Ekonomikonsult tiill vår kund inom offentlig verksamhet

Adecco Sweden AB / Bankjobb / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla bankjobb i Göteborg, Mölndal, Partille, Kungälv, Lerum eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Adecco Sweden AB i Göteborg, Mölndal, Partille, Kungälv, Lerum eller i hela Sverige

Har du tidigare erfarenhet av ekonomiarbete inom offentlig organisation och erfarenhet av Proceedo samt ServiceNow? Då kan detta vara tjänsten för dig!

Publiceringsdatum
2024-06-13

Om tjänsten
Som ekonomikonsult inom leverantörsreskontra hanterar du hela förvaltningens fakturaflöden. Du jobbar med ärendehantering i systemet ServiceNow och är med i utvecklingsarbete inom ekonomiprocesser inköp och fakturering. Du kommer även att utbilda chefer och specialister i de delar av leverantörsfakturaprocessen där de behöver kunskap.

Ett stort förändringsarbete under perioden kommer bestå i att byta ut dagens mottagarkod/referens från en gemensam för hela förvaltningen till enhets- och gruppunika. Detta kommer innebära mycket kontakt både internt och med leverantörer.

I din grupp jobbar idag tre personer och ni kommer behöva stötta varandra varför även övrigt förekommande arbetsuppgifter inom redovisningsområdet kan bli aktuella.
• Kontrollera inlästa leverantörsfakturor
• Kontering av leverantörsfakturor
• Lokalt verksamhetsstöd för Proceedo
• Utbilda i Proceedo
• Registervård i Proceedo
• Hantering av leasingavtal
• Byta ut befintlig mottagarkod mot nya
• Jobba med effektiviseringar inom ekonomiprocesser inköp och fakturering

Tjänsten är ett konsultuppdrag via Adecco på 100% som sträcker sig från 2 september 2024 till och med 30 april 2025.

Om dig
För att kvalificera för rollen är det viktigt att du uppfyller följande krav:
• Kan starta 2 september 2024
• Minst 1 års erfarenhet av ekonomiarbete i offentlig organisation
• Minst 1 års dokumenterad erfarenhet från arbete med leverantörsreskontra
• Minst 1 års kunskap om systemet Proceedo (t.ex arbetet med registervprd, lägga upp nya projekt, leasingavtal el dylikt)
• Minst 1 års erfarenhet av arbete med stora abonnemangsflöden i Proceedo
• Minst 1 års dokumenterad erfarenhet av arbete med ärendehantering i ServiceNow
• Minst 1 års dokumenterad erfarenhet av arbete med Antura, inkl. hantering av projektkoder (meriterande)

Om ansökan
Om detta verkar intressant för dig hoppas vi att du skickar en ansökan till oss så snart som möjligt. Vi utvärderar sökande löpande och positionerna kan därmed fyllas innan ansökningsfristen löper ut.

Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet.

Välkommen med din ansökan!

Kontaktuppgifter
Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta ansvarig rekryterare: Evelina Hjortskog via Evelina.Hjortskog@adecco.se
Har du frågor angående registrering, var god kontakta Adeccos Kandidatsupport:
info@adecco.se

Ersättning
Fast lön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2024-06-18
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "ref-45883".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Adecco Sweden AB (org.nr 556447-2677), http://www.adecco.se/

Kontakt
Business Manager
Evelina Hjortskog

Jobbnummer
8747404

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Adecco Sweden AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Adecco Sweden AB: