Ekonomiassistent till stort internationellt bolag i Sollentuna
Placera Personal AB / Ekonomiassistentjobb / Sollentuna
2018-02-23
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Ekonomiassistent till stort internationellt bolag i Sollentuna" (publicerad 2018-04-10) ⬅️
Visa alla ekonomiassistentjobb i Sollentuna,
Upplands Väsby,
Järfälla,
Danderyd,
Upplands-Bro eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Placera Personal AB i Sollentuna,
Upplands Väsby,
Järfälla,
Danderyd,
Upplands-Bro eller i
hela Sverige Placera Personal AB är ett rekryterings- och konsultuthyrningsföretag som är specialiserade inom ekonomi, marknad/kommunikation och administrativa tjänster. Varje år tillsätter vi hundratals tjänster hos våra kunder som befinner sig i många olika branscher. Vi har funnits sedan 1988 och vår verksamhet är en av branschens mest erfarna och betrodda. Vi är auktoriserade och medlemmar i Bemanningsföretagen.
Vår kund är ett stort internationellt bolag som är marknadsledande i sin bransch. De har 15 000 anställda i cirka 60 länder och på kontoret i Sollentuna arbetar ca 50 medarbetare som stöttar den nordiska säljorganisationen. Nu söker de en nyfiken och driven ekonomiassistent till deras ekonomifunktion som tillsammans med övriga i teamet kommer att arbeta gentemot Sverige och övriga Norden.
Tjänsten
I tjänsten som ekonomiassistent kommer du att förstärka avdelningen med det löpande arbetet med fokus på leverantörsreskontra, reseräkningar och i samband med månadsbokslut vara delaktig i avstämningar för de aktuella kontona.Tjänsten är ett konsultuppdrag på 6 månader med goda möjligheter att bli övertagen till vår kund. Du blir anställd av Placera Personal och arbetar ute hos vår kund som sitter i fina lokaler i Sollentuna.
Publiceringsdatum2018-02-23Dina arbetsuppgifterSom ekonomiassistent kommer du bl. a att arbeta med följande:
* Leverantörsreskontra, inklusive kontering och attestering
* Hantera representationsräkningar och reseräkningar i Hogia
* Vissa delar av bokslutsarbetet
* Avstämningar
KvalifikationerFör att passa för rollen som ekonomiassistent tror vi att du har följande bakgrund:
* Praktisk erfarenhet från liknande arbetsuppgifter
* Har erfarenhet av och/eller trivs med att arbeta i en stor redovisningsmiljö
* Goda kunskaper i Officeprogrammen, främst Excel
* Goda kunskaper i engelska och svenska
* Någon eftergymnasial utbildning inom ekonom (Meriterande)
* Kunskaper i SAP och Hogia (Meriterande)
Som person är du analytisk och noggrann, med ett öga för detaljer. Du har förmågan att prioritera och disponera din tid för att hinna med dina uppgifter. Vidare har du en serviceinriktad och ödmjuk inställning men kan på ett smidigt sätt vara tydlig och ärlig i din kommunikation.
Är du intresserad av tjänsten som ekonomiasstent? Tveka inte att söka tjänsten omgående, urval och intervjuer sker löpande. Välkommen med din ansökan!
Sökord: ekonomiassistent, leverantörsreskontra, reseräkningar, avstämningar
Varaktighet, arbetstid
Heltid Heltid, arbetstider: 8.00-16.30. Start omgående
ErsättningEnligt överenskommelse
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2018-03-25
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktFrida Månsson 0858622719
FöretagPlacera Personal AB
AdressPlacera Personal AB
Kista Science Tower
16451 Kista
KontorsadressKista Science Tower
Jobbnummer 3984161
Observera att sista ansökningsdag har passerat.