Ekonomiassistent till Riksdagsförvaltningen

Novare Bemanning AB / Ekonomiassistentjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla ekonomiassistentjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Novare Bemanning AB i Stockholm, Botkyrka, Nynäshamn, Strängnäs, Uppsala eller i hela Sverige

Riksdagsförvaltningen är en myndighet där de arbetar tillsammans för riksdagens bästa. Förvaltningen hjälper ledamöterna med sakkunskap och beslutsunderlag och ser till att ledamöterna har bra arbetsförhållanden. Den informerar också om riksdagen och dess arbete.

Är du ekonomiassistent med minst ett års arbetslivserfarenhet? Drivs du av att samarbeta med andra och att bidra med dina kunskaper på en samhällsviktig myndighet? Då har vi rätt möjlighet för dig! Just nu söker vi efter en ekonomiassistent till Riksdagsförvaltningen i Stockholm.

För att lyckas med just din ansökan, tror vi på ett starkt samarbete som gör att vi på Novare Bemanning bland annat erbjuder dig värde genom karriärsamtal, intervjuträning och välarbetad marknadsföring av din profil under processens gång. Låter detta som en möjlighet för dig? Då är du varmt välkommen med din ansökan redan nu!

Om uppdraget

Vi på Novare är en stolt och godkänd leverantör av det statliga ramavtalet i Sverige. Det övergripande målet för Riksdagsförvaltningen är att skapa förutsättningar för att riksdagen ska uppfylla sina konstitutionella och demokratiska uppgifter samt sina internationella åtaganden. Riksdagsförvaltningen ska skapa bästa möjliga förutsättningar för riksdagen och ledamöternas arbete genom att bland annat svara för ett väl fungerande stöd till arbetet i kammare och utskott, vara ett väl fungerande stöd och service till ledamöter och partikanslier, främja kunskapen om riksdagen och dess arbete, vårda och bevara riksdagens byggnader och samlingar samt vara en väl fungerande och framsynt myndighet och arbetsgivare.

Den aktuella tjänsten är placerad i enheten it-verksamhetsstöd, på funktionen it-administration som består av 4 personer. Funktionen stödjer it-avdelningen med inköp, ekonomiska frågor och administration. Uppdraget kommer att bedrivas i Riksdagsförvaltningens lokaler på Jakobsgatan 6 i centrala Stockholm. Det finns viss möjlighet till distansarbete.

Exempel på övergripande arbetsuppgifter

Arbete i ekonomisystemet Unit 4 Business (UBW, Agresso)
Arbete med leverantör- och kundreskontra
Arbete med redovisning och bokföring
Deltagande i bokslutsarbete
Enklare beräkningar, sammanställningar och diagram
Att vara systemförvaltare och administratör av inventarieregistret
Planering och samordning
Arbete utifrån fastlagda rutiner
Formulering brev, protokoll, dokumentation m.m.
Hantering av återkommande arbetsuppgifter (exempelvis kopiering, sortering och posthantering)
Att assistera och ge service till en eller flera personer
Reseplanering
Att hantera/administrera säkerhetsskyddsavtal och säkerhetsprövningar
Att hantera begäran om allmänna handlingar
Att sköta administrativa rutiner
Att löpande ha kontakt internt med verksamheten och externt med leverantörer
Att vara ett operativt stöd för verksamheten

Krav för tjänsten

Gymnasium eller likvärdig utbildning
Minst ett (1) års arbetslivserfarenhet som ekonomiassistent
Goda kunskaper i MS Office eller likvärdigt
Kunskaper i ekonomisystem (exempelvis U4 Agresso, Raindance, m.fl.)
Kunna kommunicera obehindrat på svenska, såväl i tal som skrift.

Uppdragsperiod och omfattning

Uppdraget är på heltid under kontorstider med planerad start mars/april. Kontraktets giltighetstid är på tolv (12) månader med möjlighet att förlänga upp till ytterligare tolv (12) månader.

Ansökan

Då urval sker löpande kan tjänsten komma till att bli tillsatt innan sista ansökningsdag. Var därför beredd med din ansökan redan nu. Sista ansökningsdag är 2023-03-05. Du är varmt välkommen!

Notera att vi tyvärr inte tar emot ansökningar via mail med anledning av GDPR. Om du däremot har frågor eller funderingar kring tjänsten så får du gärna kontakta Fredrik Ramel på fredrik.ramel@novare.se

Hoppas vi ses!

Som konsult hos oss

Som konsult hos oss får du en dedikerad konsultchef som du träffar regelbundet. Du får även karriärsamtal samt tips och tankar för din utveckling. Vi har en aktiv feedback kultur med fokus på positiv utveckling, intervjuträning inför nya möjliga uppdrag och tillgång till möjliga uppdrag inom Novare koncernen.

Novare Bemanning erbjuder bemanningstjänster till offentlig och privat sektor. Vi vill bygga ett nytänkande bolag med fokus på att få kandidater, kunder och konsulter att förstå, utveckla och formulera sina behov. Genom oss ska man få relevant och tydlig guidning oavsett om du är arbetssökande, redan anställd konsult eller uppdragsgivare.

Novare Koncernen är ett av Sveriges ledande HR Serviceföretag som årligen genomför ca 600 rekryteringar samt många bemannings och interimsuppdrag. Novare har funnits i 20 år och startades av Investor. 2014 köpte personalen ut företaget från Investor och ägs idag av nyckelpersoner inom personalen.

Ersättning
Månadslön - Fast lön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2023-03-06
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "novarebemanning526".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Novare Bemanning AB (org.nr 556783-4782), https://novare.se/bemanning

Arbetsplats
Novare Bemanning

Jobbnummer
7460220

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Novare Bemanning AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Novare Bemanning AB: