Ekonomiinriktad systemadministratör till Gävle

Statens Servicecenter / Datajobb / Gävle
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla datajobb i Gävle, Älvkarleby, Sandviken, Ockelbo, Ovanåker eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Statens Servicecenter i Gävle, Älvkarleby, Sandviken, Ockelbo, Tierp eller i hela Sverige

Statens servicecenter är en av Sveriges mest expansiva myndigheter. Vi levererar administrativa tjänster och konsultstöd till statliga myndigheter inom områdena ekonomi, lön, HR och snart även inom e-arkivering. I dag är vi 450 medarbetare som finns i Eskilstuna, Gävle (HK), Göteborg, Lund, Norrköping, Stockholm och Östersund. Från och med den 1 januari 2019, när vi även driver de statliga lokala servicekontoren, kommer vi att vara 1 400 medarbetare. Servicekontoren välkomnar medborgare, nyanlända och företagare som behöver stöd med tjänster från Försäkringskassan, Pensionsmyndigheten och Skatteverket.

Hos oss får du bidra med din kompetens i arbetet för en effektivare statsförvaltning. Du bidrar till vår entreprenörsanda och har stora möjligheter att påverka i en verksamhet som befinner sig i en spännande utveckling.

Anställningen är placerad inom avdelningen för ekonomirelaterade tjänster. Avdelningen har sex enheter med totalt ca 85 medarbetare. På den aktuella enheten Systemstöd och e-beställningar i Gävle finns ca 16 medarbetare, i huvudsak systemadministratörer.

Huvudsakliga arbetsuppgifter
Rollen innebär förvaltning och vidareutveckling av IT-nära eller verksamhetsnära system och att stödja verksamheten i systemadministrativa frågor mot kund. Den huvudsakliga inriktningen är systemadministrativa och förvaltande uppgifter inom ekonomiprocesserna e-handel och leverantörsfakturahantering som idag görs i systemet Proceedo. Integrationer finns till ekonomisystemet Agresso.

Arbetsuppgifter som ingår är bl a uppsättning av attest, organisations- och konteringsregler, behörighetshantering, planering och test vid nya releaser, förändringshantering och systemdokumentation. Det ingår även ärendehantering och support. Projekt är vanligt förekommande där vi arbetar i team med t ex anslutning av ny kund eller förbättringsprojekt.

Publiceringsdatum
2018-05-21

Kvalifikationer
Vi söker dig som har:
• Relevant akademisk examen, t ex ekonomi, systemvetenskap eller motsvarande utbildning/kompetens
• Minst 3 års erfarenhet av liknande arbetsuppgifter inom system- eller ekonomiadministration
• Datavana

Dessutom är det meriterande om du har:
• Erfarenhet av att arbeta i Proceedo eller Agresso
• Erfarenhet av support och kunddialog
• Erfarenhet av förändringsarbete

Vidare ska du:
• Vara serviceinriktad
• Vara initiativtagande och lösningsorienterad
• Vara förändringsbenägen
• Vara strukturerad
• Stimuleras av ett högt tempo
• Ha god samarbetsförmåga

Övrig information
Anställningen är tillsvidaretjänst på 100 %
Anställningen är placerad i Gävle.
Vi tillämpar 6 månaders provanställning

Välkommen med din ansökan senast 4 juni 2018.

Statens servicecenter verkar för en diskrimineringsfri arbetsplats med ökad mångfald och jämställdhet.

Fackliga kontakter Annika Andersson ST tel. 010-456 00 57, Håkan Alenius SEKO tel. 026-656582

Varaktighet, arbetstid
Heltid/ Ej specificerat

Ersättning
Månadslön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2018-06-04
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Åsa Sjödin, Enhetschef asa.sjodin@statenssc.se 010-4560270

Företag
Statens Servicecenter

Adress
Statens Servicecenter
Statens servicecenter
FE15
80171 Gävle

Kontorsadress
Statens servicecenter
FE15

Jobbnummer
4155550

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Statens Servicecenter

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Statens Servicecenter: