Elgiganten Täby söker B2B-medarbetare
Elgiganten Täby / Säljarjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla säljarjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Elgiganten Täby i Stockholm,
Täby eller i
hela Sverige Elgiganten AB ingår i Elkjøpkoncernen som är en av de största aktörerna inom detaljhandel i Norden. Koncernen ägs av DSG International plc, med huvudkontor i England. Elkjøpkoncernen består av flera olika kedjor i hela Norden; Elkjøp och Lefdal i Norge, Elgiganten i Sverige och på Åland, Elgiganten i Danmark, Gigantti i Finland, Elko på Island och Elding på Färöarna. Alla varuhus i dessa kedjor får sina produkter från ett centralt lager i Jönköping.
Vi har byggt upp en mycket stark position på marknaden genom att ha kompetenta medarbetare, starkt fokus på utbildning och utveckling av personal, kostnadseffektivitet, effektiva logistiklösningar och inköpssystem samt aggressiv marknadsföring av kända märkesvaror. Elkjøpkoncernen växer stadigt och etablerar hela tiden nya varuhus.
I Sverige har vi idag cirka 50 st egenägda varuhus och 20 st franchisevaruhus fördelat över landet från Ystad till Kiruna.
Vill du bli en del av ett vinnande team? Vårt första varuhus öppnades 1994 och sedan dess har vi utmanat våra konkurrenter, pressat priserna på hemelektronik och erövrat den svenska marknaden. Vi har idag 70 varuhus i Sverige med ett 2000 tal anställda. Vår starka företagskultur präglar vårt sätt att agera vilket är nyckeln till vår framgång. Vi tror på individen och dennes vilja att ta eget ansvar och utvecklas. Därför söker vi dig som har en önskan att göra karriär inom företaget och som genom hårt arbete och ett brinnande engagemang vill bidra till nya framgångar. För att säkra den fortsatta utvecklingen framöver söker vi nya kollegor.
Till vårt varuhus i Täby söker vi nu en medarbetare till vår avdelning Business2Business.
Beskrivning av tjänsten:
Som B2B-ansvarig är din främsta uppgift att säkerställa försäljningen i Business center och se till att ditt ansvarsområde driftas enligt vår koncept. Den här tjänsten ställer stora krav på dig att löpande utveckla försäljningen, att skapa och upprätthålla effektiva rutiner för att minimera det administrativa arbetet, för att kunna lägga så stor del av tiden som möjligt på kundkontakt. Utöver att du möter företagskunder i varuhuset har du även telefon och e-post som kommunikationsverktyg.
Vi söker en Gigant:
För oss är det viktigare att Du passar in i vår starka företagskultur än att Du har en imponerande meritförteckning. Vi lägger stor vikt vid din personlighet och att du har en professionell framtoning i din kommunikation med kunden. Vi vill se att du har en historik inom försäljning. Erfarenhet inom företagsförsäljning och kunskap i vitvarusortimentet är meriterande. Som person brinner du för att förädla och förvalta. Du känner dig inte nöjd först dina mål är uppnådda.
Ansvar:
• Bearbeta målgruppen småföretag (1-20 personer) via vårt Business center samt telefon och e-post.
• Löpande arbeta med att öka försäljningen, marginalerna och effektiviteten i Business center.
• Det ställs i kedjan krav på en aktiv bearbetning av såväl befintlig kundstock som nya kunder.
• Löpande följa upp budget och försäljning.
• Löpande uppvisa en positiv försäljnings- och marginalutveckling.
Kundservic:
• Säkerställa en god kundvård. Arbetet ska präglas av snabb hjälp till kunderna och god produktkunskap.
• Säkerställa ett snyggt, rent och säljande Business center som förhöjer köpupplevelsen för kunderna.
• Överträffa kundernas förväntningar när det gäller produkter, service och serviceprodukter.
Drift av Business Center:
• Säkerställa att vi säljer och att detta görs enligt vårt säljkoncept.
• Kontinuerligt rekrytera nya kunder.
• Skapa och vårda en stark relation med nya och befintliga kunder.
• Kontinuerligt bearbeta inaktiva kunder via telefon, brev och e-post.
• Hålla dig informerad och uppdaterad om teknikutvecklingen och våra konkurrenters verksamhet.
• Följa upp alla större order och ta reda på om kunden är nöjd eller inte.
• Etablera fler kontakter hos kunderna. Ofta finns det avdelningar på kundföretaget som inte känner till att de har ett konto hos oss.
Sätta dig in i kundernas egen verksamhet så att du kan erbjuda helhetslösningar och produkter som passar deras behov.
Vi söker dig som:
• Brinner för försäljning, entreprenörskap, resultat och kan strukturen i säljprocessen.
• Vet vad som krävs och är INTE rädd för att ringa ut och kontakta kunder.
• Intresset av att utvecklas och utveckla sig själv.
• Är punktlig och noggrann.
• Är både en lagspelare som sprider glädje omkring dig och som kan jobba självständigt.
• Har en inre drivkraft och stark vilja att lyckas.
• Är prestigelös.
• Är kreativ.
• Talar och skriver svenska och engelska.
• Långsiktighet i kundrelationer ser du som en självklarhet.
Vi erbjuder:
• Avtalsenlig lön och pension.
• Generöst bonusavtal och förmåner.
• En utpräglad företagskultur.
• En bra arbetsplats.
• Omfattande utbildningsprogram inom försäljning, kundvård, ledarskap och personlig utveckling.
• Goda karriärmöjligheter.
• Friskvårdsförmån.
• Goda kollegor.
• Fast lön + Provision.
Vi på Elgiganten värdesätter mångfald inom företaget och välkomnar därför alla sökande, oavsett kön, ålder eller etnisk bakgrund.
Vi ser fram emot att ta del av din ansökan. Klicka på länken nedan, "Skicka ansökan", för att söka denna tjänst.
Med vänliga hälsningar
Sarkan Rahim
Varuhuschef Elgiganten Täby
Vid frågor, kontakta
varuhuschef.taby@giganten.se .
Sista dag att ansöka är 2012-10-21
Anställningsgrad: Heltid
Arbetstider:Dagtid, kvällar och helger
Tillträde: Snarast
Publiceringsdatum2012-10-03Arbetstider och omfattningHeltid
ErsättningEnligt avtal
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2012-10-21
Ansökan kan skickas till e-postadress:
varuhuschef.taby@giganten.seKlicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktVaruhuschef Elgiganten Täby
FöretagElgiganten Täby
AdressElgiganten Täby
dd
111 dd
Jobbnummer 1356015
Observera att sista ansökningsdag har passerat.