Ekonomiassistent till Spektra finans & försäkring
Linck i Karlstad AB / Ekonomiassistentjobb / Karlstad
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla ekonomiassistentjobb i Karlstad,
Hammarö,
Forshaga,
Grums,
Kil eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Linck i Karlstad AB i Karlstad,
Hammarö,
Kil,
Säffle,
Munkfors eller i
hela Sverige Är du en strukturerad person med grundläggande ekonomikunskaper som värdesätter en trygg arbetsplats och trevliga kollegor?
Nu söker vi en ekonomiassistent till Spektra finans & försäkring.
Spektra jobbar med livförsäkringsförmedling där de hjälper företag och privatpersoner med att hitta skräddarsydda lösningar gällande kapitalplacering och försäkringslösningar. På Spektra jobbar de fokuserat med att hjälpa sina kunder i placerings och försäkringsfrågor. Det kan vara allt från att placera personliga eller bolagets tillgångar, välja rätt tjänstepension till att upphandla sjukvårdsförsäkring för bolagets anställda. Den samlade branscherfarenheten innebär att de har en unik kompetens att analysera nuläge och hitta lämpliga lösningar inför framtiden för sina kunder. Företaget växer både organiskt och via förvärv vilket gör att de nu söker en ny kollega till ekonomiavdelningen.
På Spektra så kan du förvänta dig en trygg arbetsplats med en professionell men familjär kultur där sociala aktiviteter värdesätts högt. Gemensamma träningspass, events, resor och skidturer är återkommande inslag. Vi vågar påstå att deras lokaler på Haga i centrala Karlstad tillhör de mest hemtrevliga i stan.
Publiceringsdatum2021-12-14Dina arbetsuppgifterI rollen som ekonomiassistent så hanterar du den löpande redovisningen för Spektra och deras koncern- och intressebolag. Verksamheterna skiljer sig från varandra men arbetsuppgifterna är förhållandevis likartade från månad till månad vilket gör att du behöver trivas med det och ha förmåga att arbeta strukturerat och självständigt. Du arbetar tätt tillsammans med Spektras ekonomichef.
I dina arbetsuppgifter ingår bland annat att:
- Fakturera kunder
- Betala leverantörsfakturor
- Hantera utlägg
- Betala ut löner
Vem är du?
Vi söker dig som är strukturerad och noggrann och som har kommit till insikt med att en trygg arbetsgivare och förutsägbara arbetsuppgifter i kombination med trevliga kollegor är det som passar dig bäst.
Vi tänker att du beskrivs som strukturerad och aktiv person som är trygg i sig själv. Du sätter ett stort värde i att göra ett bra arbete och uppskattar sociala aktiviteter tillsammans med kollegor.
Du har en grundläggande ekonomisk förståelse och minst 2 års erfarenhet av liknande arbetsuppgifter. Vi ser gärna att du har erfarenhet av Fortknox. Eftergymnasial utbildning är att föredra men kan kompenseras av erfarenhet inom liknande tjänst.
Anställningen är på heltid och placeringsort är Karlstad.
Denna rekrytering sker med löpande urval, därför ser vi gärna ser att du skickar din ansökan snarast, dock senast den 28 december 2021.
Rekryteringsprocessen hanteras av
http://www.linck.se. Om du har frågor om tjänsten så kontakta Sebastian Ullström på
sebastian.ullstrom@linck.se eller på tlf. 0722024049.Vi ser fram emot din ansökan!
Varaktighet, arbetstid
100%. Tillträde: Snarast Tillsvidareanställning
ErsättningFast lön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2022-01-28
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagLinck i Karlstad AB
Arbetsgivarens referens Arbetsgivarens referens för detta jobb är "2021/12".
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Linck i Karlstad AB (org.nr 559327-1587)
Arbetsplats Beskrivning
Kontakt Sebastian Ullström
072 202 40 49 Jobbnummer 6177802
Observera att sista ansökningsdag har passerat.