Ekonomihandläggare
Stockholms Universitet / Redovisningsekonomjobb / Stockholm
2018-03-29
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Ekonomihandläggare" (publicerad 2024-12-12) ⬅️
Visa alla redovisningsekonomjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Stockholms Universitet i Stockholm,
Solna,
Sundbyberg,
Sollentuna,
Täby eller i
hela Sverige vid Institutionen för biokemi och biofysik. Sista dag att ansöka är 2018-04-25.
Institutionens lokaler ligger huvudsakligen i Arrheniuslaboratorierna tillsammans med de andra kemiinstitutionerna och andra institutioner inom Life Science. Omkring 250 personer, varav ungefär 100 doktorander, är för närvarande verksamma vid institutionen. Forskningen spänner över ett brett område och är inom många av projekten av absolut högsta världsklass. Institutionen har även lokaler på Science for Life Laboratory (Campus KI) till vilket institutionen har en stark koppling. Vid institutionen är 15 administratörer och tekniker verksamma. För mer information om vår verksamhet, se vår hemsida
www.dbb.su.se.Publiceringsdatum2018-03-29Dina arbetsuppgifterHuvudsakliga arbetsuppgifter kommer att vara ekonomisk uppföljning och handläggning av externa forskningsprojekt, ekonomisk redovisning samt rekvisition av externa bidragsprojekt. Man ska bistå forskare både med hjälp avseende budgetering av externa forskningmedel samt den ekonomiska delen av forskningsansökningar. Även andra ekonomiska uppgifter kan förekomma vid arbetstoppar, i övrigt allmänt förekommande administrativa uppgifter.
KvalifikationerVi söker någon med lägst gymnasiekompetens, men du måste ha dokumenterad erfarenhet av ekonomiskt redovisnings- och uppföljningsarbete. Erfarenhet av ovanstående arbetsuppgifter från högskolesektorn eller annan statlig verksamhet är extra meriterande liksom tidigare erfarenhet av ekonomisystemen Raindance och Mercur. Erfarenhet av lönesystemet Primula är också en merit. Goda kunskaper i Word och Excel är nödvändigt. Mycket goda kunskaper i både svenska och engelska erfordras då institutionen är mycket internationell och viss del av arbetet utförs på engelska. Vi sätter mycket stort värde på att du är noggrann, ansvarsfull och har hög servicekänsla. Vi tror att du är öppen, positiv, stresstålig och flexibel. Du ska kunna arbeta lika bra i grupp som självständigt. Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet.
Anställningsvillkor
Anställningen avser ett vikariat på heltid under ett års tid med eventuell möjlighet till förlängning. Även deltid kan diskuteras om så önskas. Stockholms universitet tillämpar individuell lönesättning, ange därför gärna löneanspråk. Tillträde snarast.
Stockholms universitet strävar efter att vara en arbetsplats som är fri från diskriminering och ger lika möjligheter för alla.
Kontaktuppgifter för detta jobbNärmare information om anställningen lämnas av administrativ chef Ann Nielsen,
ann.nielsen@dbb.su.se.
Fackliga företrädare
Ingrid Lander (Saco-S) och Lisbeth Häggberg (Fackförbundet ST och Lärarförbundet), tfn 08-16 20 00 (vx), samt
seko@seko.su.se (SEKO).
Så ansöker duDu söker anställningen via Stockholms universitets rekryteringssystem genom att klicka på knappen "Ansök". Du som sökande ansvarar för att ansökan är komplett i enlighet med annonsen och att den är universitetet tillhanda senast sista ansökningsdag.
Bifoga endast personligt brev och CV. Kopior på betyg och intyg tar du med vid en eventuell intervju.
Anvisningar för sökande finns på webbsidan: anvisningar - sökande.
Välkommen med din ansökan!
Stockholms universitet - forskning, utbildning och samverkan i den internationella frontlinjen.
Varaktighet, arbetstid
Heltid/ Ej specificerat
ErsättningStockholms universitet tillämpar individuell lönesättning.
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2018-04-25
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagStockholms universitet
AdressStockholms universitet
Stockholm
10691 Stockholm
KontorsadressStockholm
Jobbnummer 4054002
Observera att sista ansökningsdag har passerat.