Ekonomiinriktad systemadministratör till Gävle
Statens Servicecenter / Datajobb / Gävle
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla datajobb i Gävle,
Älvkarleby,
Sandviken,
Ockelbo,
Ovanåker eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Statens Servicecenter i Gävle,
Älvkarleby,
Sandviken,
Ockelbo,
Tierp eller i
hela Sverige Statens servicecenter är en av Sveriges mest expansiva myndigheter. Vi levererar administrativa tjänster och konsultstöd till statliga myndigheter inom områdena ekonomi, lön, HR och snart även inom e-arkivering. I dag är vi 450 medarbetare som finns i Eskilstuna, Gävle (HK), Göteborg, Lund, Norrköping, Stockholm och Östersund. Från och med den 1 januari 2019, när vi även driver de statliga lokala servicekontoren, kommer vi att vara 1 400 medarbetare. Servicekontoren välkomnar medborgare, nyanlända och företagare som behöver stöd med tjänster från Försäkringskassan, Pensionsmyndigheten och Skatteverket.
Hos oss får du bidra med din kompetens i arbetet för en effektivare statsförvaltning. Du bidrar till vår entreprenörsanda och har stora möjligheter att påverka i en verksamhet som befinner sig i en spännande utveckling.
Anställningen är placerad inom avdelningen för ekonomirelaterade tjänster. Avdelningen har sex enheter med totalt ca 85 medarbetare. På den aktuella enheten Systemstöd och e-beställningar i Gävle finns ca 16 medarbetare, i huvudsak systemadministratörer.
Huvudsakliga arbetsuppgifter
Rollen innebär förvaltning och vidareutveckling av IT-nära eller verksamhetsnära system och att stödja verksamheten i systemadministrativa frågor mot kund. Den huvudsakliga inriktningen är systemadministrativa och förvaltande uppgifter inom ekonomiprocesserna e-handel och leverantörsfakturahantering som idag görs i systemet Proceedo. Integrationer finns till ekonomisystemet Agresso.
Arbetsuppgifter som ingår är bl a uppsättning av attest, organisations- och konteringsregler, behörighetshantering, planering och test vid nya releaser, förändringshantering och systemdokumentation. Det ingår även ärendehantering och support. Projekt är vanligt förekommande där vi arbetar i team med t ex anslutning av ny kund eller förbättringsprojekt.
Publiceringsdatum2018-05-21KvalifikationerVi söker dig som har:
• Relevant akademisk examen, t ex ekonomi, systemvetenskap eller motsvarande utbildning/kompetens
• Minst 3 års erfarenhet av liknande arbetsuppgifter inom system- eller ekonomiadministration
• Datavana
Dessutom är det meriterande om du har:
• Erfarenhet av att arbeta i Proceedo eller Agresso
• Erfarenhet av support och kunddialog
• Erfarenhet av förändringsarbete
Vidare ska du:
• Vara serviceinriktad
• Vara initiativtagande och lösningsorienterad
• Vara förändringsbenägen
• Vara strukturerad
• Stimuleras av ett högt tempo
• Ha god samarbetsförmåga
Övrig informationAnställningen är tillsvidaretjänst på 100 %
Anställningen är placerad i Gävle.
Vi tillämpar 6 månaders provanställning
Välkommen med din ansökan senast 4 juni 2018.
Statens servicecenter verkar för en diskrimineringsfri arbetsplats med ökad mångfald och jämställdhet.
Fackliga kontakter Annika Andersson ST tel. 010-456 00 57, Håkan Alenius SEKO tel. 026-656582
Varaktighet, arbetstid
Heltid/ Ej specificerat
ErsättningMånadslön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2018-06-04
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktÅsa Sjödin, Enhetschef
asa.sjodin@statenssc.se 010-4560270
FöretagStatens Servicecenter
AdressStatens Servicecenter
Statens servicecenter
FE15
80171 Gävle
KontorsadressStatens servicecenter
FE15
Jobbnummer 4155550
Observera att sista ansökningsdag har passerat.