Ekonomiassistent Till Vår Leverantörsreskontra
Sigma Solutions AB / Ekonomiassistentjobb / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla ekonomiassistentjobb i Göteborg,
Mölndal,
Partille,
Kungälv,
Lerum eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Sigma Solutions AB i Göteborg,
Alingsås,
Borås,
Jönköping,
Skövde eller i
hela Sverige Sigma Solutions AB är ett dotterbolag inom Sigma koncernen med inriktning på systemutveckling och integration, management samt drift och förvaltning. Sigma Solutions består av 500 konsulter med kontor i Sundsvall, Stockholm, Västerås, Örebro, Norrköping, Linköping, Jönköping, Borås, Alingsås, Göteborg.
Till vårt kontor i Göteborg söker vi nu en ekonomiassistent till vår leverantörsreskontra.
DIN PROFIL
Vi söker dig som är en framåt och engagerad ekonomiassistent. Du kommer att arbeta med det dagliga flödet av leverantörsfakturor inkl. kontering i ett elektroniskt system. Du kommer även att arbeta med viss kontorsadministration och vara spindeln i nätet på vårt kontor när det gäller ordning och reda och trivsel för medarbetarna. Du blir en i vårt ekonomiteam som idag består av 9 medarbetare.
Vi ser gärna att du har erfarenhet av rollen som ekonomiassistent eller liknande. Du har jobbat med leverantörsreskontra och kontering/bokföring, gärna elektronisk hantering. Du är;
• Utbildad gymnasieekonom eller motsvarande
• Van och intresserad användare av ekonomisystem
• Kunnig inom Microsoft Office paketet
Tjänsten är väldigt varierande, dina arbetsuppgifter har ett brett spektrum, allt från leverantörsreskontra och planering av events till att köpa bröd till frukost och fixa kopieringsapparaten när den strular. Det är högt och lågt samt stort och smått.
VEM ÄR DU?
Dina personliga egenskaper är viktiga för oss. Du skall vara en profil på vårt kontor och ett stöd för våra medarbetare både när det gäller hantering av leverantörsfakturor och vid övriga praktiska frågeställningar som kan dyka upp på vårt kontor.
Du trivs med att ha en serviceinriktad roll. Noggrannhet och känsla för ordning och reda, både när det gäller siffror och miljön runt omkring dig, är mycket viktiga egenskaper i ditt arbete. Du är strukturerad och har en stor känsla för service och är inte rädd för att hugga i när det behövs. Du är driven, självgående och att ta egna initiativ, prestigelöshet är en självklarhet för dig. Eftersom du är ett ansikte utåt både internt och externt så har du lätt för att uttrycka dig både muntligt och skriftligt.
VAD KAN VI ERBJUDA DIG?
Vi arbetar i en prestigelös atmosfär där vi hjälper varandra att komma framåt och att gemensamt skapa resultat.Vi erbjuder dig ett flexibelt, självständigt och omväxlande arbete där du har stor frihet i att forma din egen vardag och utveckla din kompetens i en inspirerande miljö.
Tillträde för tjänsten är 1 november.
Funderingar? Kontakta gärna Marie von Essen 0705 - 270 074.
Publiceringsdatum2010-09-22Arbetstider och omfattningTillsvidare
Heltid
ErsättningFast lön
Så ansöker duMärk din ansökan "Ekonomiassistent"
Ansökan kan skickas till e-postadress:
rekryteringvast@sigma.seFöretagSigma Solutions AB
AdressSigma Solutions AB
41756 GÖTEBORG
KontorsadressLindholmspiren 9
KontaktuppgifterTelefonnummer: 020 550 550
Jobbnummer 738911
Observera att sista ansökningsdag har passerat.