Ekonomiassistent till Nymans Ur
Hero / Ekonomiassistentjobb / Stockholm
2018-06-01
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Ekonomiassistent till Nymans Ur" (publicerad 2018-06-05) ⬅️
Visa alla ekonomiassistentjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Hero i Stockholm,
Solna,
Danderyd,
Huddinge,
Botkyrka eller i
hela Sverige Publiceringsdatum2018-06-01FöretagetAB Nymans Ur 1851 är ett svenskt familjeföretag inom klock- och smyckesbranschen med en historia som har sin begynnelse år 1851. I företaget ingår följande butiker: Nymans Ur 1851 i Stockholm och Västerås, KRONS i Stockholm, Klockmaster Västerås samt Tidemann i Oslo. AB Nymans Ur 1851 driver även den auktoriserade e-handelsbutiken av märkesklockor och smycken online, klockor.nu. Under december 2015 lanserade Nymans Ur 1851 även ett eget smyckesmärke, Rare Jewelry som är i high-end segmentet och tillverkas i en ateljé på Östermalm. AB Nymans Ur 1851har även Nordens största och mest moderna serviceverkstad för klockor. Urmakarna är alla certifierade och har en utbildning från IHU Urmakarskolan och dessutom specialutbildningar för de varumärken Nymans Ur 1851 representerar. Utöver urmakarna i serviceverkstaden finns även urmakare i butikerna för att kunna erbjuda service på plats. Huvudkontoret är beläget i Stockholm city på Östermalm.
Arbetsuppgifter/Ansvar:
Som ekonomiassistent på Nymans Ur kommer du att arbeta i ett team om tre personer. Vi tror att du har minst två års erfarenhet utav ekonomi där du arbetat i en bredare roll, kanske på ett mindre företag. Vi ser gärna att du har erfarenhet av att ha arbetat i något affärssystem, gärna Visma Business som vi själva använder. Arbetsuppgifterna kommer bland annat innefatta:
Kund och Levreskontra
Avstämningar
Löpande bokföring
Sammanställningar i Excel
KvalifikationerVi ser gärna att du har några års erfarenhet utav liknande arbetsuppgifter. Du kan kund- och levreskontra som ett rinnande vatten då det är ett väldigt transaktionsintensivt företag. Du är prestigelös i ditt arbete och hjälper gärna dina kollegor när det behövs. Vi kommer sätta stor vikt på personliga egenskaper och inställning. Har du erfarenhet utav Retailbranschen ser vi det som mycket meriterande. Vi hoppas även att du:
Har goda kunskaper i Excel
Talar svenska och engelska flytande
Har en vilja att ta sig an nya arbetsuppgifter, höga som låga
Tillträde, omfattning och anställning:
Tjänsten är på heltid, kontorstider, med start i mitten av augusti. Tjänsten är ett konsultuppdrag på 6 månader som kan leda till förlängning.
Hur söker du?
Vi tar emot ansökningar via vår hemsida där du genom att klicka på knappen "ansök" längst ner i annonsen registrerar ditt cv och personliga brev innehållande en beskrivning av ditt intresse för tjänsten. Vi går igenom ansökningarna löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden har löpt ut. Har du frågor besvaras dessa av rekryteringsansvarig Mimmie Swärdén på
mimmie.swarden@hero.se.
Vi ser fram emot att läsa din ansökan!
Varaktighet, arbetstid
Heltid Anställningstid enligt överenskommelse
ErsättningLön enligt överenskommelse
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2018-11-16
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktMimmie Swärdén
mimmie.swarden@hero.se +46729689142
FöretagHero
AdressHero
Holländargatan 22
11359 Stockholm
KontorsadressHolländargatan 22, Stockholm
Jobbnummer 4181747
Observera att sista ansökningsdag har passerat.