadressTorsgatan 13
Stockholm
Övriga kontaktuppgifterTelefonnummer: 08-58621700
E-postadress:
info@uhmynd.se Jobbnummer 2582697
Observera att sista ansökningsdag har passerat.