Ekonomikonsult tiill vår kund inom offentlig verksamhet
Adecco Sweden AB / Bankjobb / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla bankjobb i Göteborg,
Mölndal,
Partille,
Kungälv,
Lerum eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Adecco Sweden AB i Göteborg,
Mölndal,
Partille,
Kungälv,
Lerum eller i
hela Sverige Har du tidigare erfarenhet av ekonomiarbete inom offentlig organisation och erfarenhet av Proceedo samt ServiceNow? Då kan detta vara tjänsten för dig!
Publiceringsdatum2024-06-13Om tjänstenSom ekonomikonsult inom leverantörsreskontra hanterar du hela förvaltningens fakturaflöden. Du jobbar med ärendehantering i systemet ServiceNow och är med i utvecklingsarbete inom ekonomiprocesser inköp och fakturering. Du kommer även att utbilda chefer och specialister i de delar av leverantörsfakturaprocessen där de behöver kunskap.
Ett stort förändringsarbete under perioden kommer bestå i att byta ut dagens mottagarkod/referens från en gemensam för hela förvaltningen till enhets- och gruppunika. Detta kommer innebära mycket kontakt både internt och med leverantörer.
I din grupp jobbar idag tre personer och ni kommer behöva stötta varandra varför även övrigt förekommande arbetsuppgifter inom redovisningsområdet kan bli aktuella.
• Kontrollera inlästa leverantörsfakturor
• Kontering av leverantörsfakturor
• Lokalt verksamhetsstöd för Proceedo
• Utbilda i Proceedo
• Registervård i Proceedo
• Hantering av leasingavtal
• Byta ut befintlig mottagarkod mot nya
• Jobba med effektiviseringar inom ekonomiprocesser inköp och fakturering
Tjänsten är ett konsultuppdrag via Adecco på 100% som sträcker sig från 2 september 2024 till och med 30 april 2025.
Om dig
För att kvalificera för rollen är det viktigt att du uppfyller följande krav:
• Kan starta 2 september 2024
• Minst 1 års erfarenhet av ekonomiarbete i offentlig organisation
• Minst 1 års dokumenterad erfarenhet från arbete med leverantörsreskontra
• Minst 1 års kunskap om systemet Proceedo (t.ex arbetet med registervprd, lägga upp nya projekt, leasingavtal el dylikt)
• Minst 1 års erfarenhet av arbete med stora abonnemangsflöden i Proceedo
• Minst 1 års dokumenterad erfarenhet av arbete med ärendehantering i ServiceNow
• Minst 1 års dokumenterad erfarenhet av arbete med Antura, inkl. hantering av projektkoder (meriterande)
Om ansökan
Om detta verkar intressant för dig hoppas vi att du skickar en ansökan till oss så snart som möjligt. Vi utvärderar sökande löpande och positionerna kan därmed fyllas innan ansökningsfristen löper ut.
Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet.
Välkommen med din ansökan!
Kontaktuppgifter
Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta ansvarig rekryterare: Evelina Hjortskog via
Evelina.Hjortskog@adecco.seHar du frågor angående registrering, var god kontakta Adeccos Kandidatsupport:
info@adecco.se Ersättning Fast lön
Så ansöker du Sista dag att ansöka är 2024-06-18
Klicka på denna länk för att göra din ansökan Arbetsgivarens referens Arbetsgivarens referens för detta jobb är "ref-45883".
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Adecco Sweden AB (org.nr 556447-2677),
http://www.adecco.se/ Kontakt Business Manager
Evelina Hjortskog
Jobbnummer 8747404
Observera att sista ansökningsdag har passerat.