Elgiganten Luleå söker Serviceansvarig

Elgiganten / Säljarjobb / Luleå
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla säljarjobb i Luleå, Boden, Piteå, Kalix, Älvsbyn eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Elgiganten i Luleå, Boden, Piteå, Haparanda, Skellefteå eller i hela Sverige

Elgiganten AB ingår i Elkjøpkoncernen som är en av de största aktörerna inom detaljhandel i Norden. Koncernen ägs av Dixons Carphone, med huvudkontor i England. Elkjøpkoncernen består av flera olika kedjor i hela Norden; Elkjøp och Lefdal i Norge, Elgiganten i Sverige och på Åland, Elgiganten i Danmark, Gigantti i Finland, Elko på Island och Elding på Färöarna. Alla varuhus i dessa kedjor får sina produkter från ett centralt lager i Jönköping. Vi har byggt upp en mycket stark position på marknaden genom att ha kompetenta medarbetare, starkt fokus på utbildning och utveckling av personal, kostnadseffektivitet, effektiva logistiklösningar och inköpssystem samt aggressiv marknadsföring av kända märkesvaror. Elkjøpkoncernen växer stadigt och etablerar hela tiden nya varuhus.

I Sverige har vi idag 47 st egenägda varuhus och cirka 30 st franchisevaruhus fördelat över landet från Ystad till Kiruna.

Vill du bli en del av ett vinnande team? Vårt första varuhus öppnades 1994 och sedan dess har vi utmanat våra konkurrenter, pressat priserna på hemelektronik och erövrat den svenska marknaden. Vi har idag drygt 70 varuhus i Sverige med cirka 2200 anställda. Vår starka företagskultur präglar vårt sätt att agera vilket är nyckeln till vår framgång. Vi tror på individen och dennes vilja att ta eget ansvar och utvecklas. Därför söker vi dig som har en önskan att göra karriär inom företaget och som genom hårt arbete och ett brinnande engagemang vill bidra till nya framgångar. För att säkra den fortsatta utvecklingen framöver söker vi nya kollegor. 

• **** Till vårt varuhus i Luleåsöker vi nu Serviceansvarig, 80 %. *****
Beskrivning av tjänsten:
Som serviceansvarig på Elgiganten säljer du produkter och tjänster samt utför våra supportrelaterade tjänster och hjälper våra eftermarknadskunder. Du arbeter i vårt tjänste- och servicecenter, KnowHow,  där din främsta uppgift är att säkerställa försäljning och utförande av supporttjänster samt se till att KnowHow driftas enligt företagets riktlinjer.  KnowHow ska, tillsammans med fortlöpande utbildning, säkerställa att Elgiganten på bästa sätt kan bistå kunderna i utvecklingen mot det digitala hemmet. Här finns bland annat moln- och säkerhetstjänster, tjänster som hjälper kunderna med leverans och installation, hjälp att komma igång med sin nya produkt och med support om något skulle inträffa.

Arbetet som säljare innebär att du hjälper och vägleder kunden till den produkt och tjänst som bäst uppfyller kundens behov. Att ge god kundvård är inte bara viktigt vid köp, utan även före och efter köp. Att kunden är nöjd med sin köpupplevelse är av yttersta vikt för oss och en förutsättning för att kunden ska komma tillbaka och handla just hos oss igen. Du är också ansvarig för att löpande utveckla försäljningen samt skapa och upprätthålla effektiva rutiner för att minimera det administrativa arbetet och kunna lägga så stor del av tiden som möjligt på kundkontakt, allt för att göra varuhuset till kundernas förstahandsval.

Vi söker en Gigant:
För oss är det viktigare att Du passar in i vår starka företagskultur än att du har en imponerande meritförteckning. Du har en mogen inställning till arbete och har både förmågan och viljan att göra ditt absolut bästa. Därför söker vi dig:

: som vill ge den bästa servicen!
För att du ska trivas och bli framgångsrik i ditt arbete är det viktigt att du är driven och utåtriktad i din kontakt med kunder och kollegor. Du är ärlig, ödmjuk och lyssnar på kunden och kundens behov. Du är också en motiverande, lojal och hjälpsam person som ställer upp för andra. En Gigant löser de problem som uppstår på ett effektivt sätt. Du har ett brinnande intresse och håller dig uppdaterad gällande företagets produkter.

: som vill skapa resultat!
Du är en tävlingsmänniska med affärssinne som vill bidra till positiva resultat för företaget. Som Gigant skapar du resultat både individuellt och i grupp. Du arbetar därför hårt och tar dig an dina arbetsuppgifter på ett effektivt, strukturerat och noggrant sätt. Det faller sig naturligt för dig att ta egna initiativ då du är engagerad, ambitiös och målinriktad.

Vi erbjuder:

• Avtalsenlig lön och pension
• Generöst bonusavtal och förmåner
• En utpräglad företagskultur
• Omfattande utbildningsprogram inom service, försäljning, kundvård, ledarskap och personlig utveckling
• Goda karriärmöjligheter

Vi på Elgiganten värdesätter mångfald inom företaget och välkomnar därför alla sökande, oavsett kön, ålder eller etnisk bakgrund. 

Vi ser fram emot att ta del av din ansökan. Ansökan endast möjlig genom att klicka på länken nedan, "Skicka ansökan", för att söka denna tjänst. Intervjuer kommer hållas löpande, tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag passerat.

Med vänliga hälsningar

Kent Nilsson
Varuhuschef Elgiganten Luleå

Vid frågor, kontakta varuhuschef.lulea@giganten.se

Sista dag att ansöka är "2015-09-06"

Anställningsgrad: "Deltid"

Arbetstider:"Dagtid, kvällar och helger"

Tillträde: Enligt ÖK

Varaktighet, arbetstid
80% Tillsvidare

Publiceringsdatum
2015-08-13

Ersättning
Enligt Avtal

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2015-09-06
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Kent Nilsson

Företag
Elgiganten

Adress
Elgiganten
Betongvägen 2
97345 Luleå

Kontorsadress
Betongvägen 2

Övriga kontaktuppgifter

Jobbnummer
2388119

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Elgiganten

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Elgiganten: